Toyota ukázala kamion s vodíkovým pohonem, bude doručovat náklady v Los Angeles
Hlavní nevýhodou kamionu Tesla, i kdyby byl / když bude nakrásně konkurenceschopný vůči běžným typům se spalovacím motorem, bude pořád to zpropadeně pomalé nabíjení akumulátorů. Pokud mají vodíkové pohony za největší problém skladování a zpracování tekutého vodíku při teplotách blízko absolutní nuly, pak tankování je v principu stejně pohodlné a rychlé jako u benzínu či nafty (či CNG / LPG).
Toyota na vodíkovém pohonu stále pracuje. V oblasti Los Angeles její vodíkový kamion již absolvoval 4 tisíce mil zkušebního provozu. Ladil se přitom systém velkých vodíkových článků a Toyota je připravena od 23. října nasadit kamiony do přepravy nákladů ze svého stanoviště k železničním trasám či skladovacím prostorům.
Kamion třídy 8 má výkon 670 koní a 1325 liber točivého momentu. Využívá dva palivové články Mirai a 12kWh baterii. Dle Toyoty je schopen převést 36 tun nákladu na vzdálenost 320 kilometrů než mu dojde palivo - pak stačí jen během chvíle znovu naplnit nádrže a jede se dál. To je ve výsledku více než dost pro dopravu nákladů v oblasti Los Angeles, kde kamiony zahájí svůj ostrý provoz.
Toyota pracuje s partnery na stavbě dobíjecích stanic.