Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: Třináct starých grafických karet vs integrovaný Radeon 780M

Zdroj: diit.cz - Karáš Svorka

"Mám GeForce GT 1030, to je přece lepší, než nějaká integrovaná grafika, ne?"

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před rokem.

Rozhodl jsem se tak hru testovat ve třech režimech, víceméně klasicky v DirectX 11 režimu, kde se snažím napodobit nastavení, jaké jsem využíval dříve, tedy preset Ultra s FXAA. Dále pak testuji hru v DirectX 12 režimu s presetem Ultra+ a TAAU. Poslední nastavení je taktéž DirectX 12, ale se zapnutým raytracingem a to jen v režimu Global Illumination, výkon byl se všemi volbami příšerný a vzhledově se mi hra nejeví jako lepší.

Celkově vnímám tento Next-Gen patch jako zklamání, raytracing se chová velmi podivně a v DirectX 12 režimu hra občas crashne. Osobně bych tak zatím hrál suše v DirectX 11 a třeba to časem CD Projekt Red opraví.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

V DirectX 11 režimu se zdá, že potřebujeme grafickou kartu, co je lehce novější a má alespoň 2GB VRAM. V tomto nastavení je Radeon 780M třetí nejrychlejší, opět za NVIDIA T1000 a Radeonem RX 570.

graph-6

 

DirectX 12

Vyzkoušel jsem samozřejmě i DirectX 12 API, přičemž, jsem zapnul FSR2 v režimu Ultra Performance za účelem získání co nejvyšší snímkové frekvence. To se povedlo a výkon je lepší, než s DirectX 11 API. Nicméně i tentokrát je Radeon 780M na třetím místě.



graph-12

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: Třináct starých grafických karet vs integrovaný Radeon 780M

Sobota, 8 Červen 2024 - 07:26 | dmiks | Jsem rád, že se moje HD7950 ukázala v testu 🙂. V...
Čtvrtek, 6 Červen 2024 - 14:18 | 007 | Mam na ntb 5700u (Vega 8) a v pohode si stym...
Středa, 5 Červen 2024 - 23:15 | peliculiar | Ne, nepáruju APU s nějakou dGPU, počínaje...
Středa, 5 Červen 2024 - 16:15 | WIFT | Já mám aktuálně jediné využití starých grafik...
Středa, 5 Červen 2024 - 10:14 | Akulacz | Tak v jednom tom úniku údajně z prezentace pro...
Středa, 5 Červen 2024 - 01:18 | Karáš Svorka | iGPU co má 32CU by už asi toužilo po jednom 4GB...
Úterý, 4 Červen 2024 - 23:24 | DDR0 | rychlejší jo, ale o kolik, aspoň by se víc...
Úterý, 4 Červen 2024 - 21:24 | lubo76 | Hlavne chýba Intel UHD... Bol by som zvedavý kde...
Úterý, 4 Červen 2024 - 20:20 | hajčus | Však si to tam patřiční zájemci přeberou sami...
Úterý, 4 Červen 2024 - 19:31 | RedHawk | hezky. chba mi tam GF 750 Ti 2GB nema pridavne...

Zobrazit diskusi