Zlatej Gravis, to byla zvukovka kam se na nej hrabal sound blaster. Second Reality jeste nekde mam ).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zlatej Gravis, to byla
Martin Kolar https://diit.cz/profil/mikasp
6. 8. 2013 - 13:16https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseZlatej Gravis, to byla zvukovka kam se na nej hrabal sound blaster. Second Reality jeste nekde mam ).https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663567
+
Gravis byla otřesná zvukovka. Vzpomínám si na to zděšení, když jsem si ji přinesl a zjistil, že k tomu, aby fungovala, potřebuje 4, slovy čtyři interrupty. Což byl zhruba tak počet všech volných v té době. Takže člověk mohl použít tuhle zvukovku, ale už nic dalšího. Fakt super krám.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Gravis byla otřesná zvukovka.
maruširi https://diit.cz/profil/marusiri
6. 8. 2013 - 15:24https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseGravis byla otřesná zvukovka. Vzpomínám si na to zděšení, když jsem si ji přinesl a zjistil, že k tomu, aby fungovala, potřebuje 4, slovy čtyři interrupty. Což byl zhruba tak počet všech volných v té době. Takže člověk mohl použít tuhle zvukovku, ale už nic dalšího. Fakt super krám.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663585
+
Hm hm hm... Hrála výborně. Měla svá specifika, největší zřejmě že nebyla bez rezidentů kompatibilní se Soundblasterem, na druhou stranu emulace fungovala až na vyjímky dobře, především kombinace MT-32 na hudbu (výrazně lepší než FM syntéza) a samplovaného zvuku na Soundblasteru byla dosti dobrá. Že by potřebovala čtyři interrupty si nevzpomínám (možná pozdější verze).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hm hm hm... Hrála výborně.
renergy https://diit.cz/profil/renergy
6. 8. 2013 - 16:36https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseHm hm hm... Hrála výborně. Měla svá specifika, největší zřejmě že nebyla bez rezidentů kompatibilní se Soundblasterem, na druhou stranu emulace fungovala až na vyjímky dobře, především kombinace MT-32 na hudbu (výrazně lepší než FM syntéza) a samplovaného zvuku na Soundblasteru byla dosti dobrá. Že by potřebovala čtyři interrupty si nevzpomínám (možná pozdější verze).https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663594
+
Jenze SB byl standard. Coz znamenalo, ze Gravis hral vyborne u tech nekolika her, ktere ho podporovaly a kdyz mela fungovat emulace Sound Blasteru, tak bylo bud ticho nebo se ozyvala podivna kakafonie.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Jenze SB byl standard. Coz
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
7. 8. 2013 - 15:07https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseJenze SB byl standard. Coz znamenalo, ze Gravis hral vyborne u tech nekolika her, ktere ho podporovaly a kdyz mela fungovat emulace Sound Blasteru, tak bylo bud ticho nebo se ozyvala podivna kakafonie.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663766
+
Jak píšu výše, chtělo to kombinaci MT-32 místo FM (často zněla neporovnatelně lépe, díky) na přehrávání "midi hudby" a samplovaný zvuk pomocí emulace Soundblasteru. Hodně her tuhle kombinaci umožňovalo. Když jsme Gravis měli doma, překvapilo mě zpětně, kolik her MT-32 standard zvládalo (Monkey Island např. zněl znatelně lépe - na druhou stranu "eerie sound" na počátku Indy4 zněl lépe na SB pro). Lucasfilm hry + Sierra fungovaly, Prince of Persia též uměl hrát přes MT-32, Civilization to samé (a zněla lépe)... Vpodstatě si nevzpomínám hru s kterou by byl větší problémy.
Souhlasím však, že emulace FM syntézy soundblasteru byla problematická či spíše na hraně použitelnosti (právě proto jsem se jí vyhýbal). Dnes už je to všechno minulost, která se dá zkoušet v dosboxu... :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jak píšu výše, chtělo to
renergy https://diit.cz/profil/renergy
7. 8. 2013 - 22:51https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseJak píšu výše, chtělo to kombinaci MT-32 místo FM (často zněla neporovnatelně lépe, díky) na přehrávání "midi hudby" a samplovaný zvuk pomocí emulace Soundblasteru. Hodně her tuhle kombinaci umožňovalo. Když jsme Gravis měli doma, překvapilo mě zpětně, kolik her MT-32 standard zvládalo (Monkey Island např. zněl znatelně lépe - na druhou stranu "eerie sound" na počátku Indy4 zněl lépe na SB pro). Lucasfilm hry + Sierra fungovaly, Prince of Persia též uměl hrát přes MT-32, Civilization to samé (a zněla lépe)... Vpodstatě si nevzpomínám hru s kterou by byl větší problémy.
Souhlasím však, že emulace FM syntézy soundblasteru byla problematická či spíše na hraně použitelnosti (právě proto jsem se jí vyhýbal). Dnes už je to všechno minulost, která se dá zkoušet v dosboxu... :)https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663811
+
I já. Ještě si pamatuju i dobu, jak jsem STM od Skavena převáděl do Wavu a na CD :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
I já. Ještě si pamatuju i
Máček333 https://diit.cz/profil/macek333
6. 8. 2013 - 14:50https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseI já. Ještě si pamatuju i dobu, jak jsem STM od Skavena převáděl do Wavu a na CD :-)https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663575
+
6. 8. 2013 - 14:52https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseJó, to byly časy :Dhttps://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663576
+
Kdo mi poradí. Tu hudbu od Skavena hned na začátku jsem slyšel před lety nejméně 100, ale ne v tom intru a nemůžu si vzpomenout kde. Nevíte v kde jsem to mohl ještě slyšet? :) Nemyslím si, že se mi to do paměti vrylo z toho intra. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kdo mi poradí. Tu hudbu od
Jiří Olšar https://diit.cz/profil/gos007
6. 8. 2013 - 15:01https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseKdo mi poradí. Tu hudbu od Skavena hned na začátku jsem slyšel před lety nejméně 100, ale ne v tom intru a nemůžu si vzpomenout kde. Nevíte v kde jsem to mohl ještě slyšet? :) Nemyslím si, že se mi to do paměti vrylo z toho intra. :)https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663578
+
Po ČR lítalo spousta disket s MOD a STM právě od něj :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Po ČR lítalo spousta disket s
Máček333 https://diit.cz/profil/macek333
6. 8. 2013 - 15:03https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskusePo ČR lítalo spousta disket s MOD a STM právě od něj :-)https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663579
+
Snadná pomoc, hlavní modul mám v playlistu (+ tunu dalších z té doby)... Tedy v hlavní části dema hraje modul Unreal.s3m - ty další se mi nelíbí, ale pár od Skavena a Purple Motion jsem jako bonus přibalil také ( Guardian.s3m, Ice front.s3m, Symphony.s3m, Turbulence.s3m a Unreal.s3m zde: http://ulozto.cz/xncsrS4M/future-crew-second-reality-music-zip )
13. 8. 2013 - 21:57https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseSnadná pomoc, hlavní modul mám v playlistu (+ tunu dalších z té doby)... Tedy v hlavní části dema hraje modul Unreal.s3m - ty další se mi nelíbí, ale pár od Skavena a Purple Motion jsem jako bonus přibalil také ( Guardian.s3m, Ice front.s3m, Symphony.s3m, Turbulence.s3m a Unreal.s3m zde: http://ulozto.cz/xncsrS4M/future-crew-second-reality-music-zip )
Enjoy! (WinAMP to v pohodě přehrává)
PS. kdyby byl zájem, tak toho mám sakra víc, občas to užívám jako zdroj nelicencovatelné hudby, aby na YewTube/Streamu si nikdo nemohl stěžovat - hlavně Amiga dema:
http://www.stream.cz/uservideo/828958-sof2-jak-se-kempi-na-kamcatka-depu-mape
http://www.stream.cz/uservideo/828957-sof2-nektere-ownage-momenty-v-shop2-mape
http://www.stream.cz/uservideo/828952-sof2-deathmatch-on-prague-map-hools-server
http://www.stream.cz/uservideo/828949-sof2-deathmatch-finca-map-on-hools-server
http://www.youtube.com/watch?v=DKA0gX7RGSAhttps://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-664321
+
6. 8. 2013 - 15:12https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseDemoscéna začíná upadat, ale koukám, že Assembly ještě pokračuje :o) www.assembly.org/summer13/https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663581
+
13. 8. 2013 - 22:05https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseDemoscéna začala upadat poté, co se za "scénu" začalo považovat ripování filmů do PC, místo vlastní kreativní práce.
Kde je ten čas dema Hardwired z Amigy?
http://www.youtube.com/watch?v=XQFfhqUBacghttps://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-664322
+
Ostatne podobne dopadli aj ludia z konkurecnej znamej demogrupy Triton. Ty zasa zalozili Starbreeze Studios a naposledy par odpadlikov MachineGames kde sa pracuje na novom Wolfensteine. A aj tak bol Fastracker2 lepsi ako Scream Tracker :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ostatne podobne dopadli aj
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
6. 8. 2013 - 15:12https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseOstatne podobne dopadli aj ludia z konkurecnej znamej demogrupy Triton. Ty zasa zalozili Starbreeze Studios a naposledy par odpadlikov MachineGames kde sa pracuje na novom Wolfensteine. A aj tak bol Fastracker2 lepsi ako Scream Tracker :-)https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663583
+
Jéje, tuhle válku jsem už dlouho nehrál, FT2 vs. ST3 ;). Mno, ale pokud bych chtěl pokračovat, tak FT2 byl nejspíš lepší než ST3, neboť uměl víc (to se nedá popřít), ale na mě jako na člověka, který vyrostl na ModEditu, byl - jak to říct slušně - „příliš grafický“. Naštěstí vznikl celkem úspěšný klon ST - Impulse Tracker, který implementoval věci, které uměl FT2 (asi ne všechny, protože jsem je stejně moc nevyužíval). Dnes, když si chci ještě zablbnout a něco spáchat, dělám to v poměrně zdařilém klonu Impulse Trackeru: Schism Tracker. FT2 jsem na chuť nikdy nepřišel, ale jeho kvality nepopírám :).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jéje, tuhle válku jsem už
WIFT https://diit.cz/autor/wift
6. 8. 2013 - 16:51https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseJéje, tuhle válku jsem už dlouho nehrál, FT2 vs. ST3 ;). Mno, ale pokud bych chtěl pokračovat, tak FT2 byl nejspíš lepší než ST3, neboť uměl víc (to se nedá popřít), ale na mě jako na člověka, který vyrostl na ModEditu, byl - jak to říct slušně - „příliš grafický“. Naštěstí vznikl celkem úspěšný klon ST - Impulse Tracker, který implementoval věci, které uměl FT2 (asi ne všechny, protože jsem je stejně moc nevyužíval). Dnes, když si chci ještě zablbnout a něco spáchat, dělám to v poměrně zdařilém klonu Impulse Trackeru: Schism Tracker. FT2 jsem na chuť nikdy nepřišel, ale jeho kvality nepopírám :).https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663597
+
JJ to boli caste hadky o to ktory tracker je lepsi :-). Minimalne po technickej stranke bolo dost zaujimave ze Tritoni mali ako svoj basic compiler Turbo Pascal ktory zacinal byt uz v tom case zastarali a hlavne mal problem s protected modom x86 - tj nedokazal rozumne vyuzivat viac pameti v PC. Bud sa to riesilo klasicky cez emm ako kazda dos aplikacia alebo TP obsahoval dpmi extender, lenze ten bezal len v 16bit protect mode. A tu prichadza na radu Triton, kde si napisali vlastny 32 bit extender v asm ktory fungoval s TP kodom a potom ho vyuzivali prakticky v kazdej svojej tvorbe.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
JJ to boli caste hadky o to
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
6. 8. 2013 - 21:32https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseJJ to boli caste hadky o to ktory tracker je lepsi :-). Minimalne po technickej stranke bolo dost zaujimave ze Tritoni mali ako svoj basic compiler Turbo Pascal ktory zacinal byt uz v tom case zastarali a hlavne mal problem s protected modom x86 - tj nedokazal rozumne vyuzivat viac pameti v PC. Bud sa to riesilo klasicky cez emm ako kazda dos aplikacia alebo TP obsahoval dpmi extender, lenze ten bezal len v 16bit protect mode. A tu prichadza na radu Triton, kde si napisali vlastny 32 bit extender v asm ktory fungoval s TP kodom a potom ho vyuzivali prakticky v kazdej svojej tvorbe.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663658
+
Pokud se nepletu tak FastTracker neuměl víc než 4 kanály. Typicky to pak dopadalo tak, že bubínky hrály v jednom repráčku. To byl třeba důvod proč jsem radši dělal mody v ImpulseTrackeru.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud se nepletu tak
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
7. 8. 2013 - 09:11https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskusePokud se nepletu tak FastTracker neuměl víc než 4 kanály. Typicky to pak dopadalo tak, že bubínky hrály v jednom repráčku. To byl třeba důvod proč jsem radši dělal mody v ImpulseTrackeru.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663690
+
Tak to som si nezapametal ale trochu som zagooglil a pletiete sa. Tie 4 kanale su limit MODu a nie FT2. FT2 vedel aj neskorsie 6 a 8 kanalove MODy ale hlavne nativny FT2 format XM podporoval az 32 kanalov.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Tak to som si nezapametal ale
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
7. 8. 2013 - 20:51https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseTak to som si nezapametal ale trochu som zagooglil a pletiete sa. Tie 4 kanale su limit MODu a nie FT2. FT2 vedel aj neskorsie 6 a 8 kanalove MODy ale hlavne nativny FT2 format XM podporoval az 32 kanalov.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663801
+
Jo to byla doba, kdy nekolik demicek bylo na jedne diskete a neznalec jen valil oci. I v dobach pentii kdyz 486 uz nikdo nepouzival tak dokazaly tyto demicka pusteny prave na 486 hodne lidi udivit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jo to byla doba, kdy nekolik
JVc https://diit.cz/profil/jvc
6. 8. 2013 - 16:56https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseJo to byla doba, kdy nekolik demicek bylo na jedne diskete a neznalec jen valil oci. I v dobach pentii kdyz 486 uz nikdo nepouzival tak dokazaly tyto demicka pusteny prave na 486 hodne lidi udivit.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663603
+
Tak zrovna tohle demo bylo "obrovské", nevešlo se na běžnou disketu (ani na tu naformátovanou na vyšší kapacitu, jak před pár dny popisoval WIFT).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak zrovna tohle demo bylo
mp07 https://diit.cz/profil/mp07
6. 8. 2013 - 17:12https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseTak zrovna tohle demo bylo "obrovské", nevešlo se na běžnou disketu (ani na tu naformátovanou na vyšší kapacitu, jak před pár dny popisoval WIFT).https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663613
+
Toto demo me tenkrat nejak minulo takze nevim jeho velikost, ale spousta demicek byla jen par kB a taky byla kategorie do 64kB a co se tam tenkrat dalo nacpat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Toto demo me tenkrat nejak
JVc https://diit.cz/profil/jvc
6. 8. 2013 - 18:29https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseToto demo me tenkrat nejak minulo takze nevim jeho velikost, ale spousta demicek byla jen par kB a taky byla kategorie do 64kB a co se tam tenkrat dalo nacpat.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663626
+
Ta kategorie existuje dodnes a pořád tam vznikají super kousky (třeba dnes už 7 let staré Chaos Theory).
Je dokonce i kategorie 4k dem ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ta kategorie existuje dodnes
mp07 https://diit.cz/profil/mp07
6. 8. 2013 - 21:25https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseTa kategorie existuje dodnes a pořád tam vznikají super kousky (třeba dnes už 7 let staré Chaos Theory).
Je dokonce i kategorie 4k dem ;)https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663656
+
Doporučuji mrknout na pouet.net, je to tam kategorizované
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Doporučuji mrknout na
Richmond https://diit.cz/profil/richmond
7. 8. 2013 - 09:14https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseDoporučuji mrknout na pouet.net, je to tam kategorizovanéhttps://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663691
+
Myslím, že nejlepší je podívat se na pár 64k inter sám a ocenit, co se dá udělat na 64k (textury i samply se generují kódem, jen kód se kompresuje a ten se kopresuje dobře). Na W2k a WinXP mi to jede v pohodě, nezkoušel jsem vyšší Widle, tak se modlete:
13. 8. 2013 - 22:18https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseMyslím, že nejlepší je podívat se na pár 64k inter sám a ocenit, co se dá udělat na 64k (textury i samply se generují kódem, jen kód se kompresuje a ten se kopresuje dobře). Na W2k a WinXP mi to jede v pohodě, nezkoušel jsem vyšší Widle, tak se modlete:
http://ulozto.cz/xwiGMA2b/some-64k-intros-winxp-working-ziphttps://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-664323
+
Second reality bylo na svou dobu pěkný demo, ale ze všech dem co sem kdy viděl byl asi největší mazec 4KB (přesněji 4070 Bytů) demo Elevated - docela nepochopitelný co se dá nacpat do 4KB: http://www.youtube.com/watch?v=ro5grR_efG0
A pak takový ty 64K klasiky od Conspiracy jako Beyond, Nemesis... taky nebyl úplně špatný na to že to mělo jen 64KB :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Second reality bylo na svou
Ache Ache https://diit.cz/profil/ache
6. 8. 2013 - 20:02https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseSecond reality bylo na svou dobu pěkný demo, ale ze všech dem co sem kdy viděl byl asi největší mazec 4KB (přesněji 4070 Bytů) demo Elevated - docela nepochopitelný co se dá nacpat do 4KB: http://www.youtube.com/watch?v=ro5grR_efG0
A pak takový ty 64K klasiky od Conspiracy jako Beyond, Nemesis... taky nebyl úplně špatný na to že to mělo jen 64KB :-)https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663642
+
Je to pěkné, ale zas až tolik mě neoslňuje, protože to demo využívá "tunu knihoven" - .NET framework bych tipoval - pokud ne, tak minimálně určitě OpenGL - takže ty 4kB neříkají zas až tolik..
Z dem mě nejvíc utkvěl - vpodstatě předchůdce elevated :) - mars.exe z roku 1993. Šlo o čistě dosové demo, myší ovládaný "průlet nad marsem" - náhodně generovanou červenou krajinou, stínovanou. Zvuk tam nebyl, nicméně žádné jiné demo mě tolik neoslovilo.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Je to pěkné, ale zas až tolik
renergy https://diit.cz/profil/renergy
6. 8. 2013 - 21:11https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseJe to pěkné, ale zas až tolik mě neoslňuje, protože to demo využívá "tunu knihoven" - .NET framework bych tipoval - pokud ne, tak minimálně určitě OpenGL - takže ty 4kB neříkají zas až tolik..
Z dem mě nejvíc utkvěl - vpodstatě předchůdce elevated :) - mars.exe z roku 1993. Šlo o čistě dosové demo, myší ovládaný "průlet nad marsem" - náhodně generovanou červenou krajinou, stínovanou. Zvuk tam nebyl, nicméně žádné jiné demo mě tolik neoslovilo.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663653
+
Tak ten mars netvrdim ze nebol zaujimavy, sam som na to prvy krat pozeral z padnutou sankou, predsa len v tej dobe. Na druhu stranu to zasa az tak zaujimave "demo" nieje. V podstate cela krajna bude asi heightmapa generovana nejakym Perlinom a z toho vygenerovany voxelovy teren. Nic extremne komplikovane, akurat ze sa s tym niekto pohral a pravdepodobne to spachal v asm aby sa to do maleho exacu zmestilo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak ten mars netvrdim ze
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
6. 8. 2013 - 21:27https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseTak ten mars netvrdim ze nebol zaujimavy, sam som na to prvy krat pozeral z padnutou sankou, predsa len v tej dobe. Na druhu stranu to zasa az tak zaujimave "demo" nieje. V podstate cela krajna bude asi heightmapa generovana nejakym Perlinom a z toho vygenerovany voxelovy teren. Nic extremne komplikovane, akurat ze sa s tym niekto pohral a pravdepodobne to spachal v asm aby sa to do maleho exacu zmestilo.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663657
+
6. 8. 2013 - 21:42https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseTady je :) "celých" 5649 bajtů... v dosboxu běží.
https://www.ing-steen.se/share/pcprog/dos/demos/share.html
http://pouet.net/prod.php?which=4662&howmanycomments=25&page=0
Jo, psané to bylo v asm, na jakémsi ruském serveru je i odkaz na torrent se zdrojovým kódem.
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1834439
2256 řádek v assembleru.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663660
+
Tak já si pamatuji ještě něco jiného, měl jsem kdysi průlet nad planetami, bylo to v ASM, napsal to Miroslav Němeček (autor DosMana, Petra a dalších).
Daly se tam přepínat barevné povrchy, jako simulace jednotlivých planet sluneční soustavy, a přidávat jezera. Jelo to na 386 nádherně plynule. :)
Dokonce jsem to teď našel, PLANETY.EXE, má to 6082 bytes a je to z roku 1994.
A to včetně originálních zdrojáků! =)
Ke stažení zde: http://panda38.sweb.cz/
soubor source2.zip, podadresář PLANETY
Licence je public domain.
V DosBoxu to jede! 8)
Ovládání:
--------
kurzorové klávesy nebo myš ......... ovládání směru letu
[+] a [-] .......................... nastavení výšky nad terénem
0 až 9 ............................. volba planety
ENTER .............................. vytvoření jezera v dolince (pozor,
při vytvoření nad kopcem může program
zamrznout - přetečení velikosti)
ESC ................................ konec programu
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak já si pamatuji ještě něco
Duck Daffy https://diit.cz/profil/duckdaffy
7. 8. 2013 - 15:38https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseTak já si pamatuji ještě něco jiného, měl jsem kdysi průlet nad planetami, bylo to v ASM, napsal to Miroslav Němeček (autor DosMana, Petra a dalších).
Daly se tam přepínat barevné povrchy, jako simulace jednotlivých planet sluneční soustavy, a přidávat jezera. Jelo to na 386 nádherně plynule. :)
Dokonce jsem to teď našel, PLANETY.EXE, má to 6082 bytes a je to z roku 1994.
A to včetně originálních zdrojáků! =)
Ke stažení zde:
http://panda38.sweb.cz/
soubor source2.zip, podadresář PLANETY
Licence je public domain.
V DosBoxu to jede! 8)
Ovládání:
--------
kurzorové klávesy nebo myš ......... ovládání směru letu
[+] a [-] .......................... nastavení výšky nad terénem
0 až 9 ............................. volba planety
ENTER .............................. vytvoření jezera v dolince (pozor,
při vytvoření nad kopcem může program
zamrznout - přetečení velikosti)
ESC ................................ konec programuhttps://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663772
+
Elevated používá jen D3D, jinak nic (podle readme).
Grafika je generována procedurálně.
Pro spuštění toho dema ve Win 7 x64 je nutné EXE soubory rekomprimovat pomocí utility Crinkler v1.4 (ještě je dokonce trošku zmenší), jinak se to hlásí error.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Elevated používá jen D3D,
Duck Daffy https://diit.cz/profil/duckdaffy
7. 8. 2013 - 16:01https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseElevated používá jen D3D, jinak nic (podle readme).
Grafika je generována procedurálně.
Pro spuštění toho dema ve Win 7 x64 je nutné EXE soubory rekomprimovat pomocí utility Crinkler v1.4 (ještě je dokonce trošku zmenší), jinak se to hlásí error.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663781
+
A pamätá si niekto kkrieger?
Je to síce už po roku 2000 ale bolo neuveriteľné nacpať v podstate jednu epizódu 3D strieľačky do 64 kB.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
A pamätá si niekto
Alexandra Stanovska https://diit.cz/profil/aastha
8. 8. 2013 - 01:28https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseA pamätá si niekto kkrieger?
Je to síce už po roku 2000 ale bolo neuveriteľné nacpať v podstate jednu epizódu 3D strieľačky do 64 kB.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-663822
+
Na pár minut paření dobrá :-)
Osobně se mi více líbí některá 64kB dema.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Na pár minut paření dobrá
Rovano https://diit.cz/profil/rovano
10. 8. 2013 - 14:04https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseNa pár minut paření dobrá :-)
Osobně se mi více líbí některá 64kB dema.https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-664093
+
Ano, pamatuji! :)
Pokud ale vím, tak to mělo necelých 100 kB.
Každopádně nacpat do té velikosti takovou hru mi připadalo naprosto neuvěřitelné! =)
Grafické efekty jako realistické vrhání stínů či dynamické osvětlení letícím svítícím krystalem mě v té době fascinovalo.
Prošel jsem si to demo několikrát a jen mě mrzí, že to nemá nějaký efektnější konec nebo alespoň velkého bosse. =)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Ano, pamatuji! :)
Pokud ale
Duck Daffy https://diit.cz/profil/duckdaffy
11. 8. 2013 - 21:18https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseAno, pamatuji! :)
Pokud ale vím, tak to mělo necelých 100 kB.
Každopádně nacpat do té velikosti takovou hru mi připadalo naprosto neuvěřitelné! =)
Grafické efekty jako realistické vrhání stínů či dynamické osvětlení letícím svítícím krystalem mě v té době fascinovalo.
Prošel jsem si to demo několikrát a jen mě mrzí, že to nemá nějaký efektnější konec nebo alespoň velkého bosse. =)https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-664147
+
Zde tvůrci Kkrieger popisují použité postupy i známé problémy dema, moc pěkný pohled pod pokličku! =) http://vimeo.com/3598063
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Zde tvůrci Kkrieger popisují
Duck Daffy https://diit.cz/profil/duckdaffy
11. 8. 2013 - 21:26https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuseZde tvůrci Kkrieger popisují použité postupy i známé problémy dema, moc pěkný pohled pod pokličku! =)
http://vimeo.com/3598063https://diit.cz/clanek/slavne-demo-second-reality-je-po-20-letech-open-source/diskuse#comment-664148
+
Zlatej Gravis, to byla zvukovka kam se na nej hrabal sound blaster. Second Reality jeste nekde mam ).
Gravis byla otřesná zvukovka. Vzpomínám si na to zděšení, když jsem si ji přinesl a zjistil, že k tomu, aby fungovala, potřebuje 4, slovy čtyři interrupty. Což byl zhruba tak počet všech volných v té době. Takže člověk mohl použít tuhle zvukovku, ale už nic dalšího. Fakt super krám.
Hm hm hm... Hrála výborně. Měla svá specifika, největší zřejmě že nebyla bez rezidentů kompatibilní se Soundblasterem, na druhou stranu emulace fungovala až na vyjímky dobře, především kombinace MT-32 na hudbu (výrazně lepší než FM syntéza) a samplovaného zvuku na Soundblasteru byla dosti dobrá. Že by potřebovala čtyři interrupty si nevzpomínám (možná pozdější verze).
Jenze SB byl standard. Coz znamenalo, ze Gravis hral vyborne u tech nekolika her, ktere ho podporovaly a kdyz mela fungovat emulace Sound Blasteru, tak bylo bud ticho nebo se ozyvala podivna kakafonie.
Jak píšu výše, chtělo to kombinaci MT-32 místo FM (často zněla neporovnatelně lépe, díky) na přehrávání "midi hudby" a samplovaný zvuk pomocí emulace Soundblasteru. Hodně her tuhle kombinaci umožňovalo. Když jsme Gravis měli doma, překvapilo mě zpětně, kolik her MT-32 standard zvládalo (Monkey Island např. zněl znatelně lépe - na druhou stranu "eerie sound" na počátku Indy4 zněl lépe na SB pro). Lucasfilm hry + Sierra fungovaly, Prince of Persia též uměl hrát přes MT-32, Civilization to samé (a zněla lépe)... Vpodstatě si nevzpomínám hru s kterou by byl větší problémy.
Souhlasím však, že emulace FM syntézy soundblasteru byla problematická či spíše na hraně použitelnosti (právě proto jsem se jí vyhýbal). Dnes už je to všechno minulost, která se dá zkoušet v dosboxu... :)
...zněla neporovnatelně lépe, díky navzorkovaným nástrojům)
v 90tych rokoch som FutureCrew zral ... :)
I já. Ještě si pamatuju i dobu, jak jsem STM od Skavena převáděl do Wavu a na CD :-)
Jó, to byly časy :D
Kdo mi poradí. Tu hudbu od Skavena hned na začátku jsem slyšel před lety nejméně 100, ale ne v tom intru a nemůžu si vzpomenout kde. Nevíte v kde jsem to mohl ještě slyšet? :) Nemyslím si, že se mi to do paměti vrylo z toho intra. :)
Po ČR lítalo spousta disket s MOD a STM právě od něj :-)
Snadná pomoc, hlavní modul mám v playlistu (+ tunu dalších z té doby)... Tedy v hlavní části dema hraje modul Unreal.s3m - ty další se mi nelíbí, ale pár od Skavena a Purple Motion jsem jako bonus přibalil také ( Guardian.s3m, Ice front.s3m, Symphony.s3m, Turbulence.s3m a Unreal.s3m zde: http://ulozto.cz/xncsrS4M/future-crew-second-reality-music-zip )
Enjoy! (WinAMP to v pohodě přehrává)
PS. kdyby byl zájem, tak toho mám sakra víc, občas to užívám jako zdroj nelicencovatelné hudby, aby na YewTube/Streamu si nikdo nemohl stěžovat - hlavně Amiga dema:
http://www.stream.cz/uservideo/828958-sof2-jak-se-kempi-na-kamcatka-depu...
http://www.stream.cz/uservideo/828957-sof2-nektere-ownage-momenty-v-shop...
http://www.stream.cz/uservideo/828952-sof2-deathmatch-on-prague-map-hool...
http://www.stream.cz/uservideo/828949-sof2-deathmatch-finca-map-on-hools...
http://www.youtube.com/watch?v=DKA0gX7RGSA
Demoscéna začíná upadat, ale koukám, že Assembly ještě pokračuje :o) www.assembly.org/summer13/
Demoscéna začala upadat poté, co se za "scénu" začalo považovat ripování filmů do PC, místo vlastní kreativní práce.
Kde je ten čas dema Hardwired z Amigy?
http://www.youtube.com/watch?v=XQFfhqUBacg
Ostatne podobne dopadli aj ludia z konkurecnej znamej demogrupy Triton. Ty zasa zalozili Starbreeze Studios a naposledy par odpadlikov MachineGames kde sa pracuje na novom Wolfensteine. A aj tak bol Fastracker2 lepsi ako Scream Tracker :-)
Jéje, tuhle válku jsem už dlouho nehrál, FT2 vs. ST3 ;). Mno, ale pokud bych chtěl pokračovat, tak FT2 byl nejspíš lepší než ST3, neboť uměl víc (to se nedá popřít), ale na mě jako na člověka, který vyrostl na ModEditu, byl - jak to říct slušně - „příliš grafický“. Naštěstí vznikl celkem úspěšný klon ST - Impulse Tracker, který implementoval věci, které uměl FT2 (asi ne všechny, protože jsem je stejně moc nevyužíval). Dnes, když si chci ještě zablbnout a něco spáchat, dělám to v poměrně zdařilém klonu Impulse Trackeru: Schism Tracker. FT2 jsem na chuť nikdy nepřišel, ale jeho kvality nepopírám :).
JJ to boli caste hadky o to ktory tracker je lepsi :-). Minimalne po technickej stranke bolo dost zaujimave ze Tritoni mali ako svoj basic compiler Turbo Pascal ktory zacinal byt uz v tom case zastarali a hlavne mal problem s protected modom x86 - tj nedokazal rozumne vyuzivat viac pameti v PC. Bud sa to riesilo klasicky cez emm ako kazda dos aplikacia alebo TP obsahoval dpmi extender, lenze ten bezal len v 16bit protect mode. A tu prichadza na radu Triton, kde si napisali vlastny 32 bit extender v asm ktory fungoval s TP kodom a potom ho vyuzivali prakticky v kazdej svojej tvorbe.
Pokud se nepletu tak FastTracker neuměl víc než 4 kanály. Typicky to pak dopadalo tak, že bubínky hrály v jednom repráčku. To byl třeba důvod proč jsem radši dělal mody v ImpulseTrackeru.
Tak to som si nezapametal ale trochu som zagooglil a pletiete sa. Tie 4 kanale su limit MODu a nie FT2. FT2 vedel aj neskorsie 6 a 8 kanalove MODy ale hlavne nativny FT2 format XM podporoval az 32 kanalov.
Jo to byla doba, kdy nekolik demicek bylo na jedne diskete a neznalec jen valil oci. I v dobach pentii kdyz 486 uz nikdo nepouzival tak dokazaly tyto demicka pusteny prave na 486 hodne lidi udivit.
Tak zrovna tohle demo bylo "obrovské", nevešlo se na běžnou disketu (ani na tu naformátovanou na vyšší kapacitu, jak před pár dny popisoval WIFT).
Toto demo me tenkrat nejak minulo takze nevim jeho velikost, ale spousta demicek byla jen par kB a taky byla kategorie do 64kB a co se tam tenkrat dalo nacpat.
Ta kategorie existuje dodnes a pořád tam vznikají super kousky (třeba dnes už 7 let staré Chaos Theory).
Je dokonce i kategorie 4k dem ;)
Doporučuji mrknout na pouet.net, je to tam kategorizované
Myslím, že nejlepší je podívat se na pár 64k inter sám a ocenit, co se dá udělat na 64k (textury i samply se generují kódem, jen kód se kompresuje a ten se kopresuje dobře). Na W2k a WinXP mi to jede v pohodě, nezkoušel jsem vyšší Widle, tak se modlete:
http://ulozto.cz/xwiGMA2b/some-64k-intros-winxp-working-zip
Second reality bylo na svou dobu pěkný demo, ale ze všech dem co sem kdy viděl byl asi největší mazec 4KB (přesněji 4070 Bytů) demo Elevated - docela nepochopitelný co se dá nacpat do 4KB: http://www.youtube.com/watch?v=ro5grR_efG0
A pak takový ty 64K klasiky od Conspiracy jako Beyond, Nemesis... taky nebyl úplně špatný na to že to mělo jen 64KB :-)
Je to pěkné, ale zas až tolik mě neoslňuje, protože to demo využívá "tunu knihoven" - .NET framework bych tipoval - pokud ne, tak minimálně určitě OpenGL - takže ty 4kB neříkají zas až tolik..
Z dem mě nejvíc utkvěl - vpodstatě předchůdce elevated :) - mars.exe z roku 1993. Šlo o čistě dosové demo, myší ovládaný "průlet nad marsem" - náhodně generovanou červenou krajinou, stínovanou. Zvuk tam nebyl, nicméně žádné jiné demo mě tolik neoslovilo.
Tak ten mars netvrdim ze nebol zaujimavy, sam som na to prvy krat pozeral z padnutou sankou, predsa len v tej dobe. Na druhu stranu to zasa az tak zaujimave "demo" nieje. V podstate cela krajna bude asi heightmapa generovana nejakym Perlinom a z toho vygenerovany voxelovy teren. Nic extremne komplikovane, akurat ze sa s tym niekto pohral a pravdepodobne to spachal v asm aby sa to do maleho exacu zmestilo.
Tady je :) "celých" 5649 bajtů... v dosboxu běží.
https://www.ing-steen.se/share/pcprog/dos/demos/share.html
http://pouet.net/prod.php?which=4662&howmanycomments=25&page=0
Jo, psané to bylo v asm, na jakémsi ruském serveru je i odkaz na torrent se zdrojovým kódem.
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1834439
2256 řádek v assembleru.
Tak já si pamatuji ještě něco jiného, měl jsem kdysi průlet nad planetami, bylo to v ASM, napsal to Miroslav Němeček (autor DosMana, Petra a dalších).
Daly se tam přepínat barevné povrchy, jako simulace jednotlivých planet sluneční soustavy, a přidávat jezera. Jelo to na 386 nádherně plynule. :)
Dokonce jsem to teď našel, PLANETY.EXE, má to 6082 bytes a je to z roku 1994.
A to včetně originálních zdrojáků! =)
Ke stažení zde:
http://panda38.sweb.cz/
soubor source2.zip, podadresář PLANETY
Licence je public domain.
V DosBoxu to jede! 8)
Ovládání:
--------
kurzorové klávesy nebo myš ......... ovládání směru letu
[+] a [-] .......................... nastavení výšky nad terénem
0 až 9 ............................. volba planety
ENTER .............................. vytvoření jezera v dolince (pozor,
při vytvoření nad kopcem může program
zamrznout - přetečení velikosti)
ESC ................................ konec programu
Elevated používá jen D3D, jinak nic (podle readme).
Grafika je generována procedurálně.
Pro spuštění toho dema ve Win 7 x64 je nutné EXE soubory rekomprimovat pomocí utility Crinkler v1.4 (ještě je dokonce trošku zmenší), jinak se to hlásí error.
A pamätá si niekto kkrieger?
Je to síce už po roku 2000 ale bolo neuveriteľné nacpať v podstate jednu epizódu 3D strieľačky do 64 kB.
Na pár minut paření dobrá :-)
Osobně se mi více líbí některá 64kB dema.
Ano, pamatuji! :)
Pokud ale vím, tak to mělo necelých 100 kB.
Každopádně nacpat do té velikosti takovou hru mi připadalo naprosto neuvěřitelné! =)
Grafické efekty jako realistické vrhání stínů či dynamické osvětlení letícím svítícím krystalem mě v té době fascinovalo.
Prošel jsem si to demo několikrát a jen mě mrzí, že to nemá nějaký efektnější konec nebo alespoň velkého bosse. =)
Zde tvůrci Kkrieger popisují použité postupy i známé problémy dema, moc pěkný pohled pod pokličku! =)
http://vimeo.com/3598063
Díky za tip.
A niečo zo zákulisia:
http://www.youtube.com/watch?v=LIIBRr31DIU
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.