Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k S Radeon Anti-Lag mohou být odezvy na 60Hz LCD kratší než na 144Hz

Hmm, tak to se mi libi. Huang pravdepodobne uz ted trha zubama svoji kozenou vestu.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Zas se lidi dozvedeli ze jim NVIDIA nabizi za jeste vetsi prachy min nez predchozi generace, vid: "Další střípek může souviset s hardwarových schedulerem Navi(a GCN). Nvidia s architekturou Kepler upustila od hardwarového scheduleru(tím jako poslední disponovala Fermi) a přešla k softwarovému. Podle některých spekulací právě to umožňuje AMD zcela eliminovat frontu předrenderovaných snímků(na rozdíl od soudobého hardwaru Nvidie, kde toto není možné)", kdyz pripocteme k tomu neuspesny RT a Tensor na 2x tak drazsich kartach RTX, je vydani RTX ukazkovy nepovedenej paskvil, a to jeste do generace Pascal jenom softwarove pocitala api DX12.

Vydani mainstreamove RTX 2060 Super za 400 dolaru je ukazkova nenazranost NVIDIE, jeji realna cena je 249 dolaru, RTX zadnou cenu nema, k tomu modely jako 1650 ci 1660 jsou uplne mimo misu cili na trhu absolutne nepotrebne, navic kazi leta zavedene znaceni, vse stvoreno z vysoke nenazranosti NVIDIE.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Čím dál tím víc se mi zamlouvá chytrost AMD jak na poli CPU tak na poli GPU. Je fakt že s mou vodní Vegou a ve slotu 2 běžící GTX1070 mám na QHD ještě dlouho vystaráno. Ale uvidíme za pár let. Zatím jsem měl nakročeno spíše k nvidii, ale zase se mi pomalu začíná víc zamlouvat AMD.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Vy deti keď nejdete do školy a mate prázdniny, tak skutočne dokážete človeka pobaviť.
PS: GTX 1070 v SLI ? Takú chujovinu snáď by nikto neurobil,keď sa vtedy predávala GTX 1080 Ti.
*Ou sorry,som nejak zabudol,že tu len trollite ... xD

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Kde jste vzal informaci v jakém vtedy si to pořídil a kde vůbec berete jistotu, že si to pořizoval najednou, mohl mít jednu a druhá se k němu dostala třeba tak, že někde zbyla, koupil v bazaru později atd.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jako sorry, ale kde jsem psal, že jedou v SLI? Na obou jsem pouštěl výpočty. Na Veze v OpenCL a na 1070ce v CUDě. Dále jsem je využíval střídavě i jako herní grafiky.
Nechápu váš posměšný příspěvek, který jste si absolutně vycucal z prstu :-/

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

On blaho je asi to dítě co má teď volno ze školy...
Ale když už máte takovou sestavu...nějak si teď nevybavuji, nelze je v DX12/Vulkan hrách s podporou multigpu využívat obě i když je každá z jiné vsi?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak to jsem popravdě vůbec nezkoušel. Zkoušel jsem teď něco hledat, ale jediné, co jsem našel je, že Vulkan od v1.1 podporuje multigpu, nicméně karty musí být stejné (čip,ram). DX12 naproti tomu umožňuje mít karty rozdílného výkonu a dokonce i jiných výrobců čipu (amd, nvidia).
Zdroje:
https://www.gamersnexus.net/game-bench/2326-amd-nvidia-sli-directx-12-be...
https://www.anandtech.com/show/10067/ashes-of-the-singularity-revisited-...
https://en.wikipedia.org/wiki/Vulkan_(API)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V DX12 lze využít dvě odlišné grafiky. Jenže je to pro vývojáře práce navíc pro mrňavou potenciální cílovou skupinu, takže to umí jedna hra z roku 2016 a tím to hasne. Vulkan prozatím nepodporuje použití rozdílných grafik.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Díky za info.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak určite ...Ty zajtra uz budes možno i kvantovy fyzik s 10xRTX Titan .. Prosim deti netrollte, radsej vonku na ihrisko treba isť, čau

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Tyjo to jsem netušil, že se dají provozovat AMD a nVida karty dohromady přes SLI...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

když už tak přes mGPU a mimo herní segment už to může být tuplem jedno :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Viac menej je otázkou, či PCIe to môže skrátiť.

Tom Buri | před 19 hodinami
>kdyby to bylo tak jednoduchy.. kdyz presouvam urcitej balik dat a pracuju s nejakou
>synchronizaci nebo v danejch casovejch intervalech,
>nemusi mit prinos, kdyz se balik dat presune o neco rychlejc, ale porad pozde
https://diit.cz/clanek/pcie-40-muze-zvysit-vykon-az-o-4-procenta/diskuse

Oni nie je prínosom, ani, keď to príde skôr (dříve), ak je to synchronizované

v ukážke vkcube su módy 0 a 1 bez synchronizácie

vkcube
[--present_mode <present mode enum>]
<present_mode_enum>
VK_PRESENT_MODE_IMMEDIATE_KHR = 0
VK_PRESENT_MODE_MAILBOX_KHR = 1
VK_PRESENT_MODE_FIFO_KHR = 2
VK_PRESENT_MODE_FIFO_RELAXED_KHR = 3

s pridaním
[--c <framecount>]

time vkcube --present_mode 0 --c 10000
real 0m1,457s

time vkcube --present_mode 0 --c 100000
real 0m14,557s

time vkcube --present_mode 1 --c 100000
real 0m11,253s

time vkcube --present_mode 2 --c 100000
real 28m56,744s

čiže frame-z, ktoré by sa mali zobraziť
za
100000/60=1666,67 s = 27 min 46,66 s

tak je schopná grafika vyrernderovať za 11-14 s a zvyšok času "sa fláka" , resp. čaká na zmeny, teda keď by si počítala GPU všetky verzie obrazov a a podľa vstupu by príslušný poslala von, bola by odozva ešte lepšia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle je SUPER i když to není "SUPER"

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Doporučuji ještě shlédnout recenzi na novou funkci Sharpening. Vypadá to moc dobře. Díky upscalingu a sharpeningu může člověk ušetřit hodně výkonu bez ztráty kvality.

https://www.youtube.com/watch?v=7MLr1nijHIo

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

KDe se to zapíná ten Anti lag ? Někde v ovladačích ? Nebo se to zapne samo ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V ovladačích pod "Gaming" jsem to zahlíd. Zatím nebyl čas to testnout.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Při pohledu na grafy vidím ale, že anti LAG má smysl jen při nižších FPS, u vysokých od 140fps výše vidím přínos spíše záporný. Bohužel je mi taková feature při kompetitivním hraní na full HD 240Hz a ideálně 240fps+ celkem tedy k ničemu.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Onlinovky hrají jen magoři. Dneska jsou všechny onlajnovky prošpikované cheatry, že to nemá cenu hrát.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

A které že hry dávají taková FPS? Overwatch, CSGO, Siege, DOOM má limit 200...víc mě nenapadá a to se samo bavíme o FHD. Měl jsem teď asi 14 dní zapojený placatý FHD 144Hz TN freesync monitor a i když při hře samotné mi TN naprosto vůbec nevadí, to rozlišení je...mno, to musíte prostě vidět. A placebo vyhlazování fakt nepomůže, ty chybějící pixely nic nenahradí. Vrátil jsem tam prohlý 3440x1440 100HZ AHVA freesync a nejen "zážitkové" hry, jako je Kingdom Come vypadají mnohem lépe a vracel bych se jen nedobrovolně či pro experimentální účel(jako teď). Například při tréninku s Bernardem na FHD monitoru jen tušíte, že stěna hradu je z jednotlivých kamenů. Na UWQHD je jasně vidíte. Nemluvě o tom, jak to vypadá na jednotlivých monitorech v lese.
Ale JFP ty jsi určitě profi hráč, jezdíš na turnaje a vyhráváš velký prachy, takže ten 240Hz monitor chápu. Kdyby si tam přišel se 100Hz jebkou, všichni by tě vysmáli.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Prvni vec, kterou teda predpokladam, kdyz si prectu tento clanek, ze teda i u 60Hz monitoru je uzke hrdlo jinde nez na obrazovce, kdyz nastroj anti-lag pomuze plynulosti hry.

Druha vec bude, ze chci co nejvykonejsi grafiku, aby mi hra sla na 60FPS plynule bez sekani. Kdyz teda budu porovnavat RTX 2060 Super a Radeon 5700 XT tak by mel byt zapnuty ten anti-lag nebo bude mit vzdy NVidia vetsi FPS a v testech bude Radeon horsi, ikdyz ve skutecnosti nebude?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ona celá ta metodika měření výkonu v FPS je pochybná. Zato je však jednoduchá na pochopení. Nějaká frametime variance nikomu moc neřekne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ona to měření frametimes kdysi propagovala nvidia, když se jí to hodilo. Teď se jí zase hodí průměrné FPS. :-D

Fakticky ovšem platí, že pro hraní je nejdůležitější 5th percentile FPS (laicky řečeno zda hra někdy "dropuje" FPS a kam) a pak latence, zejména u těch rychlejších her.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nepochopil jsi to. Od pohnutí myši je na AMD necelý snímek a půl prodleva, u nVidie dva snímky... např. Pak už to jede podle FPS, co každá dá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Moje mys ma 3000Hz, tak pohyb mysi je v podstate neustaly. ???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ne :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3000Hz? si myslím že pokud jste si ji nevyrobil sám,tak taková ani snad není. Já mám herní a ta má 1000Hz

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kolik je necelý snímek a půl? To je jako 0,9 +0,5= 1,4? Nebo co to je za hodnotu sakra ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle toho grafu to vypadá, že poznámka u NVIDIE že jejich systém snížení lagu u zapnutí 'maximum prerendered frames' na 1 nemá už žádný efekt není fér, protože v tom prvním případě je to nastaveno na app (application controlled), takže si to sama ta aplikace mohla nastavit už na hodnotu 1 - což by i odpovídalo tomu, že tam prakticky není změna. Divím se divím, že si toho takový expert přes grafiky nevšiml a udělal z toho podsouvačku v neprospěch Nvidie... ;-)

Jinak samozřéjmě good on AMD... Každé snížení lágu vítám i když jsem teď dal přednost Asus GTX 1080ti STRIX za £360 před Radeonem 7 za £600, protože Apex Legends má zase rozbité SLI tak prodávám minimálně jednu za svých dvou GTX 1070.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

„takže si to sama ta aplikace mohla nastavit už na hodnotu 1“

Mohla, nemusela, to je spekulace.

„Divím se divím, že si toho takový expert přes grafiky nevšiml a udělal z toho podsouvačku v neprospěch Nvidie... ;-)“

To není podsouvačka v neprospěch Nvidie, to je fakt. Nejnižší hodnota, kterou lze u Nvidie nastavit je „1“ a i když byla nastavena, tak je lag v průměru stejný jako u AMD ve výchozím stavu a v žádném případě toto nastavení nelze chápat jako alternativu k AMD Anti-Lag, jak ho prezentovala Nvidia. Zavádějící „podsouvačka“ se tedy konala, ale ze strany Nvidie a v neprospěch AMD.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A to se ještě bavme o tom, jak která hra má nastaveno/vynucuje triple buffer, double buffer... taky proměnná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jak tvrdíš, u AMD přesně nevíme jak to dělá... U Nvidie víme a u všech onlinovek to vždycky nastavuji na 1. Spíše to měli zkusit změřit tak, že měli u Nvidie vyzkoušet více hodnot. Jinak obecně vyšší hodnota u pre-rendered frames nejen zvyšuje input lag, ale dělá hru i vizuálně fluidnější - asi tak lze dosáhnout více FPS a je to víceméně vhodné jen pro single player hry...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.