Tridef 3D
Tou hlavní částí je ale nástroj Tridef pro 3D. V krátkosti se podívejme na správu her.
Tridef si umí projít systém na přítomné hry (ve Windows 7 nic náročného) a ty přidat do seznamu.
Nastavovat lze profily i ručne.
Stejně tak měnit klávesové zkratky, aby se nehádaly s hrami. Ale podívejme se na Tridef celkově ve videu, které vám ukáže, jak se chová pro video a hry (Oblivion).
Takto vypadá ilustrační obraz pro nastavení těla do pozice vhodné pro Tridef (zní to šíleně? :-).
Bez brýlí můžete vidět dva obrazy prokládané mezi sebou.
Nyní fotíme přes jednu polovinu brýlí, takto vypadá signál pro jedno oko. A nyní už video.
"Řekneme" vám to na rovinu: Tridef je horší než Nvidia 3D Vision, tedy alespoň v podání tohoto notebooku. Každý, kdo ví, jak fungují cirkulární polarizační filtry, tuší, v čem je kámen úrazu. Plný "polarizační efekt" dosáhnete jen v optimálním úhlu natočení/pohledu na objekt, v tomto případě v optimálním úhlu a vzdálenosti pohledu na LCD, což jasně demonstruje úvodní obrazovka Tridef, kterou jste viděli ve videu.
Problém je, že byť jen minimální odchýlení od tohoto kolmého úhlu způsobuje rozpadnutí 3D efektu. Počátek videa (krabi) je v pořádku, ale pak jsme asi trošku pohnuli s kamerou nebo notebookem a vše se rozsypalo, v Oblivionu už se nechytáme ani pro levé, ani pro pravé oko. Tridef funguje tak, že liché řádky LCD jsou polarizovány tak, že jdou do jednoho oka, sudé do druhého, proto bez brýlí, které blokují signál pro opačné oko, vypadá obraz pruhovaně. Brýle jsou pochopitelně pasivní, bez baterií či vysílače.
Každopádně po delším testování můžeme prohlásit, že 3D efekt je omezen na velmi malou odchylku od kolmice k LCD, a to jen v určité vzdálenosti. Příliš blízko máte příliš velký úhlem pohledu vůči LCD, že 3D efekt nelze navodit, příliš daleko je zase LCD oproti zornému poli příliš malé a efekt se nedostavuje (pro představu: je to jako koukat ze 2 metrů na 55cm Teslu, versus 2metrovou plasmu).
V zásadě jste tak omezeni na koukání na LCD ve velmi strnulé poloze, která celkem rychle odrovná krk. Efekt pak ale funguje velmi dobře. Nyní odložme brýle a vraťme se do normálních 2D Windows: drobnost, kterou ale nejsme schopni rozumně nafotit, je to, že pod jistým osvětlení, úhlem pohledu (bez brýlí) a scénou na monitoru působí obraz jakoby pruhovaně, což bude asi dáno různým filtrováním lichých/sudých řádků na samotném LCD, ale možná jen "vidíme trávu růst". Každopádně celkově je Tridef spíše zklamáním, je to jen velmi obtížně použitelné pro jednoho člověka, dva pak nemají šanci si film ve 3D vůbec vychutnat. Celé to má ještě jeden faktor známý jako "zorné úhly LCD", na který se nyní podíváme.