Sony přiznává: Netušíme, proč je o Playstation 4 takový zájem
Z tři kvartály (devět měsíců), po které je Playstation 4 na trhu, se mezi uživatele dostalo deset milionů kusů. Konzole vyšla v Severní Americe, Evropě (listopad 2013) a Japonsku (únor 2014). Právě na japonských trzích došlo po vydání Mario Kart 8 pro konkurenční Wii U ke krátkodobému zakolísání poptávky; nakonec ale problémy nebyly, spíš naopak.
O konzoli je na všech trzích veliký zájem. Že prodeje překonaly veškerá očekávání Sony dokladuje problematická dostupnost, kterou společnost vyřešila až v posledních měsících navýšením výroby. Nyní už je vše v pořádku, kdo má zájem, Playstation 4 snadno sežene. Sony může být spokojená. Jenže není.
Shuhei Yoshida s Playstation 4
Prezident zábavní divize společnosti, Shuhei Yoshida, se v rozhovoru pro Eurogamer netajil určitými rozpaky: „Sám za sebe jsem trochu nervózní, protože zcela nerozumíme tomu, co se děje. Musíte chápat, proč se vaše produkty prodávají dobře, abyste mohli chystat plány do budoucna. Tohle je v rozporu s konvenčním způsobem myšlení. Mnoho lidí předpokládalo, že samostatný herní hardware už nebude zapotřebí - pořád je tu ale spousta lidí, kteří jsou z něj nadšení.“
Důvody, proč se Playstation 4 prodalo téměř dvojnásobné množství kusů než Xbox One, o který byl navíc zpočátku výrazně vyšší zájem, se skutečně hledají těžko. Nabídka her pro oba stroje je velice podobná, hardwarové konfigurace taktéž. V případě Xboxu bývá navíc vyzdvihována lepší multimediální výbava a nyní i nabídka v rámci širšího cenového spektra (varianty bez Kinectu). Jak to vidíte vy?