Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Second Reality: slavné demo od Future Crew je po 20 letech open-source!

Zlatej Gravis, to byla zvukovka kam se na nej hrabal sound blaster. Second Reality jeste nekde mam ).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Gravis byla otřesná zvukovka. Vzpomínám si na to zděšení, když jsem si ji přinesl a zjistil, že k tomu, aby fungovala, potřebuje 4, slovy čtyři interrupty. Což byl zhruba tak počet všech volných v té době. Takže člověk mohl použít tuhle zvukovku, ale už nic dalšího. Fakt super krám.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hm hm hm... Hrála výborně. Měla svá specifika, největší zřejmě že nebyla bez rezidentů kompatibilní se Soundblasterem, na druhou stranu emulace fungovala až na vyjímky dobře, především kombinace MT-32 na hudbu (výrazně lepší než FM syntéza) a samplovaného zvuku na Soundblasteru byla dosti dobrá. Že by potřebovala čtyři interrupty si nevzpomínám (možná pozdější verze).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenze SB byl standard. Coz znamenalo, ze Gravis hral vyborne u tech nekolika her, ktere ho podporovaly a kdyz mela fungovat emulace Sound Blasteru, tak bylo bud ticho nebo se ozyvala podivna kakafonie.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jak píšu výše, chtělo to kombinaci MT-32 místo FM (často zněla neporovnatelně lépe, díky) na přehrávání "midi hudby" a samplovaný zvuk pomocí emulace Soundblasteru. Hodně her tuhle kombinaci umožňovalo. Když jsme Gravis měli doma, překvapilo mě zpětně, kolik her MT-32 standard zvládalo (Monkey Island např. zněl znatelně lépe - na druhou stranu "eerie sound" na počátku Indy4 zněl lépe na SB pro). Lucasfilm hry + Sierra fungovaly, Prince of Persia též uměl hrát přes MT-32, Civilization to samé (a zněla lépe)... Vpodstatě si nevzpomínám hru s kterou by byl větší problémy.
Souhlasím však, že emulace FM syntézy soundblasteru byla problematická či spíše na hraně použitelnosti (právě proto jsem se jí vyhýbal). Dnes už je to všechno minulost, která se dá zkoušet v dosboxu... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...zněla neporovnatelně lépe, díky navzorkovaným nástrojům)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

v 90tych rokoch som FutureCrew zral ... :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

I já. Ještě si pamatuju i dobu, jak jsem STM od Skavena převáděl do Wavu a na CD :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jó, to byly časy :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdo mi poradí. Tu hudbu od Skavena hned na začátku jsem slyšel před lety nejméně 100, ale ne v tom intru a nemůžu si vzpomenout kde. Nevíte v kde jsem to mohl ještě slyšet? :) Nemyslím si, že se mi to do paměti vrylo z toho intra. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Po ČR lítalo spousta disket s MOD a STM právě od něj :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Snadná pomoc, hlavní modul mám v playlistu (+ tunu dalších z té doby)... Tedy v hlavní části dema hraje modul Unreal.s3m - ty další se mi nelíbí, ale pár od Skavena a Purple Motion jsem jako bonus přibalil také ( Guardian.s3m, Ice front.s3m, Symphony.s3m, Turbulence.s3m a Unreal.s3m zde: http://ulozto.cz/xncsrS4M/future-crew-second-reality-music-zip )

Enjoy! (WinAMP to v pohodě přehrává)

PS. kdyby byl zájem, tak toho mám sakra víc, občas to užívám jako zdroj nelicencovatelné hudby, aby na YewTube/Streamu si nikdo nemohl stěžovat - hlavně Amiga dema:
http://www.stream.cz/uservideo/828958-sof2-jak-se-kempi-na-kamcatka-depu...
http://www.stream.cz/uservideo/828957-sof2-nektere-ownage-momenty-v-shop...
http://www.stream.cz/uservideo/828952-sof2-deathmatch-on-prague-map-hool...
http://www.stream.cz/uservideo/828949-sof2-deathmatch-finca-map-on-hools...
http://www.youtube.com/watch?v=DKA0gX7RGSA

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Demoscéna začíná upadat, ale koukám, že Assembly ještě pokračuje :o) www.assembly.org/summer13/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Demoscéna začala upadat poté, co se za "scénu" začalo považovat ripování filmů do PC, místo vlastní kreativní práce.

Kde je ten čas dema Hardwired z Amigy?
http://www.youtube.com/watch?v=XQFfhqUBacg

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ostatne podobne dopadli aj ludia z konkurecnej znamej demogrupy Triton. Ty zasa zalozili Starbreeze Studios a naposledy par odpadlikov MachineGames kde sa pracuje na novom Wolfensteine. A aj tak bol Fastracker2 lepsi ako Scream Tracker :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jéje, tuhle válku jsem už dlouho nehrál, FT2 vs. ST3 ;). Mno, ale pokud bych chtěl pokračovat, tak FT2 byl nejspíš lepší než ST3, neboť uměl víc (to se nedá popřít), ale na mě jako na člověka, který vyrostl na ModEditu, byl - jak to říct slušně - „příliš grafický“. Naštěstí vznikl celkem úspěšný klon ST - Impulse Tracker, který implementoval věci, které uměl FT2 (asi ne všechny, protože jsem je stejně moc nevyužíval). Dnes, když si chci ještě zablbnout a něco spáchat, dělám to v poměrně zdařilém klonu Impulse Trackeru: Schism Tracker. FT2 jsem na chuť nikdy nepřišel, ale jeho kvality nepopírám :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ to boli caste hadky o to ktory tracker je lepsi :-). Minimalne po technickej stranke bolo dost zaujimave ze Tritoni mali ako svoj basic compiler Turbo Pascal ktory zacinal byt uz v tom case zastarali a hlavne mal problem s protected modom x86 - tj nedokazal rozumne vyuzivat viac pameti v PC. Bud sa to riesilo klasicky cez emm ako kazda dos aplikacia alebo TP obsahoval dpmi extender, lenze ten bezal len v 16bit protect mode. A tu prichadza na radu Triton, kde si napisali vlastny 32 bit extender v asm ktory fungoval s TP kodom a potom ho vyuzivali prakticky v kazdej svojej tvorbe.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se nepletu tak FastTracker neuměl víc než 4 kanály. Typicky to pak dopadalo tak, že bubínky hrály v jednom repráčku. To byl třeba důvod proč jsem radši dělal mody v ImpulseTrackeru.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to som si nezapametal ale trochu som zagooglil a pletiete sa. Tie 4 kanale su limit MODu a nie FT2. FT2 vedel aj neskorsie 6 a 8 kanalove MODy ale hlavne nativny FT2 format XM podporoval az 32 kanalov.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jo to byla doba, kdy nekolik demicek bylo na jedne diskete a neznalec jen valil oci. I v dobach pentii kdyz 486 uz nikdo nepouzival tak dokazaly tyto demicka pusteny prave na 486 hodne lidi udivit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna tohle demo bylo "obrovské", nevešlo se na běžnou disketu (ani na tu naformátovanou na vyšší kapacitu, jak před pár dny popisoval WIFT).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toto demo me tenkrat nejak minulo takze nevim jeho velikost, ale spousta demicek byla jen par kB a taky byla kategorie do 64kB a co se tam tenkrat dalo nacpat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta kategorie existuje dodnes a pořád tam vznikají super kousky (třeba dnes už 7 let staré Chaos Theory).
Je dokonce i kategorie 4k dem ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Doporučuji mrknout na pouet.net, je to tam kategorizované

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že nejlepší je podívat se na pár 64k inter sám a ocenit, co se dá udělat na 64k (textury i samply se generují kódem, jen kód se kompresuje a ten se kopresuje dobře). Na W2k a WinXP mi to jede v pohodě, nezkoušel jsem vyšší Widle, tak se modlete:

http://ulozto.cz/xwiGMA2b/some-64k-intros-winxp-working-zip

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Second reality bylo na svou dobu pěkný demo, ale ze všech dem co sem kdy viděl byl asi největší mazec 4KB (přesněji 4070 Bytů) demo Elevated - docela nepochopitelný co se dá nacpat do 4KB: http://www.youtube.com/watch?v=ro5grR_efG0

A pak takový ty 64K klasiky od Conspiracy jako Beyond, Nemesis... taky nebyl úplně špatný na to že to mělo jen 64KB :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to pěkné, ale zas až tolik mě neoslňuje, protože to demo využívá "tunu knihoven" - .NET framework bych tipoval - pokud ne, tak minimálně určitě OpenGL - takže ty 4kB neříkají zas až tolik..
Z dem mě nejvíc utkvěl - vpodstatě předchůdce elevated :) - mars.exe z roku 1993. Šlo o čistě dosové demo, myší ovládaný "průlet nad marsem" - náhodně generovanou červenou krajinou, stínovanou. Zvuk tam nebyl, nicméně žádné jiné demo mě tolik neoslovilo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak ten mars netvrdim ze nebol zaujimavy, sam som na to prvy krat pozeral z padnutou sankou, predsa len v tej dobe. Na druhu stranu to zasa az tak zaujimave "demo" nieje. V podstate cela krajna bude asi heightmapa generovana nejakym Perlinom a z toho vygenerovany voxelovy teren. Nic extremne komplikovane, akurat ze sa s tym niekto pohral a pravdepodobne to spachal v asm aby sa to do maleho exacu zmestilo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady je :) "celých" 5649 bajtů... v dosboxu běží.
https://www.ing-steen.se/share/pcprog/dos/demos/share.html
http://pouet.net/prod.php?which=4662&howmanycomments=25&page=0
Jo, psané to bylo v asm, na jakémsi ruském serveru je i odkaz na torrent se zdrojovým kódem.
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1834439
2256 řádek v assembleru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak já si pamatuji ještě něco jiného, měl jsem kdysi průlet nad planetami, bylo to v ASM, napsal to Miroslav Němeček (autor DosMana, Petra a dalších).
Daly se tam přepínat barevné povrchy, jako simulace jednotlivých planet sluneční soustavy, a přidávat jezera. Jelo to na 386 nádherně plynule. :)

Dokonce jsem to teď našel, PLANETY.EXE, má to 6082 bytes a je to z roku 1994.
A to včetně originálních zdrojáků! =)
Ke stažení zde:
http://panda38.sweb.cz/
soubor source2.zip, podadresář PLANETY
Licence je public domain.

V DosBoxu to jede! 8)

Ovládání:
--------
kurzorové klávesy nebo myš ......... ovládání směru letu
[+] a [-] .......................... nastavení výšky nad terénem
0 až 9 ............................. volba planety
ENTER .............................. vytvoření jezera v dolince (pozor,
při vytvoření nad kopcem může program
zamrznout - přetečení velikosti)
ESC ................................ konec programu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Elevated používá jen D3D, jinak nic (podle readme).
Grafika je generována procedurálně.

Pro spuštění toho dema ve Win 7 x64 je nutné EXE soubory rekomprimovat pomocí utility Crinkler v1.4 (ještě je dokonce trošku zmenší), jinak se to hlásí error.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A pamätá si niekto kkrieger?
Je to síce už po roku 2000 ale bolo neuveriteľné nacpať v podstate jednu epizódu 3D strieľačky do 64 kB.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na pár minut paření dobrá :-)
Osobně se mi více líbí některá 64kB dema.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, pamatuji! :)
Pokud ale vím, tak to mělo necelých 100 kB.
Každopádně nacpat do té velikosti takovou hru mi připadalo naprosto neuvěřitelné! =)
Grafické efekty jako realistické vrhání stínů či dynamické osvětlení letícím svítícím krystalem mě v té době fascinovalo.
Prošel jsem si to demo několikrát a jen mě mrzí, že to nemá nějaký efektnější konec nebo alespoň velkého bosse. =)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zde tvůrci Kkrieger popisují použité postupy i známé problémy dema, moc pěkný pohled pod pokličku! =)
http://vimeo.com/3598063

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Díky za tip.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.