1920×1080i s 60 snímky !!!??? To je tedy 120 půlsnímků/s!!! Tedy 120Hz! (u PALu je 25i tedy 25 snímků (fps) neboli 50 polo-snímků (jako fps se počítá ale celý snímek, tedy oba půsnímky!, to by pak musela být jednotka polo-fps :-) a tedy 50Hz)
Ještě pro úplnost: U progresivního snímání či přehrávání videa po deinterlaci se pak fps=obrazové obnovovací frekvenci ("blikání" obrazovky) v Hz. tedy např. 25p=25Hz :-( Proto Japoncia USA používají alespon 30fps tedy 30Hz! nebo až 60fps (60Hz) LCD(TV) "bliká" typicky na 60Hz progresívně! Tedy s 60fps. Tedy zdroj videa 30i nebo 60p je pro LCD stav ideál! Ideální krmení! :-)
Neměl ten údaj být spíše: 1080i 30fps, nebo 30i, tedy 60Hz?!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
25. 9. 2007 - 17:26https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse1920×1080i s 60 snímky !!!??? To je tedy 120 půlsnímků/s!!! Tedy 120Hz! (u PALu je 25i tedy 25 snímků (fps) neboli 50 polo-snímků (jako fps se počítá ale celý snímek, tedy oba půsnímky!, to by pak musela být jednotka polo-fps :-) a tedy 50Hz)
Ještě pro úplnost: U progresivního snímání či přehrávání videa po deinterlaci se pak fps=obrazové obnovovací frekvenci ("blikání" obrazovky) v Hz. tedy např. 25p=25Hz :-( Proto Japoncia USA používají alespon 30fps tedy 30Hz! nebo až 60fps (60Hz) LCD(TV) "bliká" typicky na 60Hz progresívně! Tedy s 60fps. Tedy zdroj videa 30i nebo 60p je pro LCD stav ideál! Ideální krmení! :-)
Neměl ten údaj být spíše: 1080i 30fps, nebo 30i, tedy 60Hz?!
https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359159
+
Popis je správně, blbé značení používáš ty. 1080i25 nebo i30 neexistuje. Je jen 1080p24,25,30 a 1080i50,60. A pak samozřejmě 1080p50,60. 1080i50 znamená prokládaně s vertikálním kmitočtem 50Hz - to je 25 fps.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jirka1 (neověřeno) https://diit.cz
25. 9. 2007 - 18:33https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskusePopis je správně, blbé značení používáš ty. 1080i25 nebo i30 neexistuje. Je jen 1080p24,25,30 a 1080i50,60. A pak samozřejmě 1080p50,60. 1080i50 znamená prokládaně s vertikálním kmitočtem 50Hz - to je 25 fps.https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359166
+
nejen pro: Jirka1 -Tak ještě jednou: psali: ...1080i s 60 snímky/s!!! A jeli to i(!) pak 60 snímků/s (anglicky 60 fps) je obnovovací frekvence šílených 120Hz!!! Je to tak?!
Jinak by muselo jít o: .....1080i s 30 snímky/s! (tedy s 60-ti, ale né snímky , ale maximálně tak o polo-snímky, tedy správně a to bych bral, o 60Hz, ale né 60snímků!!! leda 60polosnímků!!!!!!!!!! Ale psali 60 snímků!...)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
25. 9. 2007 - 19:51https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskusenejen pro: Jirka1 -Tak ještě jednou: psali: ...1080i s 60 snímky/s!!! A jeli to i(!) pak 60 snímků/s (anglicky 60 fps) je obnovovací frekvence šílených 120Hz!!! Je to tak?!
Jinak by muselo jít o: .....1080i s 30 snímky/s! (tedy s 60-ti, ale né snímky , ale maximálně tak o polo-snímky, tedy správně a to bych bral, o 60Hz, ale né 60snímků!!! leda 60polosnímků!!!!!!!!!! Ale psali 60 snímků!...)https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359170
+
2eda: mas to naopak. pokud je neco 60i nebo 50i, tak to znamena 60 (nebo 50)pulsnimku za sekundu. pokud je tam 25p, tak 25 snimku za sekundu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pershing https://diit.cz/profil/pershing003
25. 9. 2007 - 20:07https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse2eda: mas to naopak. pokud je neco 60i nebo 50i, tak to znamena 60 (nebo 50)pulsnimku za sekundu. pokud je tam 25p, tak 25 snimku za sekundu.https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359172
+
>ODSakEda> Ano těch 1080i s 60 snímky/s je chyba v příspěvku. Ovšem ty jsi to dorazil tím "1080i 30fps, nebo 30i". 30i opravdu není, to má být 60i.
A jinak pro tvou informaci. USA a Japonci nepoužívají 30fps, aby měli více snímků a lepší obraz, ale pouze proto, že jejich síť běží na 60Hz. Pak nebylo rušení ze sítě tolik viditelné. Naopak jim to přineslo dost problémů s převodem filmu. Navíc rozlišení NTSC bylo i díky většímu počtu snímků nižší než PAL, takže výsledná kvalita NTSC byla horší. A už vůbec není pravda, že by 60Hz byla nějaká ideální frekvence pro LCD. Je to pouze standardní frekvence pro PC monitory odvozená z americké normy. Jakákoliv LCD TV běží na 50Hz zcela bez problémů.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jirka1 (neověřeno) https://diit.cz
25. 9. 2007 - 23:33https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse>ODSakEda> Ano těch 1080i s 60 snímky/s je chyba v příspěvku. Ovšem ty jsi to dorazil tím "1080i 30fps, nebo 30i". 30i opravdu není, to má být 60i.
A jinak pro tvou informaci. USA a Japonci nepoužívají 30fps, aby měli více snímků a lepší obraz, ale pouze proto, že jejich síť běží na 60Hz. Pak nebylo rušení ze sítě tolik viditelné. Naopak jim to přineslo dost problémů s převodem filmu. Navíc rozlišení NTSC bylo i díky většímu počtu snímků nižší než PAL, takže výsledná kvalita NTSC byla horší. A už vůbec není pravda, že by 60Hz byla nějaká ideální frekvence pro LCD. Je to pouze standardní frekvence pro PC monitory odvozená z americké normy. Jakákoliv LCD TV běží na 50Hz zcela bez problémů.https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359191
+
Závislost na frekvenci el. sítě 220V/50Hz a tedy v PAL 50Hz a 25i a v USA 60Hz v síti a tedy 60Hz a 30i byli dány kdysi synchronizací pouze frekvencí ze sítě!... V době digitálního videa je tato nutnost přežitek a čím větší fps tím lépe! Nejméně vhodných co rozpozná oko je 30p(tedy 30Hz) nebo 25i(tedy 50Hz), nejlépší je však 60p (tedy 60Hz) a více je zbatečných, neb LCD(TV) ani více nezobrazí a ujištuji tě, že není jedno., jeli fps zdroje videa např. 50p a fps grafika a tedy displeje 60p!!! Jemné trhání je na místě, což mám vyzkoušený! Stav ideál je obojí 60p/60fps :-)
Jo a netvrdil jsem, že jmenuji standartní kombinace rozlišení a fps! Byl to jen matematický příklad! U digitálu a PC je ale skoro jedno jestli budu mít rozlišení třeba 1024x768 a fps třeba 20p, stejně jako u digifotky je rozlišení třeba 3864x2228 a fps0(!) a stejně mi to, alespon moje velká LCDTV s pixel mappingem 1:1) a tím i grafika PC zobrazí velmi realisticky a správně přes celou obrazovku bezinterferencí :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
26. 9. 2007 - 00:25https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuseZávislost na frekvenci el. sítě 220V/50Hz a tedy v PAL 50Hz a 25i a v USA 60Hz v síti a tedy 60Hz a 30i byli dány kdysi synchronizací pouze frekvencí ze sítě!... V době digitálního videa je tato nutnost přežitek a čím větší fps tím lépe! Nejméně vhodných co rozpozná oko je 30p(tedy 30Hz) nebo 25i(tedy 50Hz), nejlépší je však 60p (tedy 60Hz) a více je zbatečných, neb LCD(TV) ani více nezobrazí a ujištuji tě, že není jedno., jeli fps zdroje videa např. 50p a fps grafika a tedy displeje 60p!!! Jemné trhání je na místě, což mám vyzkoušený! Stav ideál je obojí 60p/60fps :-)
Jo a netvrdil jsem, že jmenuji standartní kombinace rozlišení a fps! Byl to jen matematický příklad! U digitálu a PC je ale skoro jedno jestli budu mít rozlišení třeba 1024x768 a fps třeba 20p, stejně jako u digifotky je rozlišení třeba 3864x2228 a fps0(!) a stejně mi to, alespon moje velká LCDTV s pixel mappingem 1:1) a tím i grafika PC zobrazí velmi realisticky a správně přes celou obrazovku bezinterferencí :-) https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359195
+
ODSakEda: Sám víš, že není jedno, jestli zobrazuješ 50p na 60Hz displeji, že je to vidět. Proto nevidím rozumný důvod prosazovat u displejů právě 60Hz. Uvědom si, že filmy jsou stále natáčeny v 24p. Takže při mírném zrychlení se na 50Hz displeji zobrazují naprosto plynule. Zatímco zobrazit je na 60Hz displeji je problém, metoda konverze vždy vytvoří chyby. Proto se v současnosti objevují TV se zobrazením "True cinema", které naopak používají zobrazení v násobku 24fps.
Synchronizace TV přímo ze sítě se nikdy nepoužívala, občas se používalo pouze zavěšení synchronizátoru TV vysílače na kmitočet sítě z důvodu potlačení rušení. U přijímače to možné není, jednak síť není dostatečně stabilní, jednak by přijímač napojený na jiný rozvod nešlo synchronizovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jirka1 (neověřeno) https://diit.cz
26. 9. 2007 - 09:00https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuseODSakEda: Sám víš, že není jedno, jestli zobrazuješ 50p na 60Hz displeji, že je to vidět. Proto nevidím rozumný důvod prosazovat u displejů právě 60Hz. Uvědom si, že filmy jsou stále natáčeny v 24p. Takže při mírném zrychlení se na 50Hz displeji zobrazují naprosto plynule. Zatímco zobrazit je na 60Hz displeji je problém, metoda konverze vždy vytvoří chyby. Proto se v současnosti objevují TV se zobrazením "True cinema", které naopak používají zobrazení v násobku 24fps.
Synchronizace TV přímo ze sítě se nikdy nepoužívala, občas se používalo pouze zavěšení synchronizátoru TV vysílače na kmitočet sítě z důvodu potlačení rušení. U přijímače to možné není, jednak síť není dostatečně stabilní, jednak by přijímač napojený na jiný rozvod nešlo synchronizovat.https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359261
+
jirko : na akych mediach sa filmy ukladaju v 24p ? BR alebo HD DVD ? na DVDckach su 25p, co vznika zrychlenim z 24p .. cize pre DVD je optimalne 50Hz zobrazovanie ..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pytkin (neověřeno) https://diit.cz
26. 9. 2007 - 13:22https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskusejirko : na akych mediach sa filmy ukladaju v 24p ? BR alebo HD DVD ? na DVDckach su 25p, co vznika zrychlenim z 24p .. cize pre DVD je optimalne 50Hz zobrazovanie .. https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359345
+
2all: Ja myslim, ze v pripade zobrazeni na LCD uplne postaci LCD s 25Hz, protoze ani tak nebude narozdil od CRT-cka blikat a vetsina obsahu je stejne maximalne v 25p nebo se pro zobrazeni na LCD prepocitava z 50i na 25p. Co se tyce variant 30p a 60i, tak original byva vetsinou kinofilm, takze je mozne aplikovat Inverse Telecine a dostat se zpet na puvodnich 24fps. Moderni elektronika je jiz dost vykonna na to, aby se v TV dala implmentovat podpora vsech myslitelnych pull-up a pull-down prevodu, takze na fps originalu ci zobrazovace az tak prilis nezalezi. 1080p60 nema pro domaci pouziti valny vyznam, rozdil mezi p30 a p60 je pri prubeznem prehravani pro vetsinu divaku nepozorovatelny, jedine vyuziti je u profi-kamer, kde 60p(50p) format umoznuje vytvoreni zpomalenych sekvenci, ktere zustavaji stale jeste plynule, to ale v domacnosti bude provadet jen malokdo a 2 nasobny datovy tok 60p oproti 30p to asi neospravedlni. 60p, resp. 50p format je pak jeste zajimavy pro zpracovani na strane vysilatele, protoze se da snadno upravit (bez jakekoliv dodatecne ztraty na kvalite) na 30p(25p) pro distibuci pres DVB nebo pro 60i(50i) pro distribuci pre analog (nez dojde k jeho vypnuti). Vysilat v 60p, resp. 50p je opravdu zbytecne plytvani datovym tokem, ktereho rozhodne neni nazbyt ani v eteru ani po kabelech (tedy zatim, netvrdim, ze napr. po natazeni optiky do kazde domacnosti to nemuze byt jinak).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
26. 9. 2007 - 17:55https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse2all: Ja myslim, ze v pripade zobrazeni na LCD uplne postaci LCD s 25Hz, protoze ani tak nebude narozdil od CRT-cka blikat a vetsina obsahu je stejne maximalne v 25p nebo se pro zobrazeni na LCD prepocitava z 50i na 25p. Co se tyce variant 30p a 60i, tak original byva vetsinou kinofilm, takze je mozne aplikovat Inverse Telecine a dostat se zpet na puvodnich 24fps. Moderni elektronika je jiz dost vykonna na to, aby se v TV dala implmentovat podpora vsech myslitelnych pull-up a pull-down prevodu, takze na fps originalu ci zobrazovace az tak prilis nezalezi. 1080p60 nema pro domaci pouziti valny vyznam, rozdil mezi p30 a p60 je pri prubeznem prehravani pro vetsinu divaku nepozorovatelny, jedine vyuziti je u profi-kamer, kde 60p(50p) format umoznuje vytvoreni zpomalenych sekvenci, ktere zustavaji stale jeste plynule, to ale v domacnosti bude provadet jen malokdo a 2 nasobny datovy tok 60p oproti 30p to asi neospravedlni. 60p, resp. 50p format je pak jeste zajimavy pro zpracovani na strane vysilatele, protoze se da snadno upravit (bez jakekoliv dodatecne ztraty na kvalite) na 30p(25p) pro distibuci pres DVB nebo pro 60i(50i) pro distribuci pre analog (nez dojde k jeho vypnuti). Vysilat v 60p, resp. 50p je opravdu zbytecne plytvani datovym tokem, ktereho rozhodne neni nazbyt ani v eteru ani po kabelech (tedy zatim, netvrdim, ze napr. po natazeni optiky do kazde domacnosti to nemuze byt jinak). https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359447
+
Pytkin: Myslím, že pro BlueRay i HDDVD jsou ty módy již definovaný, stejně jako pro HD kamery. Ale 24p jde i pro normální DVD - PAL DVD se zpomalí a poběží stejně jako v kině, u 30fps NTSC DVD se udělá inverse telecine.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jirka1 (neověřeno) https://diit.cz
26. 9. 2007 - 20:21https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskusePytkin: Myslím, že pro BlueRay i HDDVD jsou ty módy již definovaný, stejně jako pro HD kamery. Ale 24p jde i pro normální DVD - PAL DVD se zpomalí a poběží stejně jako v kině, u 30fps NTSC DVD se udělá inverse telecine.https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359461
+
jirka : no zobrazit obraz z 25 frejmov na 24 a dostat filmovu rychlost , to si viem predstavit .. ale timestretchovat dolby digital , pripadne dts zvuk aby siel s tym synchronne .. to je absolutne nerealna vec .. to nikoho ani v najtajnejsich snoch nemohlo napadnut .. pri DVD je absolutne nerealne aby slo von 24fps ..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pytkin (neověřeno) https://diit.cz
26. 9. 2007 - 20:38https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskusejirka : no zobrazit obraz z 25 frejmov na 24 a dostat filmovu rychlost , to si viem predstavit .. ale timestretchovat dolby digital , pripadne dts zvuk aby siel s tym synchronne .. to je absolutne nerealna vec .. to nikoho ani v najtajnejsich snoch nemohlo napadnut .. pri DVD je absolutne nerealne aby slo von 24fps .. https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359464
+
Pytkin: Jak to řeší s AC3 u přehrávače ti nepovím, ale 24p se chlubí Sony u svých novějších Bravia modelů TV. Převzorkovat by to určitě šlo v dekódovaném stavu, jiná otázka je, jestli to má smysl (Podobnou funkci mělo i WinDVD, ale kvalita zvuku šla dost dolu). Dříve se při převodu film->PAL zvuk zrychloval a s tím došlo i k posuvu tónu nahoru, což ale dneska není nutné. Podle mě to má hlavně smysl pro NTSC DVD, kde se zvuk nemění, ale provede se IVTC a TV pak zobrazuje skutečně 24 neprokládaných snímků namísto toho, aby dělala deinterlace toho, co se v NTSC při přehrávání filmu přenáší.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jirka1 (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2007 - 09:36https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskusePytkin: Jak to řeší s AC3 u přehrávače ti nepovím, ale 24p se chlubí Sony u svých novějších Bravia modelů TV. Převzorkovat by to určitě šlo v dekódovaném stavu, jiná otázka je, jestli to má smysl (Podobnou funkci mělo i WinDVD, ale kvalita zvuku šla dost dolu). Dříve se při převodu film->PAL zvuk zrychloval a s tím došlo i k posuvu tónu nahoru, což ale dneska není nutné. Podle mě to má hlavně smysl pro NTSC DVD, kde se zvuk nemění, ale provede se IVTC a TV pak zobrazuje skutečně 24 neprokládaných snímků namísto toho, aby dělala deinterlace toho, co se v NTSC při přehrávání filmu přenáší.https://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskuse#comment-359552
+
Diskuse k Toshiba s nejmenšími HD kameramihttps://diit.cz/clanek/toshiba-s-nejmensimi-hd-kamerami/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
1920×1080i s 60 snímky !!!??? To je tedy 120 půlsnímků/s!!! Tedy 120Hz! (u PALu je 25i tedy 25 snímků (fps) neboli 50 polo-snímků (jako fps se počítá ale celý snímek, tedy oba půsnímky!, to by pak musela být jednotka polo-fps :-) a tedy 50Hz)
Ještě pro úplnost: U progresivního snímání či přehrávání videa po deinterlaci se pak fps=obrazové obnovovací frekvenci ("blikání" obrazovky) v Hz. tedy např. 25p=25Hz :-( Proto Japoncia USA používají alespon 30fps tedy 30Hz! nebo až 60fps (60Hz) LCD(TV) "bliká" typicky na 60Hz progresívně! Tedy s 60fps. Tedy zdroj videa 30i nebo 60p je pro LCD stav ideál! Ideální krmení! :-)
Neměl ten údaj být spíše: 1080i 30fps, nebo 30i, tedy 60Hz?!
Popis je správně, blbé značení používáš ty. 1080i25 nebo i30 neexistuje. Je jen 1080p24,25,30 a 1080i50,60. A pak samozřejmě 1080p50,60. 1080i50 znamená prokládaně s vertikálním kmitočtem 50Hz - to je 25 fps.
nejen pro: Jirka1 -Tak ještě jednou: psali: ...1080i s 60 snímky/s!!! A jeli to i(!) pak 60 snímků/s (anglicky 60 fps) je obnovovací frekvence šílených 120Hz!!! Je to tak?!
Jinak by muselo jít o: .....1080i s 30 snímky/s! (tedy s 60-ti, ale né snímky , ale maximálně tak o polo-snímky, tedy správně a to bych bral, o 60Hz, ale né 60snímků!!! leda 60polosnímků!!!!!!!!!! Ale psali 60 snímků!...)
2eda: mas to naopak. pokud je neco 60i nebo 50i, tak to znamena 60 (nebo 50)pulsnimku za sekundu. pokud je tam 25p, tak 25 snimku za sekundu.
Opat jedna z plodnych debat ...
>ODSakEda> Ano těch 1080i s 60 snímky/s je chyba v příspěvku. Ovšem ty jsi to dorazil tím "1080i 30fps, nebo 30i". 30i opravdu není, to má být 60i.
A jinak pro tvou informaci. USA a Japonci nepoužívají 30fps, aby měli více snímků a lepší obraz, ale pouze proto, že jejich síť běží na 60Hz. Pak nebylo rušení ze sítě tolik viditelné. Naopak jim to přineslo dost problémů s převodem filmu. Navíc rozlišení NTSC bylo i díky většímu počtu snímků nižší než PAL, takže výsledná kvalita NTSC byla horší. A už vůbec není pravda, že by 60Hz byla nějaká ideální frekvence pro LCD. Je to pouze standardní frekvence pro PC monitory odvozená z americké normy. Jakákoliv LCD TV běží na 50Hz zcela bez problémů.
Závislost na frekvenci el. sítě 220V/50Hz a tedy v PAL 50Hz a 25i a v USA 60Hz v síti a tedy 60Hz a 30i byli dány kdysi synchronizací pouze frekvencí ze sítě!... V době digitálního videa je tato nutnost přežitek a čím větší fps tím lépe! Nejméně vhodných co rozpozná oko je 30p(tedy 30Hz) nebo 25i(tedy 50Hz), nejlépší je však 60p (tedy 60Hz) a více je zbatečných, neb LCD(TV) ani více nezobrazí a ujištuji tě, že není jedno., jeli fps zdroje videa např. 50p a fps grafika a tedy displeje 60p!!! Jemné trhání je na místě, což mám vyzkoušený! Stav ideál je obojí 60p/60fps :-)
Jo a netvrdil jsem, že jmenuji standartní kombinace rozlišení a fps! Byl to jen matematický příklad! U digitálu a PC je ale skoro jedno jestli budu mít rozlišení třeba 1024x768 a fps třeba 20p, stejně jako u digifotky je rozlišení třeba 3864x2228 a fps0(!) a stejně mi to, alespon moje velká LCDTV s pixel mappingem 1:1) a tím i grafika PC zobrazí velmi realisticky a správně přes celou obrazovku bezinterferencí :-)
ODSakEda: Sám víš, že není jedno, jestli zobrazuješ 50p na 60Hz displeji, že je to vidět. Proto nevidím rozumný důvod prosazovat u displejů právě 60Hz. Uvědom si, že filmy jsou stále natáčeny v 24p. Takže při mírném zrychlení se na 50Hz displeji zobrazují naprosto plynule. Zatímco zobrazit je na 60Hz displeji je problém, metoda konverze vždy vytvoří chyby. Proto se v současnosti objevují TV se zobrazením "True cinema", které naopak používají zobrazení v násobku 24fps.
Synchronizace TV přímo ze sítě se nikdy nepoužívala, občas se používalo pouze zavěšení synchronizátoru TV vysílače na kmitočet sítě z důvodu potlačení rušení. U přijímače to možné není, jednak síť není dostatečně stabilní, jednak by přijímač napojený na jiný rozvod nešlo synchronizovat.
jirko : na akych mediach sa filmy ukladaju v 24p ? BR alebo HD DVD ? na DVDckach su 25p, co vznika zrychlenim z 24p .. cize pre DVD je optimalne 50Hz zobrazovanie ..
2all: Ja myslim, ze v pripade zobrazeni na LCD uplne postaci LCD s 25Hz, protoze ani tak nebude narozdil od CRT-cka blikat a vetsina obsahu je stejne maximalne v 25p nebo se pro zobrazeni na LCD prepocitava z 50i na 25p. Co se tyce variant 30p a 60i, tak original byva vetsinou kinofilm, takze je mozne aplikovat Inverse Telecine a dostat se zpet na puvodnich 24fps. Moderni elektronika je jiz dost vykonna na to, aby se v TV dala implmentovat podpora vsech myslitelnych pull-up a pull-down prevodu, takze na fps originalu ci zobrazovace az tak prilis nezalezi. 1080p60 nema pro domaci pouziti valny vyznam, rozdil mezi p30 a p60 je pri prubeznem prehravani pro vetsinu divaku nepozorovatelny, jedine vyuziti je u profi-kamer, kde 60p(50p) format umoznuje vytvoreni zpomalenych sekvenci, ktere zustavaji stale jeste plynule, to ale v domacnosti bude provadet jen malokdo a 2 nasobny datovy tok 60p oproti 30p to asi neospravedlni. 60p, resp. 50p format je pak jeste zajimavy pro zpracovani na strane vysilatele, protoze se da snadno upravit (bez jakekoliv dodatecne ztraty na kvalite) na 30p(25p) pro distibuci pres DVB nebo pro 60i(50i) pro distribuci pre analog (nez dojde k jeho vypnuti). Vysilat v 60p, resp. 50p je opravdu zbytecne plytvani datovym tokem, ktereho rozhodne neni nazbyt ani v eteru ani po kabelech (tedy zatim, netvrdim, ze napr. po natazeni optiky do kazde domacnosti to nemuze byt jinak).
Pytkin: Myslím, že pro BlueRay i HDDVD jsou ty módy již definovaný, stejně jako pro HD kamery. Ale 24p jde i pro normální DVD - PAL DVD se zpomalí a poběží stejně jako v kině, u 30fps NTSC DVD se udělá inverse telecine.
jirka : no zobrazit obraz z 25 frejmov na 24 a dostat filmovu rychlost , to si viem predstavit .. ale timestretchovat dolby digital , pripadne dts zvuk aby siel s tym synchronne .. to je absolutne nerealna vec .. to nikoho ani v najtajnejsich snoch nemohlo napadnut .. pri DVD je absolutne nerealne aby slo von 24fps ..
Pytkin: Jak to řeší s AC3 u přehrávače ti nepovím, ale 24p se chlubí Sony u svých novějších Bravia modelů TV. Převzorkovat by to určitě šlo v dekódovaném stavu, jiná otázka je, jestli to má smysl (Podobnou funkci mělo i WinDVD, ale kvalita zvuku šla dost dolu). Dříve se při převodu film->PAL zvuk zrychloval a s tím došlo i k posuvu tónu nahoru, což ale dneska není nutné. Podle mě to má hlavně smysl pro NTSC DVD, kde se zvuk nemění, ale provede se IVTC a TV pak zobrazuje skutečně 24 neprokládaných snímků namísto toho, aby dělala deinterlace toho, co se v NTSC při přehrávání filmu přenáší.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.