Valve a optimalizace pro více jader
Dnešní hry prozatím využívat více než jedno procesorové jádro v počítači prakticky neumí. S tím, jak postupně přicházejí vícejádrové procesory a ze zřejmého faktu, že množení jader v procesorech bude nadále pokračovat, je jasné, že i hry se budou muset naučit využívat více jader. Určitě potěší, že již jsou takové hry ve vývoji a některé firmy jsou ochotny o tom říci i něco nahlas. Konkrétně tedy Gabe Newell z Valve se k tomuto problému vyjádřil (i když, u jeho tvrzení je třeba být poněkud opatrný).
Valve vyvinulo systém, který dokáže vytížit jakékoliv množství jader v procesoru na 100 %. Přistupují k tomu celkem logicky tak, že pustí o jedno méně podřízených vláken, než je počet jader a k tomu jedno hlavní vlákno, které se stará mimo jiné i o synchronizaci. Díky tomuto přístupu mohou využít i větší počet jader, které se teprve v budoucnu v procesorech objeví. Samozřejmě musí řešit problémy spojené s přístupem více jader k datům, nicméně i přes to se jim údajně daří dost výrazně zvýšit počet zobrazovaných snímků. Konkrétně prý s Core 2 Duo T7600 v případě použití jednoho jádra dosahují 23 FPS, kdežto při použití obou již 44 FPS.
První hrou optimalizovanou na více jader má být Half-Life 2: Episode Two. Ve hře však je prý i možnost, že by zpětně bylo možné tuto podporu přidat pro Half-Life 2 a Half-Life 2: Epizode One. Jestli to bude možné, se prý dozvíme během několika měsíců.