Shield 2 s Tegrou 5 překoná Xbox 360 a Playstation 3?
Pokud lze Tegru 3 považovat za úspěšnou, pak se Tegra 4 jeví jako šlápnutí vedle. Rozhodně nenabízí špatný výkon - problém byl v tom, že s ohledem na daný výkon měla poměrně vysoké energetické nároky. Nvidia věří, že právě Tegra 5 (Logan) tento nedostatek napraví a (slovy CEO Jen-Hsun Huanga) předběhne konkurenci o několik let.
28nm Tegra 5 by měla kombinovat grafické jádro řady Kepler (první použití unifikované architektury) se čtyřjádrovým ARM procesorem, přičemž by si tento SoC měl vystačit s 2W TDP. Čip by měl zvládat akceleraci herních scén v HD rozlišení a výkonnostně překonávat konzole jako Xbox 360 a Playstation 3.
Ačkoli jsou srovnání podobného typu velmi oblíbená, v praxi o výkonu hardwaru mnoho neříkají. Zmíněné konzole disponují hardwarem z generace DirectX 9, kdežto Tegra 5 přinese DirectX 11 GPU, není problém napsat kód, který vlivem jistých omezení starší architektury poběží i na slušně výkonném - byť technologicky limitovaném - čipu jako se zataženou ruční brzdou.
Pokud vezmeme v potaz, že Tegra 5 přijde na trh v roce 2014, zatímco hardware zmíněných konzolí pochází z roku 2005, srovnáváme hardware s odstupem jedné dekády. Povede-li se Tegra 5 více než její předchůdce, vytvoří určitý tlak na konkurenci a bude to jedině dobře. Pokud si je však Nvidia jistá, že konkurenci předběhne o řadu let, nedá nám to nerýpnout si a nepoložit řečnickou otázku: Fajn, proč se tedy srovnává s hardwarem o řadu let starším?