V Koreji dosáhly procesory AMD i v OEM segmentu více než 50% podílu na trhu
V červenci dosáhl podíl procesorů AMD na retail trhu v Japonsku 69 %. Tuto zprávu jsme přinesli jako ilustraci toho, že japonské trhy s hardware patří k nejkonzervativnějším a zatímco například v Německu se podobný podíl objevil již loni v září, v Japonsku tou dobou činily prodeje procesorů AMD v retail segmentu jen 20 %.
Ještě konzervativnější než japonské retail trhy ale bývají celosvětové OEM trhy, tedy prodeje v rámci smontovaných sestav. Tam tradičně kraluje Intel a vazby na výrobce sestav mu zajišťují velmi vysoký podíl na trhu i v situacích, kdy to v retailu značně skřípe. Dokonce i v současnosti AMD na OEM trzích v Evropě dosahuje pouhých 12 %, což je v médiích prezentováno jako veliký úspěch, neboť loni to bylo 7 %. Jen pro hrubou ilustraci - loni měla v retailu v některých evropských zemích AMD ~70% podíl, ale v OEM pouze 7%.
Intel však nemá ani v OEM segmentu neotřesitelnou pozici. Zatímco o Japonsku jsme mluvili jakožto o konzervativním trhu, učebnicovým příkladem progresivního trhu je bezesporu Jižní Korea. Podle tamních zpravodajských zdrojů, které se odkazují na statistiky vedené největším prodejcem SHOPdanawa, AMD poprvé v historii v sestavách (OEM) překonala padesátiprocentní hranici podílu na trhu, konkrétně 51,3 %, zatímco Intelu zbylo 48,7 %. Jde o čísla za třetí kvartál, v obou předchozích kvartálech držel Intel zhruba 60 %, na AMD zbývalo 40 %.
Zástupce společnosti SHOPdanawa to vysvětluje vřelým přijetím Ryzenů 3000 (architektura Zen 2) a předpokládá, že toto rozložení se bude držet i v nadcházejícím období. Připustil však, že by situaci mohly ovlivnit procesory Intel Core i9-9900KS a Ryzen 9 3950X. To je samo o sobě zajímavé, neboť v západních končinách tvoří valnou část prodejů v sestavách spíše procesory nižších cenových relací a segment přes $500 nemá šanci celkové statistiky výrazněji ovlivnit.