Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Scott Wasson, zakladatel TechReportu, míří do AMD

Člověk, kterého lze právem považovat za jednu ze tří nejvýznamnějších postav grafické novinařiny a zpravodajství o hardwaru vůbec, končí na pozici šéfredaktora webu TechReport a odchází k AMD.

Scott Wasson roku 1999 založil a doposud řídil web TechReport. Nyní, po šestnácti letech opouští post šéfredaktora, který bude mít od prosince na starost jeho kolega, Jeff Kampman. Wasson počínaje lednem nastupuje do AMD, konkrétně do Radeon Technology Group, kterou nedlouho vede Raja Koduri.

Právě on Wassona do společnosti pozval, nabídl mu možnost uplatnit v praxi poznatky a zkušenosti, které v posledních letech na TechReport vedly řadu čtenářů: synchronizaci snímkové frekvence a zlepšování její plynulosti. AMD v tomto směru učinila významné posuny jak v rámci dvoučipových karet (XDMA, Frame Pacing), tak jednočipových (Shader Cache aj.), ale nyní je evidentní, že Koduri toto vnímá jako začátek a má zájem snižování latencí a plynulost snímkové frekvence dále rozvíjet.

I když bývá Wasson (na snímku) připomínán hlavně v souvislosti s měřením „Frame Rating“, domnívám se (aniž bych popíral význam těchto měření), že jeho největší zásluhy spadají hlouběji do minulosti, do doby založení webu TechReport. Byl totiž vůbec jedním z prvních grafických redaktorů, který krom výkonu hodnotil i kvalitu obrazu a to (s ohledem na technické znalosti) objektivně. V před-DirectX7 éře bylo toto něčím zcela výjimečným. Do paměti se mi vryla jeho recenze Matrox Millennium G400, která bohužel při jedné ze změn redakčního systému vzala za své, online už jí nenajdete (bývala zde). Wasson si jako jediný všiml, že (tehdy hojně testovaný) Quake III Arena vypadá na G400 velmi dobře a po určitém srovnání s konkurenčními kartami přišel se zjištěním, že G400 jako jediná výkonnějších karta na trhu zvládá kombinaci 32bit renderingu, multitexturing a trilineární filtraci textur.

Matrox Millennium G400 (vpravo) používala trilineární filtraci, i když hra využívala multitexturing a 32bit rendering
(screenshot: Scott Wasson, TechReport)

Karty jiného výrobce, které podporu těchto technologií ve specifikacích avizovaly, je ve skutečnosti neuměly používat zároveň, takže namísto trilineární filtrace k prolínání bližších a vzdálenějších textur používaly dithering s rušivou mřížkou působící shimmering (na současná měřítka v dost extrémní míře).

Wasson tím upozornil na fakt, že do hodnocení grafických karet je třeba zahrnovat i obrazovou kvalitu, čímž inspiroval i redakce řady jiných webů. Podstatným přínosem z jeho strany bylo nejen upozornění, že se grafická stránka výstupů různých produktů významně liší, ale především vysvětlení, proč se liší. Díky tomu mohly začít i úvahy na téma, kdy ještě lze rozdíl ve výstupu považovat za důsledek (limitů) architektury a kdy už může být kvalita snížena cíleně - pro dosažení vyšších příček v grafech recenzí.

Na ovoce Wassonovy práce v AMD bude třeba nějaký čas počkat. Nástup novináře na technický post ve firmě vyrábějící grafické čipy (nebo x86 procesory) je poměrně ojedinělou záležitostí. Vybavuju si pouze jedno adekvátní srovnání a to když před lety Dave Baumann z Beyond3D začal pracovat u ATi, kde dostal na starost technický marketing. Z jeho dalšího působení není mnoho známo, snad jen zásluha na úspěchu řady Radeonů HD 4800, jejichž parametry by bez jeho zásahu byly výrazně konzervativnější.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Scott Wasson, zakladatel TechReportu, míří do AMD

Pátek, 4 Prosinec 2015 - 16:10 | Zenith | Pokud jeho schopnosti dobře spojej s marketingem...

Zobrazit diskusi