Unigine Heaven 4.0 přichází
Benchmark samotný se nijak výrazněji nemění, stále jde o sekvenci pár desítek scén. Co je asi vidět hned na první pohled, je to, že autoři trochu zacvičili s využitím bokeh efektu.
Každopádně mezi novinkami je monitoring teplot a taktů GPU, presety pro snadné porovnávání výsledků, drastické zlepšení implementace SSDO (Screen Space Directional Occlusion), přibyly hvězdy v nočních scénách a lépe vypadají lens flares (odlesky objektivu).
Je zde nově detekce více-GPU systémů, podpora anti-aliasingu pro Mac OS X, ruská a čínská lokalizace a pro platící nové automatizační skripty v Pro verzi a nová Advanced verze benchmarku. Ta je cílena na overclockery a podobnou „havěť“ včetně nás hardwarových redaktorů. Umožňuje dávkové testování, přístup skrze příkazovou řádku a podrobně nastavitelné reporty do CSV formátu.
Snad pro úplnost dodejme, že vyšší Pro verze je míněna pro komerční využití, podporuje renderování konkrétních snímků z benchmarku, softwarový referenční rendering DX11 a nabízí i technickou podporu. Standardní verze je zadarmo, Advanced vyjde na 14,95 dolarů a Pro na 495 dolarů - my ji do redakce asi kupovat nebudeme :-).