Příští rok se prodeje ultrathinů zdvojnásobí, i když se Ultrabooků bude prodávat stejně
Nestane se tak žádným mávnutím kouzelného proutku, ale patrně prostým důsledkem současné situace na trhu. Prodeje klasických počítačů (ať už stolních nebo notebooků) dlouhodobě klesají. Výrobci proto hledají cesty, jak zaujmout zákazníky a tomu upravují poměr výrobních linek.
Protože stále vidí v Ultraboocích něco nového, co má lepší potenciál oslovit uživatele, než klasický notebook, věnují větší část svých výrobních kapacit „ultra-like“ platformám, tedy tomu, co běžně nazýváme ultrathin. Důsledkem vyšších objemů výroby by měla být nižší cena, která opět osloví další zájemce.
Pokud vše dopadne, jak se nyní očekává, dosáhnou prodeje ultrathinů dvojnásobku toho, co v letošním roce a na konci příštího roku se bude již každý desátý notebook spadat mezi ploché modely. Celkový objem prodaných ultrahinů pak bude z 50 % tvořen Ultrabooky, což ve své podstatě znamená, že prodeje pravověrných Ultrabooků zůstanou na stejném objemu, jakého dosáhly letos (mluvíme o polovině dvojnásobku). Zbytek pak budou placaté notebooky, které však z nějakého důvodu (ať už nesplněním limitů výšky, nepřítomností SSD nebo použitím APU od AMD) na samolepku „Ultrabook“ nedosáhnou.