Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Foveonem na černobílou fotografii? Zdánlivý nesmysl má hlubší logiku

hm, hm, hm. to vypadá dobře. ještě by to chtělo kontrolní srovnávací snímek z nějakého bayera

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to sice vypada skvele na snimku oblohy, zel - pokud se desaturuje potret nebo krajinka, v prevazne modrem kanalu tak vysledek vypada dost tristne. Ztmavnou plochy v protilehlem spektru a jak by vypadala tvar mirne postizena akne, to snad ani nechci domyslet.

Neni nad to namichat si BW konverzi rucne, treba timto pluginem: http://www.photo-plugins.com/Plugins/Plugins/B-W-Conversion.html
Mimochodem - na te strance je prave videt jak dopadne desaturace v modrem kanalu objektu ktery se na to moc nehodi.

Jedna se do znacne miry o ekvivalent foceni s ne prilis tmavym modrym filtrem. Neni to pro kazdeho. Obchodni politika Sigmy je neco co mi mozek nebere. Jednoucelove pristroje (rada DP2, DP3 bez moznosti vymeny objektivu) atd. Technologie za obchodnim oznacenim Foveon si zaslouzi lepsi pristup protoze potencial ma.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem si jistý, jestli jsi pochopil podstatu. Ta tkví v tom, že se reálně nejedná o modrý kanál, ale o jasovou složku (maximálně s mírně vyšší intenzitou v modré části spektra). Rozhodně ale převládá jas - pokud by tomu bylo jinak, než uvádím, byla by právě obloha světlá (jako při konverzi z modrého kanálu) a nikoli tmavá (jako při desaturaci celého spektra).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pri zachovani celkove svetlosti sceny B&W fotky, vyssi intenzita v modre casti spektra nutne znamena nizsi intenzitu v ostatnich castech spektra - cim vzdalenejsi od modre, tim nizsi intenzita. Protoze jsem pochopil ze se nejedna o totalne separovany modry kanal, jsem pokuazal na "slabsi" modry filtr nez na "modry" filtr.
Zase tolik jsem toho na B&W nenafotil, tedy co by stalo za rec, ale zluty/cerveny filtr se pouzival casteji nez modry.
Pokud micham B&W z barvy, tak to casto konci mirnym potlacenim modre slozky.

Dovedu si predstavit, ze popisovanou featuru nekdo pouzije a je to vporadku. Co ale neni uplne vporadku (a to zavisi na tom jak to kdo pochopi), delat z nedostatku (sum v G,R kanalech) ctnost - spesl featura na vyseparovani modreho kanalu a ze je to to prave pro B&W fotografii.

Abych jen nekritizoval.
Kdyby Sigma uvedla Foveon ve spolupraci s Mamyiou nebo Pentaxem ve formatu 645 (tam kde to realne prichazi v uvahu), nebo udelala 4:3 telo at uz sama nebo jakkoliv jinak s moznosti vymeny objektivu - ruku na srdce - kolik lidi si koupi DP3 >za tu cenu< bez moznosti vymeny objektivu a kolik lidi by slo do stejne technologie za cenu o 10% vyssi ktera by vypadala treba takto: http://www.stevehuffphoto.com/2011/02/16/the-panasonic-14mm-2-5-micro-43... ?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nedělá ze šumu v druhé a třetí vrstvě ctnost. Ctnost, či lépeřečeno výhoda je právě uživatelské zpřístupnění první vrstvy s nejnižším šumem, která zároveň nejlépe odpovídá jasu. Nevidím důvod, proč by situace, kdy Sigma nabídne uživateli několik alternativních cesty pro BW konverzi, nemohla být prezentována jako pozitivum, když to fakticky pozitivum je :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ta první vrstva ale nejlépe jasu neodpovídá. Kdyby ano, tak by v první vrstvě mohl být rovnou zelený kanál, který je průběhem jasové křivce nejblíž. Spíš bych to viděl, že v 1. vrstvě je něco jako B+1/2G +1/3R, ve druhé je 1/2G+1/3R a ve třetí pak 1/3R.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jak by v první vrstvě mohl být zelený kanál, když většina zeleného spektra v této hloubce není pohlcena, ale prochází?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.