Tom Forsyth, architekt Larrabee, se vrací do Intelu do Koduriho týmu
Se jménem Toma Forsytha jste se mohli setkat v různých souvislostech. Můžete si ho pamatovat jako architekta grafického jádra Intel Larrabee, které se však z důvodu chybného odhadu ve vývoji požadavků herní 3D grafiky muselo od původního zaměření odklonit a ubírat se výpočetním směrem. Stejně tak si jej ale můžete vybavit ze společnosti Oculus. Kupříkladu když na Oculus Connect v září 2014 po ohlášení „Nvidia low-latency VR“ zchladil mediální hype konstatováním, že co Nvidia ohlásila jako novinku pro generaci Maxwell, podporovaly Radeony i herní konzole již dříve.
Stejně tak si ale můžete vzpomenout, že Forsyth komentoval hru Team Fortress 2. Než nastoupil k Oculu, pracoval totiž pro Valve a byl spoluzodpovědný za VR pro tento titul.
Jeho éra ale samozřejmě nezačala u Intelu, před tím pracoval v RAD Game Tools na animačním systému Granny 3D. Ještě před tím v herním segmentu pro Muckyfoot Productions na hrách jako Urban Chaos, StarTopia a Blade II. V začátcích prošel známými firmami jako 3Dlabs, Sega a Microprose. Mezitím vedl i „vlastní herní firmičku, o které jste nikdy neslyšeli“.
Zajímavostí je, že na projekt Larrabee je náležitě pyšný, byť skončil ve výpočetním segmentu a nikoli v herním, pro který byl původně určený. Co bude dělat u Intelu nyní, podle vlastních slov ještě sám neví. Dá se však říct, že GPU, které plánuje společnost představit v roce 2020, patrně zůstane bez souvislosti s jeho osobou. Lze očekávat spíš práci na jiném projektu, který teprve začne a který si stanoví vyšší ambice, než je sestavení samostatného GPU na základě existujícího IP používaného v integrovaných grafikách.