Srpnová aktualizace DirectX s Direct3D 11 a DirectCompute
Pravidelně aktualizované knihovny rozhraní DirectX vycházejí i v letošní srpnové verzi. Tentokrát se o nich zmíníme, protože už nastal onen čas, kdy se v DirectX objevují pospolu dvě očekávané novinky. Direct3D 11 je nejnovější, nyní oficiálně uvedenou generací 3D části rozhraní pro chystané grafiky ATI a Nvidia (a nejspíš v budoucnu třeba také S3), DirectCompute je pak GPGPU částí, která bude koexistovat se systémy jako Nvidia CUDA a OpenCL. První verze DirectCompute obsahuje kód pro skenování a rychlou Fourierovu transformaci (FFT) běhající na GPU.
Vedle obou částí přináší srpnová aktualizace DirectX také DXGI 1.1 (DirectX Graphics Infrastructure), Direct2D a DirectWrite (poslední dvě podrobněji představil Microsoft na loňské konferenci). Vývojáři mohou začít psát aplikace schopné plně využít schopnosti Windows Vista a 7, resp. příslušného DirectX 11 grafického železa. Neočekáváme však, že bychom si nějakých velkých benefitů ve hrách užili dříve než za rok (a půl). Stahujte přímo od Microsoftu.