Válku modrého laseru vyhrává DVD
Pouhých 24 % spotřebitelů uvádí HD video jako důvod k upgradu domácího video zařízení. Na DVD už existuje v podstatě nepřeberné množství filmů a nyní s vypalovacími kiosky a možností nahrávat i nevydaná, nízkonákladová, či už vyprodaná díla třeba i doma na DVD s CSS, mají lidé malou motivaci koupit Blu-ray nebo HD DVD, kde je zatím k dispozici titulů jako šafránu, a to ještě za několikanásobné ceny než DVD. Navíc nemohou nevidět, jak s dalšími přidávanými ochranami je bit také stále více poctivý kupující.
CD i DVD nabídly ve své době novou kvalitu i obsah a jejich výhody byly jasně hmatatelné. Takovou výhodu HD video nyní nenabízí, což je hlavní důvod jeho vlažného přijímání. Skutečným soupeřem si tak nejsou oba nové formáty mezi sebou, ale obyčejné DVD proti nim oběma. Ceny DVD přehrávačů jsou nízké, stejně jako tituly, navíc ke zvýšení kvality se stále více uplatňují tzv, „upscalery“, přehrávače, které dovedou na zobrazovadla s vysokým rozlišením „upravit“ i DVD video s nižší kvalitou (pochopitelně se ztrátou). A to tu máme už i digitální pozemní i satelitní vysílání s bohatými možnostmi, kde si v podstatě můžete navolit téměř cokoliv (nemyslím tím v ČR!) a služby dovolující si nechat přehrát vybraný pořad nebo film, jsou doslova na startovní čáře. Víte třeba, že i u nás má digitální televize po pevné lince od O2 60 000 uživatelů? Aby došlo ke zvratu, museli by nositelé modrolaserových technologií nabídnout jasné a viditelné zlepšení kvality i funkčnosti a stejně tak by měli klást důraz na dlouhou životnost platformy (přece si teď nebudu kupovat Blu-ray nebo HD DVD, když si to za tři roky koupím na něčem novém) a pochopitelně kompatibilitu.