Telefonům Samsungu se v Číně nedaří, podíl spadl pod 1 %
Podle většiny statistik prodává Samsung celosvětově asi osmdesát milionů chytrých telefonů každý kvartál, což mu s přehledem stačí na to, aby byl světovou jedničkou. Na druhém místě figuruje Apple se zhruba čtyřiceti miliony za kvartál, byť se dají najít i pozitivněji vyznívající statistiky, které tomuto výrobci přiznávají i kolem padesáti milionů prodaných telefonů za kvartál.
Situace ale není ani s přimhouřenýma očima vyrovnaná, pokud jde o jednotlivé regiony. Na čínském trhu nejen že Samsung oproti Applu nekopíruje dvojnásobný náskok, ale nedaří se mu Apple ani dorovnat. Naopak, zatímco Apple v Číně posiluje, podíl Samsungu spadl pod jedno procento, konkrétně již na osm desetin pro poslední kvartál loňského roku, což není ani polovina předpokládaných 1,7 %.
Podle statistik Strategy Analytics propadl Samsung v Číně až na 12. místo, Apple je na 5. místě a zároveň jedinou značkou v první pětici, která nemá čínský původ. Do vedení se prosadily značky Huawei, Oppo, Vivo a Xiaomi.
Samsung podle zdrojů webu Softpedia věří, že se mu situaci podaří zlepšit modelem Galaxy S9, který byl v Číně uveden 6. března tohoto roku. Jeho vliv se samozřejmě promítne až na výsledcích za druhý kvartál, které budou známé někdy s přelomem léta a podzimu.
Přestože zpráva jako taková vyzývá pro Samsung negativně, je třeba zohlednit i prostý fakt, že si společnost dokáže držet celosvětové prvenstvím s náskokem desítek milionů prodaných telefonů i přesto, že v Číně neprodává prakticky nic.