SuperTuxKart nasazuje sexy OpenGL 3.1 grafiku
Hra si až doteď v podstatě drží původní grafickou kvalitu, se kterou v roce 2004 přišla na svět. SuperTuxKart je zajímavá variace na originální Mario Kart (mnozí mohou vidět také podobnost s legendárními Wacky Wheels) vycházející z původních TuxKart. Od roku 2010 používá engine Irrlicht šířený pod licencí zlib (kompatibilní s GPL).
Dosavadní stabilní vydání 0.8.1, využívající ještě OpenGL 1.x grafiku, má jako minimální konfiguraci udáváno Radeon HD 4000 či GeForce 8000 a 1GHz či vyšší procesor. Doporučen je Radeon HD 6870 či GeForce GTX 470 a čtyřjádrový procesor s taktem 2,5 GHz. Požadavky jsou na dnešní dobu přijatelné, je ale jasné, že s verzí 0.8.2, jejíž beta nyní přináší OpenGL 3.1 grafiku, porostou.
Pro novou verzi platí, že minimální grafikou je něco typu Intel HD 3000, ale smiřte se s omezeními. Pro Radeony a GeForce je silně doporučeno použití binárních ovladačů, jelikož otevřené prostě tohle rozumně nedají (případně hra rovnou padá s chybovými hláškami). Nová grafika ale jistě stojí za to, posuďte ze screenshotů.
Kód začleňuje výstup z několika GSoC projektů (kromě nové grafiky také věci kolem síťové hry). S novou grafikou souvisí nutnost ještě redesignovat tratě. Heslovitě jsou implementování v novém grafickém kabátku věci jako Deferred lighting, soft shadows, SSAO (Space Screen Ambient Occlusion), deformace pro transparentní objekty, odlesky objektivu (lens flare), glow, bloom, HDR, vylepšená voda (nové shadery) či vliv síly větru na vegetaci a vodní hladinu. Plánuje se interaktivní vegetace například v tom smyslu, že auto, které prolítne trávou, ji poláme, či volumetrická světla.
Pro Windows i Max OS X jsou v tuto chvíli připraveny binárky, v Linuxu je zatím nutné kompilovat zdroják, ale během pár hodin má být také k dispozici hotová verze.
- Ke stažení: Windows a Mac OS X, instrukce pro Linux