Patch pro Tomb Raider zvyšuje výkon Ryzenu i o 35 %
Nová verze hry nese označení 1.0.770.1 a nahrazuje předchozí značenou 1.0.767.2. To jen pro úplnost. Tím podstatným je výkonnostní zlepšení. Protože vychází z efektivnějšího využití procesoru, jsou nárůsty tím patrnější, čím méně je systém limitován výkonem grafické karty. Pokud celkový výkon omezuje GPU, může být rozdíl pár procent, pokud je naopak grafické jádro hodně výkonné a není nastaveno příliš vysoké rozlišení, mohou FPS podle uživatelských testů stoupnout i o polovinu, v určitých scénách ale i na dvojnásobek.
To už ale není příliš typický stav - podíváme se proto na testy v 1080p:
Měření redakce GameStar ukazuje, že na čtyřjádrovém Core i7 7700K se nice nemění, respektive rozdíl je na úrovni chyby měření. K většímu nárůstu došlo na osmijádrovém procesoru Ryzen 7 1800X, kde výkon stoupl o necelých 19 %. Větší rozdíl budou mít majitelé mainstreamového Ryzen 5 1500X, kde došlo k 35% zrychlení a to v rozmezí hodnot FPS, při kterých bude nárůst znát (minima se nebudou příliš dostávat pod 60 FPS).
Měření s GeForce GTX 1080 FE připravil PCPerspective. U Core i7-6900K bylo zaznamenáno 2% zvýšení FPS, u Ryzen 7 1800X došlo k 17% zrychlení, což zhruba koresponduje s předchozími výsledky. PCPerspective také zaznamenal, že s novým patchem jsou jednotlivá vlákna vytížena rovnoměrněji, takže limitem není výkon rezervovaný pro druhé vlákno:
Podle doposud zveřejněných výsledků na diskusních fórech si na největší procentuální nárůsty přijdou majitelé procesorů jako Ryzen 5 1500X, Ryzen 5 1600(X) a Ryzen 7 1700; tedy spíš střední vyšší třidy.