Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

VESA založila pracovní skupinu pro vylepšenou realitu AR / VR

Stará známá Video Electronics Standards Association ohlásila plán na zformování vlastní speciální pracovní skupiny v rámci svých struktur, která se bude věnovat vývoji standardů pro XR - eXtended Reality.

XR v podání VESA zahrnuje jak virtuální realitu (VR), tak rozšířenou realitu (AR). Důvodem vzniku pracovní skupiny je dle valstních slov VESA nedostatečná standardizace v této oblasti, která vede k problémům s kompatibilitou mezi jednotlivými produkty od různých dodavatelů. To vše pak prodražuje vývoj produktů i náklady uživatelů. Nemluvě o tom, že je matoucí se v nabídce na trhu vyznat.

Organizace mimo jiné vychází z předpokladu, který říká, že trh XR bude už v roce 2020 činit nějakých 162 miliard dolarů. VESA tak ale technicky vzato začíná svojí iniciativou „fušovat do řemesla“ organizaci Khronos Group, která před časem představila vlastní iniciativu OpenXR.

Je tomu tak ale pouze na první pohled. Záběr Khronos Group je přeci jen menší, cílenější. OpenXR se soustředí na vývoj potřebného API, zatímco VESA v rámci své XR skupiny zahrne vše, včetně hardwarových částí. Zatímco Khronos tak řeší hlavně sw / API, VESA hodlá řešit zejména hw, tedy podobně jako když přišla s rozhraními jako DisplayPort, embedded DisplayPort či se standardem EDID (Extended Display Identification Data) / DisplayID. VESA chce zadefinovat hiearchickou strukturu pro AR / VR zařízení, včetně fyzického propojení, přenosových protokolů, softwarových ovladačů či aplikačních vrstev, a to včetně zálkadních datových struktur mezi zařízeními. Dále chce studovat související technologie, potřebné algoritmy a následně upravit existující VESA standardy pro snadné nasazení podpory AR / VR.

VESA XR je skupinou otevřenou všem, jak členům VESA, tak nečlenům.

Tagy: 
Zdroje: 

David Ježek

Dlouholetý zdejší redaktor (2005-2017), příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce sw patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací. Fanoušek Asimova, Kinga, Feynmana, Sudka, 70mm filmu, sf/vf filmu, Fomapanu 400, starých dobrých her, 99% čokolády, indické kuchyně, domácího kváskového chleba a řady dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku VESA založila pracovní skupinu pro vylepšenou realitu AR / VR

Úterý, 16 Květen 2017 - 00:13 | David Foltyn | VESA se stara prevazne spise o i/o rozhrani,...
Sobota, 13 Květen 2017 - 09:40 | Marek Moravčík | "Ale teď si matně vzpomínám že to nejspíš...
Sobota, 13 Květen 2017 - 09:36 | Marek Moravčík | Nebude to tým, že hlavne ľudia, ktorí mali...
Pátek, 12 Květen 2017 - 21:15 | Gath G | "Jenze kolik lidi si koupi G-Sync monitor a...
Pátek, 12 Květen 2017 - 20:08 | HKMaly | To se neboj tech ovladacu je o dost vic, ale...
Pátek, 12 Květen 2017 - 16:32 | franzzz | SBC masinky a standardy jsou zhruba jako ohen a...
Pátek, 12 Květen 2017 - 13:31 | Redmarx | AdaptiveSync = FreeSync. Jen pro upresneni pro...
Pátek, 12 Květen 2017 - 13:30 | Redmarx | Jenze kolik lidi si koupi G-Sync monitor a AMD...
Pátek, 12 Květen 2017 - 12:52 | Libor Míšek | Jen pro upřesnění. Úmyslně píši AdaptiveSync...
Pátek, 12 Květen 2017 - 12:50 | Gath G | Ale vždyť o tom právě píšu. PRO NVIDII je výhodné...

Zobrazit diskusi