Test: GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK 11GB v roce 2022
Kapitoly článků
Při použití vyššího rozlišení nám výkon lehce klesá, grafiky se musí více snažit a slabší kusy podávají logicky nižší výkon, častým limitem bude i menší množství VRAM u levnějších a starších karet.
V UHD rozlišení si GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK nadále vede relativně slušně, 11GB VRAM se zde prostě hodí. Opět se karta potuluje v blízkosti GeForce RTX 3060 Ti a pomalejších karet.
CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná.
GTA V je podobně jako CSGO stálicí, která není zrovna skvěle optimalizovaná a pozlobí i moderní hardware. Testuji na vysoké detaily s FXAA.
Deus Ex Mankind Divided je takové mé Crysis, i na velmi výkonném hardware běží špatně, zda se jedná o nekvalitní optimalizaci, to nechám koňovi, ten má větší hlavu a víc ví. Hra je velmi náročná po zapnutí MSAA, takže testuji s vypnutým MSAA.
Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 50,3 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji opět preset Medium bez AA a preset Highest s SMAA.
Witcher 3 Wild Hunt
Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Nově v této hře používám program CapFrameX, jedná se o velmi mocný nástroj na monitoring a měření frametimes i FPS. Nově tak v grafech uvádím pouze průměrné FPS, 1% Lows a 0,1% Lows a zároveň i screenshot ze samotného CapFrameX, kde je hezky vidět průběh frametimes pro testovanou kartu.
Metro Exodus má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám preset Normal a Ultra bez ray tracingu.
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
GIGABYTE Radeon R9 380X G1 Gaming 4GB nabízí necelých 60 FPS při použití nízkých detailů.
Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Protože mě nebaví výsledky ve formě skóre, měřím výkon opět za pomoci CapFrameX programu.