Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti 3GB po pěti letech

V roce 2013 vydala NVIDIA hi-endovou GeForce GTX 780 Ti. Jednalo se o velký Kepler, který je vyroben 28nm procesem. Jak si vede oproti modernějším kartám?

Herní testy

V této sekci se podíváme na herní výkon jednotlivých karet, ještě pořád jsem neměl čas pro přidání většího množství her, ale plánuji to napravit. Některé zabudované benchmarky bohužel zobrazují pouze průměrná FPS a tak uvádím pouze to.

Half-Life 2: Lost Coast

HL2LC je tech demo z roku 2005, které do Source engine přidalo podporu HDR, testuji ve FullHD rozlišení na Ultra detaily včetně 8x MSAA. Fury Nano zde produkuje nehratelných průměrných 541 FPS, třeba se i jednou dočkáme karty, která zvládne 999+ FPS ;)

graph-8

Counter-Strike: Global Offensive

 

CSGO je zatím nejnovější hrou z celé série a používá vylepšený Source engine, který je náročnější než předchozí verze, hra nemá zabudovaný benchmark a tak používám mapu „FPS Benchmark“, kterou nalezneme ve Steam workshopu, výsledkem jsou pak opět průměrná FPS.

graph-9

Mafia 2 

Druhá inscenace Mafie přinesla podporu NVIDIA PhysX a byla vyrobena v rámci TWIMP programu, NVIDIA karty zde tedy mají typicky lepší výkon. Testuji opět na maximální detaily včetně AA, PhysX jsem však ponechal vypnuté.

graph-10

Metro Last Light Redux

Metro LLC má zabudovaný velmi pěkný benchmark, který navíc produkuje velmi pěkné grafy, škoda že toto nedělá více her. Testuji na maximální možné detaily, nicméně motion blur, tesselaci a PhysX jsem ponechal ve stavu vypnuto.

graph-11

Bioshock Infinite

graph-12

Tomb Raider

Tomb Raider z roku 2013 má zabudovaný benchmark, který však moc nereflektuje reálnou hru, kamera v podstatě rotuje kolem nehybné Lary. Tato hra také jako první přinesla technologii AMD TressFX, což je obdoba NVIDIA Hairworks. Testuji v rozlišení FullHD s presetem Ultimate.

graph-13

The Talos Principle

Talos Principle je logická hra z pohledu první osoby, experimentálně podporuje API Vulkan, ale protože je podpora experimentální, testuji s DirectX 11 API, výkon je totiž s DX11 lepší. Testuji opět v rozlišení 1920x1080 na maximální detaily včetně 8x MSAA, výsledky jsou pak ve formě průměrných FPS.

graph-14

GRID: Autosport

GRID: Autosport je jediná hra ze seznamu, která startuje s logem Intel HD Graphics, což se mi jeví jako poněkud zvlášťní, jelikož grafické karty od Intelu nejsou zrovná známé dobrým herním výkonem. Hra má v sobě zabudovaný benchmark, jedná se o naskriptovaný závod, který má dvě kola. Testuji ve FullHD rozlišení s maximálními detaily.

graph-15

Middle Earth: Shadow of Mordor

Shadow of Mordor obsahuje podobně jako Metro poměrně pěkný zabudovaný benchmark a na vyšší detaily umí solidně potrápit i výkonnější hardware, testuji opět na maximální detaily bez tesselace ve FullHD rozlišení.

graph-16

HITMAN

HITMAN z roku 2016 je zatím poslední epizoda s naším oblíbeným agentem číslo 47, tento rok se navíc chystá HITMAN 2. Hra má v sobě zabudovaný benchmark a využívá DirectX 12 API, bohužel data nejsou uložená zrovna “hezky” a tak uvádím pouze průměrná FPS. Testuji ve FullHD rozlišení s maximálními detaily, v tomto testu hodně ztrácí karty s 3GB VRAM nebo méně.

graph-17

Rise of the Tomb Raider - 2016 - DX12

ROTR je další novější hra ze série Tomb Raider. Hra podporuje API DirectX 12 a má optimalizace pro grafické karty NVIDIA GeForce. Testuji na velmi vysoké detaily, bez tesselace, viz. Screenshoty. Hra si snadno v tomto nastavení může vzít více než 4GB VRAM, karty, které mají méně paměti zde trpí. ROTR má zabudovaný benchmark, který testuje tři různé scenérie a výsledky pak jsou zobrazeny pro konkrétní scenérie. Z tohoto důvodu jsem je umístil do samostatných grafů.

graph-41
graph-42
graph-43

Middle Earth - Shadow of War - 2017 - DX11

 

Shadow of War je pokračování úspěšného titulu Shadow of Mordor a v mnoha ohledech pokračuje ve stejných šlépějích. Hra má zabudovaný náročnější benchmark. Testuji na Ultra detaily v 1920x1080 rozlišení, typicky hra vyžaduje 3GB VRAM, karty, které mají méně paměti zde trpí.

graph-44

Deus Ex Mankind Divided

Prozatím nejnovější Deus Ex podobně jako HITMAN využívá DirectX 12 API a patří mezi spíše náročné hry. Testuji tedy s DX12 na vysoké detaily, tesselaci, MSAA a Motion Blur nechávám vypnutý. GeForce GTX 1060 3GB zde velmi ztrácí, protože nemá dostatek VRAM.

graph-18

World of Tanks enCore

Wargaming poměrně nedávno vydal nový engine pro WOT, který se jmenuje enCore a obsahuje také benchmark. Bohužel benchmark neukazuje vůbec FPS, ale jen skóre, 10k bodů pak odpovídá rozumně hratelné hře. Testuji ve FullHD rozlišení s presetem Ultra.

graph-19

SteamVR Performance benchmark

graph-20

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti 3GB po pěti letech

Středa, 26 Září 2018 - 20:59 | Karáš Svorka | Ano, mám to v plánu, ale neměl jsem zatím pořádně...
Středa, 26 Září 2018 - 20:59 | Karáš Svorka | Aktuálně to jsou čísla co vypadnou z toho...
Pátek, 21 Září 2018 - 20:10 | Mirda Červíček | Spíš jako volič ODS s Fialou v čele...
Pátek, 21 Září 2018 - 16:00 | Karáš Svorka | Bohužel na tom C2Q stroji W10 nejedou tak dobře,...
Pátek, 21 Září 2018 - 15:56 | Karáš Svorka | R9 290 a R9 290X jsou ze stejné doby a jsou na...
Pátek, 21 Září 2018 - 15:55 | Karáš Svorka | Já jsem na tu R9 290 nacpal hlavně to Accelero...
Pátek, 21 Září 2018 - 15:53 | Karáš Svorka | On i starý StarCraft 2 pořádně zatopí, hlavně ale...
Pátek, 21 Září 2018 - 14:43 | Jakub Rydlo | Pěkný srovnání. A když už je řeč o vykopávkách...
Pátek, 21 Září 2018 - 12:14 | _DAVE_ | Moc pěkná recenze, je fajn, že se občas objeví...
Pátek, 21 Září 2018 - 12:13 | _DAVE_ | Silně bych doporučoval W10, díky tomu, že to šlo...

Zobrazit diskusi