Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Specifikace WGF je téměř hotova

Longhorn logo

Windows Graphics Foundation, nová verze grafického rozhraní pro Longhorn, už má specifikaci téměř hotovou, byla vydána verze 0,99. Jak už jsem psal na začátku září, WGF nahradí Direct3D. Ono však nenahradí pouze Direct3D, ale i DirectDraw, které bylo doposud využíváno především pro zobrazování 2D grafiky. Obě tato rozhraní budou v Longhornu spojena do jednoho.

Samozřejmě mít tuto specifikaci v dostatečném předstihu je důležité především pro firmy vyvíjející grafické procesory, tedy nVidii, ATI, XGI, S3 a Matrox. Oni totiž musí s velkým předstihem začít návrh svých chipů tak, aby budoucímu rozhraní vyhovoval. U současné generace, tedy R4xx, ani NV4x to očekávat na 100 % nelze, ale připravované NV50 a R520 by už mohly. Není to však ani zdaleka jisté, protože WGF přináší Shadery ve verzi 4.0 a kupříkladu ATI ve svých produktech ještě nepodporuje ani verzi 3.0.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Specifikace WGF je téměř hotova

Úterý, 28 Září 2004 - 13:31 | Anonym | 2Honza: Jasne ze treba DX8 obsahuji vsechny stare...
Úterý, 28 Září 2004 - 10:06 | Anonym | Vlastně by se dalo říct, že se hardware vyrobí...
Úterý, 28 Září 2004 - 08:19 | Anonym | ATI vie, preco sa nehrnie na shadery 3.0 :o)
Pondělí, 27 Září 2004 - 21:17 | Anonym | No kdy už to konecne vydaj ten Longhorn,už jim to...
Pondělí, 27 Září 2004 - 20:07 | Anonym | MaTZ: Zalezi na tom, jak to myslis. Nove verze...
Pondělí, 27 Září 2004 - 19:27 | Anonym | Jestli se nepletu, tak DirectDraw bylo nahrazeno...

Zobrazit diskusi