VESA založila pracovní skupinu pro vylepšenou realitu AR / VR
XR v podání VESA zahrnuje jak virtuální realitu (VR), tak rozšířenou realitu (AR). Důvodem vzniku pracovní skupiny je dle valstních slov VESA nedostatečná standardizace v této oblasti, která vede k problémům s kompatibilitou mezi jednotlivými produkty od různých dodavatelů. To vše pak prodražuje vývoj produktů i náklady uživatelů. Nemluvě o tom, že je matoucí se v nabídce na trhu vyznat.
Organizace mimo jiné vychází z předpokladu, který říká, že trh XR bude už v roce 2020 činit nějakých 162 miliard dolarů. VESA tak ale technicky vzato začíná svojí iniciativou „fušovat do řemesla“ organizaci Khronos Group, která před časem představila vlastní iniciativu OpenXR.
Je tomu tak ale pouze na první pohled. Záběr Khronos Group je přeci jen menší, cílenější. OpenXR se soustředí na vývoj potřebného API, zatímco VESA v rámci své XR skupiny zahrne vše, včetně hardwarových částí. Zatímco Khronos tak řeší hlavně sw / API, VESA hodlá řešit zejména hw, tedy podobně jako když přišla s rozhraními jako DisplayPort, embedded DisplayPort či se standardem EDID (Extended Display Identification Data) / DisplayID. VESA chce zadefinovat hiearchickou strukturu pro AR / VR zařízení, včetně fyzického propojení, přenosových protokolů, softwarových ovladačů či aplikačních vrstev, a to včetně zálkadních datových struktur mezi zařízeními. Dále chce studovat související technologie, potřebné algoritmy a následně upravit existující VESA standardy pro snadné nasazení podpory AR / VR.
VESA XR je skupinou otevřenou všem, jak členům VESA, tak nečlenům.