Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: Dva Radeony R7 370 2GB a CrossFire

Také se vám občas stane, že se sejde nějaký náhodný hardware a trocha času? Tak přesně takto vznikl tento článek.

Herní testy jsem prováděl hlavně v 1920x1080 rozlišení. Mnoho zabudovaných benchmarků nemusí reflektovat úplně dobře reálné herní nasazení, plánuji postupem času metodiku testování vylepšit.

 

 

Half-Life 2: Lost Coast

HL2LC je mé oblíbené tech demo z roku 2005 (ten čas ale letí), které představilo podporu HDR pro Source engine. Všechny testované karty zvládnou HL2LC ve stovkách FPS. CrossFire má pro tuto hru profil a není potřeba nic nastavovat. Dvě R7 370 zde drtí ostatní karty.

graph-9

Counter-Strike Global Offensive

V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS. CSGO má sice CrossFire profil, ale výkon z nějakého důvodu odpovídá výkonu jedné karty, ručně jsem tedy nastavil Optimized 1x1, protože AFR bliká.

graph-10

 

 

Metro: Last Light Redux

Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware. Testuji s presetem Very High se zapnutým SSA, AF 16x a tesselací na normal, PhysX je zcela vypnuto. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark. Dva Radeony R7 370 zde opět drtí ostatní karty, přičemž tato hra má také CF profil.

graph-11

 

The Talos Principle

TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. Nedávno vyšel patch, který finalizoval podporu API Vulkan, Vulkan tedy není experimentální a jde normálně používat. Také byla přidána experimentální podpora pro DirectX 12, nicméně DX12 funguje zatím jen s Radeony, předpokládám, že NVIDIA vydá ovladač, který tento problém vyřeší. NVIDIA karty tak získávají v DX12 testu 0 FPS, protože hra okamžitě spadne. CrossFire dvou Radeonů R7 370 zde ukazuje svůj plný potenciál, výkon v DirectX 11 je zde opravdu vysoký, zatímco v DX12 a ve Vulkanu CrossFire neškáluje vůbec. Hra má profil pro CrossFire, pokud ho plánujete používat, hrajte v DX11 pro maximální výkon.

graph-12

 

Middle-earth: Shadow of Mordor

V SoM vyhrává Radeon RX 570, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF. Dvě R7 370 si zde nevedou zle, hra má profil a výkon je celkem slušný, kartám ale dochází VRAM a jsou zde občasné propady FPS, takže se může hodit snížit detaily pro plynulejší hru.

graph-13

 

Grand Theft Auto V

GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Nastavení detailů můžete vidět podrobně na screenshotech. Z nějakého divného důvodu zde GTX 1650 předvádí podivně nízká minimální FPS, jedná se ale o 1% minimálních FPS, takže to není nijak časté. Radeony R7 370 škálují velmi dobře i v této hře a to tak, že poráží ostatní karty. Nicméně i zde naráží na nedostatek VRAM a tak dochází k občasným propadům ve výkonu, naštěstí k tomu dochází méně častěji, než v Shadow of Mordor. Hra má CrossFire profil.

graph-14

 

Tom Clancy's Rainbow Six® Siege

Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, Rainbow Six s takovým nastavení hlásí spotřebu VRAM poměrně vysokou, údajně 6566 MB VRAM, reálně tolik paměti nejspíš není použito, pouze alokováno. Toto je jediná hra v testu, kde CrossFire dvou R7 370 prostě nefunguje, ještě než se dostanu do hlavního menu, počítač padne do BSOD a je jedno, jaké nastavení použiji. Zde je tedy možno použít pouze jednu kartu. Tak trochu předpokládám, že za to může nedostatek VRAM a pokus alokovat příliš mnoho paměti RAM pro GPU, ale nejsem si stoprocentně jistý.

graph-15

 

HITMAN

HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS. Dva Radeony R7 370 zde škálují velmi dobře, v DX12 režimu lze použít MGPU, které si řídí samotná hra a netřeba řešit cokoliv v Radeon Settings.

graph-16

 

Rise of the Tomb Raider

ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, kvůli časové náročnosti nechávám pouze průměrný výsledek, jelikož pomalu přecházím na novou metodiku. Dva Radeony R7 370 jsou i zde na druhém místě, opět trpí na nedostatek VRAM, hra podporuje DX12 MGPU a není tak třeba cokoliv řešit v ovladačích.

graph-17

 

Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex umí potrápit i moderní hardware a i ve FullHD všechny testovací subjekty pořádně podusí. Zde se Radeonům v CrossFire nevede úplně dobře, opět trpí na 2GB VRAM, přičemž hra opět používá DX12 MGPU a nemusíme řešit profily.

graph-18

 

Middle earth: Shadow of War

Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API. CrossFire profil pro tuto hru není a použil jsem tedy Optimized 1x1, bohužel výkon není úplně nejlepší, dochází zde k velkým propadům výkonu, protože kartám opět dochází VRAM.

graph-19

 

Strange Brigade

Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná pro Radeony i GeForce, s novějšími patchi je možné dosáhnout trochu lepšího výkonu s Vulkanem. Radeony R7 370 zde mají lepší výkon v DX12, opět je zde MGPU podpora a není třeba cokoliv v ovladačích nastavovat, ve Vulkanu také zapotřebí nic není a hra funguje i zde, ale výkon je podstatně horší, propady FPS jsou zde výraznější a častější.

graph-20
graph-21

 

World of Tanks enCore

WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře. Engine hry je optimalizovaný lépe pro NVIDIA karty a proto není překvapení, že zde mají GeForce karty lepší výkon než Radeony. CrossFire profil zde není k dispozici, s AFR test šíleně bliká, Optimized 1x1 je tak lepší volbou, ale i ten lehce bliká.

graph-22

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku TEST: Dva Radeony R7 370 2GB a CrossFire

Pátek, 28 Červen 2019 - 00:35 | Karáš Svorka | Nejsem si jist, že by bylo možné tolik karet v...
Čtvrtek, 27 Červen 2019 - 23:23 | MACHINA | zajímavé, tady měsíc staré video https://youtu.be...
Čtvrtek, 27 Červen 2019 - 23:08 | hajčus | Karáš, konečně někdo, kdo vezme železo do ruky...
Čtvrtek, 27 Červen 2019 - 22:32 | dawe | mám v compu dvě 580 a crossfire se já budu...
Čtvrtek, 27 Červen 2019 - 21:06 | Kazaxx | Geralt má samozřejmě koně. Sudokopytnika jaloz to...
Čtvrtek, 27 Červen 2019 - 16:43 | Meki | Že bych udělal test 6x RX550 4GB? :)
Čtvrtek, 27 Červen 2019 - 12:58 | littleZE | Zajímavý článek. Jen menší výtka. Geralt má...
Čtvrtek, 27 Červen 2019 - 09:43 | Karáš Svorka | Neexistuje, CPU na ten socket ani nepodporují...
Čtvrtek, 27 Červen 2019 - 08:01 | Chroustostroj | Nevíte jestli existuje dual socket deska pro AM3/...
Středa, 26 Červen 2019 - 22:17 | Karáš Svorka | Aktuálně nemám dvě RX 580, ale našly by se...

Zobrazit diskusi