Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK 11GB v roce 2022

GeForce GTX 1080 Ti šla na trh v roce 2017, ve své době se jednalo o hi-end, jakpak si vede dnes?

BeamNG drive, tato hra může být vnímána i jako simulátor a má kolem sebe rostoucí komunitu moderů a hráčů. Hra je skvělá v tom, že poskytuje celkem realistické chování vozidel a má fyziku v reálném čase, různé komponenty automobilů tak mohou reagovat na poškození, opotřebení a tak podobně.

BeamNG drive hraju relativně rád, ale hra samotná má mnoho možností, někdo preferuje si jen tak závodit, někdo shazuje vozy ze skály, někdo si jezdí mezi AI řízenými auty a někdo si zase vyrábí dynamické honičky. A pak je tu i multiplayer, možností je prostě mnoho. BeamNG drive nabízí jednoduše mnoho a mnoho báječných, šílených hovadin.

BeamNG drive navíc skvěle škáluje a za jistých okolností spotřebuje hodně CPU, RAM i výkonu GPU, vše je o nastavení. Každé vozidlo, které ovládá AI totiž vyrobí v systému nový proces, pro opravdu plynulé hraní je tak vhodný alespoň šestijádrový procesor AMD Ryzen 5 5600X, nebo ještě lepší. Osobně doporučuji alespoň 16GB RAM a nějakou slušnou grafickou kartu.

Jelikož jsem chtěl udělat replikovatelný benchmark, musel jsem vymyslet nějaké trasy. BeamNG drive má funkci, která se jmenuje AI Script Manager, zde je možné nahrát nějakým vozem trasu a tak pak jde přehrát. Vtip je v tom, že tato trasa nikdy není "přehrána" 1:1, ale hra prostě předhodí počítačem řízenému autu trasu, kterou má odjet a AI tuto trasu odjede podle svých schopností a ne tak, jak jsem ji zajel já. To má tu výhodu, že každé takové auto vytěžuje extra procesor a jejich rostoucí počet může počítač pozlobit. Nevýhodou pak je to, že při nekonzistentní snímkové frekvenci nemusí jet auta zcela přesně a stávají se pak různé bouračky, posuny a tak podobně. Hlavně u testů s více vozy není zaručeno, že test dopadne vždy stejně, musel jsem tak strávit mnoho hodin laděním nahrávek, aby vozidla jezdila konzistentně.

Test měřím za pomoci CapFrameX a na screenshotech můžete vidět velmi důležité údaje, jakými jsou frame times, v grafech pak můžete vidět průměrné FPS, 1% minima a 0,1% minima.

První test je nejméně náročný, odehrává se na relativně malé mapě Automation a máme zde pouze jedno vozidlo, ETK 800 v konfiguraci Driving Experience, tento vůz má třílitrový benzínový šestiválec s turbem a ECU přepínám do režimu ttSport, jinak nedělám žádné změny. Kamera je nastavena z interiéru a mám rozsvícená pouze denní světla. Auto odjede něco přes tři kola a pak se vybourá a tím test končí. Jeden běh zabere přibližně osm minut času, takže grafická karta má dostatek času na to, aby se zahřála. Jak tento test vypadá můžete vidět na videu výše, video jsem nahrál na jiné testovací sestavě a na vysoké detaily.

Testuji ve třech rozlišeních, jelikož mi přijde, že trochu výkonnější grafiky BeamNG utáhnout i na vyšší rozlišení, trpět budou hlavně karty s málo VRAM, v pozdějších scénářích si hra řekne klidně o 7GB+ VRAM a více jak 16GB RAM bez problémů. BeamNG jsem začal testovat relativně nedávno a proto nemám otestovaných dostatek karet, zatím jen pár.

Nejprve testuji s presetem High, SMAA je zapnuté a nic neměním, jedná se tak o opravdu standardní High nastavení.

 

GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK má v BeamNG drive s jedním AI velmi dobrý výkon a překonává ostatní testované karty, nicméně zatím jsem neměl čas otestovat nějaké další výkonnější grafiky, proto je jich tak málo.

graph-10

 

V rozlišení 2560x1440 se nám opakuje situace jako v 1200p a GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK je opět nejrychlejší kartou.

graph-11

 

V rozlišení 3840x2160 GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK je nadále nejrychlejší, zajímavý je snad jen propad 0,1% minimálních FPS.

graph-12

 

Dále jsem zkusil preset Ultra, který některé detaily lehce přifoukne. Tato volba je údajně experimentální a hra je díky tomu graficky náročnější.

 

V rozlišení 1920x1200 si GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK vede překvapivě nejhůře, což jsem nečekal, jelikož má dostatek VRAM a slušný hrubý výkon.


 

graph-13

 

Stejná situace je i v 2560x1440 rozlišení.

graph-14

 

Ve 4K rozlišení je na tom GTX 1080 Ti trochu lépe, než RX 6650 XT, ale minimální FPS jsou dost hrozná.

graph-15

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK 11GB v roce 2022

Sobota, 24 Září 2022 - 12:34 | Karáš Svorka | Tak jasně, OC verze mají typicky vyšší napájecí...
Pátek, 23 Září 2022 - 22:01 | Lazar | Bez DLSS ma v 1080p/1440p GTX 1080Ti vetsinou...
Pátek, 23 Září 2022 - 21:52 | Lazar | Můj ASUS Strix 108Ti OC mi v desktopu běží od 8.9...
Pátek, 23 Září 2022 - 13:33 | CyberAngel | Souhlas. Od 2014 to vede Tiago Sousa, to znamená...
Pátek, 23 Září 2022 - 10:37 | FrankHorigan | Carmack má něco společného s Doom Eternal?...
Pátek, 23 Září 2022 - 10:32 | hajčus | Tak nezbývá, než parafrázovat hlášku samotného...
Pátek, 23 Září 2022 - 09:52 | FrankHorigan | RedMax - Nový mainstream nikde nic nepošle, pokud...
Pátek, 23 Září 2022 - 09:51 | Jon Snih | Kdyby byly všechny hry odladěné jako Carmakův...
Pátek, 23 Září 2022 - 07:06 | Peca | Měl jsem ji roky, byla výborná. Paradoxně bez...
Pátek, 23 Září 2022 - 02:35 | DDR0 | právě, 3060 je za 10 tisíc a zvládá moderní a...

Zobrazit diskusi