Steam má 125 miliónů aktivních uživatelů, Valve chystá virtuální realitu SteamVR
125 miliónů aktivních uživatelů je velmi slušné číslo, zejména když si uvědomíme, že naprostá většina z nich si v souvislosti se svým příchodem do Steamu koupila nejméně jednu hru. Číslo sice zahrnuje určité procento duplicitních/sekundárních účtů, ale představu o síle Steamu dává. Navzdory šem dalším službám včetně těch které si provozují samy herní firmy (EA Origin, …) či jiné společnosti (Microsoft, Sony atd.). Číslo lze brát i jako jasný ukazatel, že hraní na PC v žádném případě neskomírá ani neumírá.
Díky tomu samozřejmě nenastane ani ten sebemenší odliv vývoje her z PC platformy. To je prostý fakt. Na druhou stranu je stejně prostý fakt, že vývoj bude i nadále často podřízen výkonu herních konzolí, které nám sice s přechodem na AMD APU značně zrychlily, ale stále je to dost mizérie (v dnešní UltraHD době jsme rádi za každou hru co běží v 1080/30fps). Steam také těží z podpory vývojářům, která jim umožňuje snadněji dostat povědomí o jejich chystané hře mezi širé masy, na což jinak mají ekonomickou sílu jen velcí vydavatelé.
Valve i nadále rozšiřuje svoje herní aktivity. Nově oznámila, že chystá vlastní systém pro virtuální realitu, který nese název SteamVR. Navazuje tak na projekty herního ovladače Steam Controller či konceptu herních PC Steam Machines. Můžeme jen doufat, že jeho zrod bude poněkud rychlejší než u projektů předchozích, které stále nejsou běžně k dispozici a spíš to vypadá, že se „v tom Valve plácá“.
Firma také vedle SteamVR hodlá pohovořit v blízké budoucnosti o předělaném Steam Controlleru, nových zařízeních pro obýváky. Více se dozvíme na letošní GDC, která proběhne v San Franciscu 4. až 6. března.
Valve