Test: Třináct starých grafických karet vs integrovaný Radeon 780M
Diablo IV je videohra navazující na svého předchůdce, nabízí nový grafický kabátek a mnoho změn. Například obchod, ve kterém si můžete přímo ve hře pořídit různé vzhledy brnění pro svou postavu, na kterou se díváte z dálky a shora, což ocení i ostatní hráči této videohry. Diablo IV totiž využívá úžasný koncept, kdy hra je neustále online, náhodně potkáváte na mapě další hráče a náhodně získáte různé lagy díky serverům společnosti Blizzard.
Nicméně v hlavním menu hry je možné vypnout crossplay a poté další hráče neuvidíte, ale opravdu offline hra pro jednoho hráče to není.
Žijeme vskutku v době videoher.
Od vydání hry se situace značně zlepšila a podivné záseky už jsem nějakou dobu neviděl. Výsledky je i tak potřeba brát s jistou dávkou soli.
Testovací scénář je jednoduchý, na mapě proběhnu se svým necromancerem z velkého města Kyovashad až kamsi na severní cíp mapy, téměř k majáku. Po cestě se prakticky nezastavuji, házím kouzla po cestě a celou trasu, která zabere asi 400 sekund zaznamenávám přes CapFrameX.
Jak testovací scénář vypadá můžete vidět na videu výše.
Diablo IV si rádo alokuje téměř veškerou dostupnou VRAM a subjektivně mi přišlo, že karty s 8GB VRAM jsou nutností, tedy alespoň při použití Ultra presetu. Dále "potěší" i fakt, že hra nepodporuje změnu rozlišení, běží totiž v okně, takže rozlišení musíte měnit přímo v OS.
Nejprve zkouším nejnižší detaily, bez nějakého škálování či upscalingu, hra běží v rámci možností i na integrovaném Radeonu 780M, ale není to žádná hitparáda, je zajímavé, že i stará GeForce GTX 770 je zde rychlejší.
Při použití presetu na střední detaily nám odpadá GeForce GT 1030, hra instantně spadne, přičemž všechny karty poskytují výkon spíše nižší, GTX 770 je nadále rychlejší, než integrovaný Radeon 780M.