Sony cítí pokles zájmu o televize a telefony, zkrouhne nabídku
Sony se v poslední době příliš nedaří (alespoň ne tak, jak by si představovala) a rozhodla se proto situaci řešit tříletým plánem, který omezí činnost méně úspěšných divizí a naopak podpoří činnost těch úspěšnějších. Zcela konkrétně: společnost má problém hlavně s televizory a mobilními telefony poptávka po jejích produktech dlouhodobě klesá. Nakonec je třeba uznat, že se o nich příliš nehovoří, čím dál tím sporadičtěji dochází na situace, kdy by se Sony v těchto oborech podařilo přijít se něčím opravdu novým, nebo nabídnout nové standardy dříve než ostatní výrobci. Už to není o Sony vs. …, mnohem častěji jde o Samsung vs. Apple, LG vs. Samsung.
Naopak velké úspěchy přišly s konzolí Playstation 4. I když už se Microsoftu už daří objemy prodejů konkurenční konzole dohánět, v absolutním měřítku se Sony povedlo něco, co ani sama nečekala a čemu, jak vedení přiznalo, zprvu ani příliš nerozuměla. Úspěšná platforma by měla zajistit lepší finanční výsledky divize, která má na starost prodej videoher. Ten bude ještě podpořený novou personalizovanou distribuční službou, přes kterou krom her zákazníci získají televizní obsah, video a hudbu.
Podobně se společnost chce zaměřit také na výrobu obrazových snímačů. Sony už několik let s řadou Exmor velmi daří, bývá především ceněna za kombinaci vysokého rozlišení a nízkého šumu (asi není třeba zdůrazňovat, že tyto aspekty většinou nejdou ruku v ruce). Sony nevyrábí snímače pouze pro sebe, ale nabízí je i ostatním výrobcům fototechniky a elektroniky. Velkým odběratelem je třeba Apple, roste poptávka ze strany Čínských výrobců a firemní projekce předpokládají, že zájem může stoupnout ještě o dalších 70 %.
Hiroki Totoki, nový šéf mobilní divize společnosti, představil novou strategii, jejímž cílem není udržet nebo získat tržní podíl, ale marže. Tomu odpovídá transformace televizní a telefonní divize: Sony je chce dostat do zisku, i kdyby objemy prodejů měly spadnout o 30 %. Není to ale jediný způsob, kterým se bude šetřit: končí i tradiční sponzoring FIFA.