Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Seasonic: Radeon RX 8800 XT má 220W TDP

Vzhledem k tomu, že včera uvedený Battlemage B580 má mít TBP kolem 200W (+-10W dle výrobce) a ořezaný model B570 170W a výkonem konkurují RTX4060 a RX7600, tak pokud přijde Navi44 s nižším TDP, vyšším výkonem a nepřestřelí cenu, tak bude v kategorii 200-350USD zajímavá pranice o zákazníka.
Mou obavou tak zůstává spíš to, že Intel a AMD budou válčit mezi sebou, zatímco Huang se bude chechtat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No dle tohoto bude B580 nový král grafického trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmm.. a ty bys to risknul a koupil si to do PC? Já si radši připlatím, abych nemusel řešit různé problémy a nestabilitu či "nevýkon" v konkrétních hrách atp...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nejspíš to byla ironie.
U Karáše nikdy nevím.

Tvojí logiku bohužel uplatňuje většina hráčů.
Proto volí nV.
Přitom Radeon nabídne stejnou kvalitu.
Jestli intel makal celou dobu na ovladačích, tak to taky může být použitelný.
Času měli dost.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já nemám nic proti kartám od AMD.. Karty od AMD také fungují v pohodě, ale narážel jsem právě na ten Intel... prostě je to pořád nováček, nemá zavedené různé postupy při vydávání her, optimalizace váznou atd... prostě klidně může být Intel levnější a zároveň o něco výkonnější než něco od AMD nebo nVidie, ale já bych si stejně vzal raději AMD nebo nVidii...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

220W od Seasinic = 250W ostatních výrobců zdrojů.

Na co mi nestačil 500W noname zdroj, to utáhl 450W Seasonic.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ten noname kolikrát těch 500W zvládne ale problém jsou většinou krátkodobé špičky, které generují karty i procesory, díky stále rychlejšímu řízení spotřeby a boostu. Ten kvalitní tu špičku vykrýt zvládne, ten noname v lepším případě jen vypne...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Docela zajímavé těším se na první testy :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Když to bude mít výkon nad stávající 260W karty RX 7800XT / 7900GRE při 225 W, tak to bude supr. To půjde solidně stočit k 170 W. Dobrá karta pro TyNyTa.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Keď sa mainstream vráti so spotrebou pod 200W a vyšší mainstream pôjde ľahko nad 200W tak to bude len dobre. Za mňa palec hore pre AMD. Asi sa začnem tešiť na tie ich novinky. Ja mám rád keď sa dom vykuruje podlahovkou a nie pomocou PC.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Radeon, stačí kdyby vrátily do ovladačů pořádnej power limit +-50%, a né jako u mojí RX6600XT -6 a +4% power limit.
Vega 56 měla přepínač dvou BIOSů a ovladačích tři power limity (Balanced bylo standartní nastavení).
Primární BIOS: Power Saver 150W / Balanced 165W / Turbo 190W
Sekunární BIOS: Power Saver 135W / Balanced 150W / Turbo 173W
-----------------
Nebo můžeš GPU podtaktovat, nižší frekvence = nižší power.
Jsem vyladil PC tak (podtaktovat -1000MHz + Chill 75FPS), že hraní Kingdom Come 1080p/Vysoké /zámek Chill FPS 75, příkon PC 145-150W (RX6600XT+Ryzen 5800X3D).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Battlefield V, +4% power limit, +200MHz VRAM (cca 5% výkonu), stock GPU 2600MHz, mám 170-200FPS ve hře (Battlefield má zámek 200FPS, dá se i vypnout).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mám referenční 7900XT a s power limitem +10(tj MAX) si sáhne na 400W. Tzn. +80W oproti základu. Sice to není 50% nahoru, ale rozhodně víc než 4% co píšeš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co jsem tak četl "jedna paní povídala", tak ortodox "ATiňáci" konečně po šesti letech přestanou brblat na RayTracing :)
(nebude důvod)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT je stále (zatím) úplně nerelavantní, zbytečná technologie, ať už ji někdo (kvalitně) podporuje či ne

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano ano už 6let, je to přesně to samé jako bys v roce 2016 tvrdil, že DX11 je zbytečný a irelevantní, protože na vše stačí DX9.. ( a ona je to vlastně pravda že?)
Naprosto totožný scénář.
Neboj, přijdou 8xxx a budeš k RT shovívavý..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spíš jsi měl jako příměr uvést teselaci, která je teď všude a z počátku to byl jen dobrý marketinkový hype pro benchmarking. Bez DX se neobejdeš a prochází přirozenou evolucí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano tesselace se rovná hlavní fičura DX11(spolu s bokeh efektem, který není v DX9c možný) .. Marketingový hype to byl hlavně proto, že nasazení tesselace bylo zpočátku velmi střídné (Call of Pripyat např), důvod byl jasný, nedostatečný výkon tehdejších karet na pořádnou tesselaci.

Naprosto stejný případ jako u DX12u dnes. Pokud se RT nasadí razantně, "ATinář" je úplně v kopru.
Mimochodem i u Control, kde je RT totálně nenáročný a rozjede ho i Radeon 7600, je rozdíl mezi DX11 verzí na první pohled propastný..

A pokud se bavíme zbytečnosti a nesmyslnosti této technologie (z roku 2018), tady jsou reqirements k nové 3A hře.. - Vyžaduje DX12u kartu, naštěstí ten RT lze vypnout, ale je už natvdro namontovaný do IDtech6. V RayTracing presetech AMD karta ani nefiguruje. Nula nic ujel vlak.

https://www.dsogaming.com/news/indiana-jones-and-the-great-circle-gets-o...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

„s bokeh efektem, který není v DX9c možný“

Prosím?

2010: https://www2.eecs.berkeley.edu/Pubs/TechRpts/2010/EECS-2010-69.pdf
2000: https://www.voodooalert.de/de/files/whitepaper/t-buffer.pdf

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nějakou hru prosím, ne 100MB pédéefko.
Já to mám taky vyčteno ze světa hardware nebo možná i CDR..
Crysis2 vyšel jako DX9c hra a rozhodně bokeh neměl, jen klasický jednoduchý DoF, později vyšel DX11 patche, kde se tímhle mimo jiné prsili

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Prvý krát použitý Tesselačný engine (pod názvom "TruForm" ) mala už druhá generácia Radeon-ov, konkrétne Radeon 8500 (R200, 8/2001), ale nakoľko do nebolo priamo obsiahnuté v DirectX 8.1, tak si to musel priamo vývojár hier riešiť na konkrétny model a nie na celú scénu (podporovala to napríklad hra...Return to Castle Wolfenstein, alebo po patch-y aj Counter Strike)...potom bol na pár rokov od tejto technológie "pokoj".

https://en.wikipedia.org/wiki/ATI_TruForm
https://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_8000_series

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jj jsou technologické výstřelky co předběhly dobu, vzpomínám si, jak měly některé hry na PS2 (2000) použity "SoftShadows", technologii kterou uměl až o pár let později DX9b a "proslavil" to až F.E.A.R (2005).
SourceEngine v HL2 zase jako jediný uměl HDR už v době vydání na DX9b.
Přitom tato technologie byla uvedena až s DX9c (Oblivion to uměl s kartama jako X1xxx, ale nikoli s X8xx).
Ale ten Source HDR byla nejspíše jakási velmi technicky povedená ochcávka, HDR bylo opravdu až v DX9c.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Obecně Source engine (2003) předběhl svou dobu i konkurenci (UE2). UE3 už to dorovnal. Stejný skok jako Source teď přináší UE5, který má hromadu nových technologií a neustále se vyvíjí (v5.4).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo Source by asi v době vydání nejlepší.
Spolu s IDtech a CryEngine tvořily "velkou nextgen trojku" roku 2004 (FarCry, D3, HL2).
A jelikož mám teď rozehrané první FC a HL2 jsem hrál nedávno, mohu porovnat.
HL2 (pravda notně v čase vylepšovaný) působí nejvíce syrově "realisticky".. I dnes fantasticky.
FC1 je s ohledem na věk i dnes pecka. Míra vegetace, voda, rozlehlost map - super.
Ale je to tak jako přebarvičkované, omalovánkové. Charaktery jsou hodně "plastikové".

Doom3 nepočítám, vše vsadili na "normal/bumb" mapy a velmi ostré dynamické stíny.
Místy to vypadá super efektně, ale stačí blbý úhel pohledu a podobně a je vidět jak je to "naaranžované". Navíc D3 vůbec nepředvádí exteriéry mnoho jiného co HL2/FC umí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ještě Serious Sam 2 tuším. Ale vypadalo to tam, ehm, přinemenším divně. Všechno bylo takové kulaté. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stále na RT (v současné totálně nedokonalé podobě, která se jen marginálně odlišuje od kvalitní klasické rasterizace) nevidím nic extra přínosného. V podstatě se jen jedna sada vizuálních hacků vyměnila za druhou.
Change my mind. 😃

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

z RT nevím proč mi přijde nejlepší právě stínování, který má i relativně přijatelný nároky. Automaticky to dělá softshadows a když slunce vrhá stín například budov, je opravdu realtime. U rasterizace u takových stínů často vídám zubatost i na nejvyšší nastavení (především když je budova vysoká), ale zároveň i poskočení stínu v určitém časovém intervalu ( u CP2077 asi každých 5 sec ), který simuluje denní čas, což mi paradoxně trhá oči víc, než jiné nedokonalosti.
Naopak reflections mě až na některé scény nechávají chladným. Asi se málo pohybuju v mramorových zámcích, kde je všechno nablejskaný, jak psí kule.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim, mě když to někdo naaplikuje správně připadá RT scéna tak jak MÁ vypadat..
Samozřejmě je ten proces přechodu na RT postupný.. Ale jsou hry co ukazují co bude.

https://youtu.be/YWze9NdO4YI?t=41

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No přátelé, přál bych si to, ale 220W podle mého názoru na výkon RX 7900XT nesáhne. Že bude nějaký výkonější model je spíš vroucí přání než něco, co by reálně mohlo nastat. Ledaže by se v AMD něco opravdu povedlo a přeci jen v rámci RDNA4 přišli s RX 8900XT, kde bych čekal TDP těsně pod 300W a adekvátní výkon na úrovni RX 7900XTX.
Počkáme, uvidíme. Mně by se to hodně líbilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslim si že RX8800XT ve 1080p/1440p sáhne na RX7900XT.
RX7900XT - 5376SP, boost 2534MHz = (5376SP x 2,534 = 13622)
Méně žravej monolit + nižší latence + vyšší výkon na takt - RX8800XT - 4096SP, boost ? 3GHz = (4096 x 3 = 12288)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jak jakože to je málo 220? moje 4070ka má 1 8PIN a do 200W a to je starší karta. Naopak to je správná spotřeba!!!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Každá karta vyššího mainstreamu, co nežere 260-295 W, je úspěch. Ještě by mohla být nějaká ořezaná RX 8800 (195 W). Jsem zvědavý na tu Navi44. AMD dlouhodobě neumí úsporné herní karty pro chudé kolem 120 W. RX6600 (134 W) byl po dlouhé době výjimka.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pozor měl jsem dvě RX6600 a vždy mi to v plném knedlíku ukazovalo jak v ovladači tak Afterburneru přesně 100W.
Vím jak je to ve specifikacích, ale tak to opravdu bylo. A pocitově to vydávalo fakt minimum tepla.
RX6600 je subjektivně velmi úsporná.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

RX 6600(serie) je o hodne lepsi kauf nez 7600, stejne to plati pri RX 6700 vuci 7700 a 6800 vs 7800.

Otevrene kdyby AMD vydala z generace RDNA 3 / Navi 31 jenom RX 7800(GRE), 7800 XT a 7900 XT, udelala by lip.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to asi o preferencích každého uživatele.
Obecně se dá opravdu říct, že slabší iterace RNDA3 karet byly jemně řečeno nevýrazné - tak moc, až s nimi AMD čekala co to šlo a dá se říci, že jsou vlastně zbytečné. 7800XT a výš je to lepší.
Super kartu "z výprodeje" vidím jako Radeon 6800, silný rastr, horda paměti a z druhé ruky klidně i 7-8tisíc. paráda.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pod to se podepisuji, základní 6800 z bazaru za 6-7. Ok spotřeba, 16GB VRAM, x16 linek, takže ok i do pcie3.0 only PC, vůbec jsem nepochopil když vyšla 7700XT

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna 6000 řada ukazuje spotřebu jen gpu čipu. Vynásob si to cca x1,33 , tím dostaneš přibližnou spotřebu celý karty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vubec by nebylo odveci kdyby Radeon RX 8800 XT sahl primo na paty RTX 4080(320W + 16pin), se 220W TDP a 8-pinem by ji jasne deklasoval, byl by to kral, ja osobne si takovou pozici hodne preju.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To by bylo fajn. Jako 5070 se stále jen 12GB VRAM se mi vůbec nelíbí. Snad to nezabijou cenou (viz nesmyslná launch Price 7900XT)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a to ma byt karta pre sporadickych vikendovych hracov 2D sachu? ;-)))
2025 je idealny cas zmenit dodavatela desktopovej grafiky -co sa da robit

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.