Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: AMD Radeon RX 6800 16GB a Ryzen 9 5900X se zapnutým Smart Access Memory

V dnešním testíku se podíváme na to, jaký nárůst výkonu nám přinese upgrade procesoru generace Zen2 na Zen3 společně s novým Radeonem RX 6800 a Smart Access Memory technologií.

Tentokráte jsem se rozhodl vynechat herní testy ve FullHD rozlišení, takto výkonné grafiky ve FullHD rozhýbou cokoliv. Zároveň jsem se rozhodl přitlačit v nastavení některých her, například v GTA V jsem nastavil nejvyšší možné detaily včetně 8x MSAA a včetně 8x MSAA pro odrazy. Mnoho ostatních her tak pozlobí i celkem výkonné grafiky. Herní výkon Radeonu RX 6800 je velmi dobrý vzhledem ke spotřebě, velmi často překonává GeForce RTX 2080 Ti a dýchá na záda dražší a žravější GeForce RTX 3080, nicméně není to pravidlem, v některých titulech je spíše pomalejší než 2080 Ti, ale i tak se nejedná o vůbec špatný výsledek.

Upgrade na Ryzen 9 5900X zde nějak výrazněji pomohl v hrách, které více visí na výkonu procesoru, nejvíce je rozdíl znát v Counter-Strike Global Offensive, v GTA V je rozdíl menší, ale to je hlavně brutálně náročným nastavením, s FXAA je výkon o něco lepší. Posledním dobrým příkladem je Zaklínač 3, kde došlo k měřitelnému navýšení výkonu. Ve FullHD rozlišení jsou tyto rozdíly ještě větší.

graph-26

GTA V po poslední recenzi testuji ve dvou nastaveních, jelikož 8x MSAA a k tomu 8x MSAA na odrazech je krapet moc velké maso. Testuji tedy se stejným Ultra presetem(vše na max), ale MSAA pro odrazy je vypnuté a místo MSAA nechávám zapnuté FXAA. Bohužel jsem nestihl přetestovat všechny karty v testu a s tímto nastavením se navíc projevuje brzda ve formě Ryzenu 9 3900X, což se snad brzy vyřeší.

graph-27
graph-35

Deus Ex Mankind Divided je takové mé Crysis, i na velmi výkonném hardware běží špatně, zda se jedná o nekvalitní optimalizaci, to nechám koňovi, ten má větší hlavu a víc ví. Přidal jsem i test s vypnutým MSAA, jelikož hra má opravdu masakrózní nároky na grafickou kartu.

graph-28
graph-36
graph-29

Metro Exodus má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám preset Ultra a preset RTX, který zapne RTX a DLSS, což je specifické pro NVIDIA karty, proto zde mají Radeony smůlu.

graph-31
graph-32
graph-33

 

Witcher 3 Wild Hunt

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Protože je hra optimalizovaná pro NVIDIA grafické karty, běží lépe na kartách GeForce.

graph-30

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechávám ale zapnuté 8x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-34

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: AMD Radeon RX 6800 16GB a Ryzen 9 5900X se zapnutým Smart Access Memory

Úterý, 12 Leden 2021 - 14:00 | xWing | Ahoj WIFTe. Sorry, ze som off topic, ale iny...
Pondělí, 11 Leden 2021 - 23:06 | IT Joker | „Koduriho muze leda stvat, ze nedokazali dodat na...
Pondělí, 11 Leden 2021 - 22:04 | WIFT | Přesně nad tím jsem si také drbal zbytek x̌tice....
Pondělí, 11 Leden 2021 - 18:23 | Tomcat2 | Já měl taky GTX 970 a přesně před rokem koupil...
Pondělí, 11 Leden 2021 - 18:20 | Karáš Svorka | Ano, tohle mělo vyjít krátce po té iniciální...
Pondělí, 11 Leden 2021 - 18:20 | Karáš Svorka | S R9 3900X to bylo otestované původně vše,...
Pondělí, 11 Leden 2021 - 18:19 | Tomcat2 | Já už mám třetí grafiku přes Bazoš a spokojenost...
Pondělí, 11 Leden 2021 - 18:16 | asta | Pekna recenzia, akorat mozno uz by to chcelo...
Pondělí, 11 Leden 2021 - 17:20 | Filipe | Aký zmysel má test bez referenčnej zostavy?...
Pondělí, 11 Leden 2021 - 17:20 | Filipe | AMD RX 6800 za 800€+ (20999 Kč) je absolútne...

Zobrazit diskusi