Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k VIA uvádí audio chip Envy24MT

Jsem hnidopich ale máte tam překlep: vinil -> vinyl .o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je sice parada. Na novy DSP od ENVY (nyni via) se cekalo docela dlouho. Vetsina poloprofi karet ma ENVY24 (MAUDIO, TERRATEC, HOONTECH/STA ...)
Horsi je az za to povesi nejaky nechutny AD/DA prevodnik, ktery vely ENVY24MT degraduje ... no uvidime :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych byl možná ještě tvrdší něž eGen. Čip Envy má na kvalitu zvuku na výstupu asi podobný vliv jako to jestli mám v počítači procesor AMD nebo Intel. Harwarová akcelerace bude taková, jak pro jednotlivé sady intrukcí bude optimalizovaný software a zvuk tak jak ho slyšíme se tvočí až v převodnících (větráček na CPU). Je tedy fajn, že Envy24MT jde dál v možnostech (pomyslně instrukcích), ale "malá zvukovka" za pár stovek zvuková bomba díky Envy nikdy nebude. Při 24bitovém rozlišení se pak to zkreslení donese skutečně až k netopýrům :-)
Že jsou na Envy skoro všechny profi a poloprofi zvukovky do 10 tisíc mimo Creative, kde dříve kraloval Cyrrus, je fakt, ale rozlišují se převodníky. Lepší mají AKM, horší Sigmatel a nejhorší to radši neuvádí (resp. neuvádí skoro nikdo, občas někdo prozradí v recenzi).
Celkově ale nic proti Envy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz chcete kvalitu, tak nejlepsi asi bude poslat zvuk pres SPIDF do externiho dekoderu (treba do kvalitniho AV receiveru). Pak uz je jedno, jake D/A ksunty jsou na zvukovce osazene... :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak, jak psali predchozi diskutujici. Kvalita zvuku jen malo zavisi na pouzitem "zvukovem procesoru" (nejlepsi je stejne veskery ten "radobyprocessing" vypnout). Na cem kvalita zvuku zavisi v nejvetsi mire, to je D/A prevodnik.
Ja mam treba zvukovku s digitalnim optickym vystupem, kterou vyzivam prakticky jen jako vystup z PCI sbernice do externiho prevodniku (pojem zvukovka je tedy ponekud nevhodny pri takovem vyzuivani zvukovky) a prevod na analogovy signal nechavam na zarizeni nanejvys povolanem pro tento ucel. Zvukovka ktrea mi signal pousti ven je osazena snad nejlevnejsim cipem pro zvukovky C-Media 8738. A ze s extrenim prevodnikem hraje doslova brilantne, to je proste fakt.
Takze cip zvukovky je vice-mene nepodstatny pro kvalitu zvuku. Ta je z 99% dana prevodnikem. A abych byl jeste konkretnejsi, tak kvalita prevodniku je z 80% dana kvalitou analogovych obvodu za samotnym svabem D/A prevodnku.
Nicmene, nerikam, ze predstavovany produkt je na nic. Ale kvalitu zvuku neovlivni, pokud za nim bude pripojen prevodnik "komercni kvalitativni urovne"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2klenot: na pouzitem zvukovem chipu sice dle kvality nezalezi (opt. vystup) ale kazdy chip zatezuje sbernici/CPU ruzne. Tim chci rict ze nektere chipy muzou mit vyssi, jine nizsi zpozdeni apod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pánové, čipy ICE/Envy jsou především požehnáním z nebe pro všechny výrobce profesionálních a poloprofesionálních zvukových karet. Do nedávna, pokud chtěl někdo vyrobit kartu, co by umožňovala současný záznam/přehrávání více než obligátních 2 stop (respektive stereo) s použitelně nízkou latencí, musel složitě vymejšlet nějakej bridge, jak tu "baterii" A/D a D/A převodníků plácnout na PCI sběrnici. Většinou se to dělalo přes něco jako FPGA a/nebo hromadu jednodužších obvodů, takže to bylo ukrutně drahý a dost často i problémový. Dneska tam všichni cpou právě ICE/Eny čipset, protože má všchny potřebné parametry, je odladěný a díky masové produkci stojí směšné peníze. Výrobci se tak mohou konečně věnovat zvukové kartě jako takové (a už je úplně jedno, jestli je to nejnižší segment, kde je jako A/D D/A nějaký wolfson integrovaný přímo na PCI kartě, nebo je na kartě jenom bridge a samotná "zvukovka" sedí někde v 19" racku u highend studiového řešení) a ne tím, jak jí připojit na sběrnici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Julda: Tomu zpoždění se říká latence (terminus-technikus ;) a je dáno konstrukcí toho brouka. Navíc se používají speciální ovladače (ASIO). Jen pro ilustraci, bavíme se řádově o jednotkách ms, aby to bylo použitelné v profi praxi. "gamesnické" zvukovky jsou proto vesměs zcela mimo hru, protože nejsou takto konstruované (to není chyba to je vlastnost - jsou určeny pro jinou cílovou skupinu) ani nedisponují ASIO ovladači.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 phanatic: No ja myslim ze pokud zvukovka data neupravuje (jen digitalne mixuje a prehrava) tak by to zpozdeni melo byt zanedbatelne a ne v rozmezi ms.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2JULDA: ad latence: musis pocitat s tim, ze se neco casu z principu veci "nabere" po ceste z napr. DAW aplikace k tem prevodnikum, precjenom taky musi byt v ceste alespon malinkej vyrovnavaci buffer, atd. Takove realtime zpracovani zvuku se dela na PC z 99.5% na Windows, ktere nejsou realtime a vubec pro takove aplikace nejsou uplne super, takze min. proto ten buffer. Dokazes si urcite predstavit, jak by to znelo v momente kdyz Windows nebo slozitejsi procesing v aplikaci (napr. virtualni synth) "zaridi", ze se k prevodnikum(audio kontroleru presnej) nedostanou data vcas ..
PS: nechci rozpoutat flamewar ((Win vs Linux) vs Mac) :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Julda: No ale myslíš špatně. Udržet latenci na použitelně nízké úrovni (tj. cca pod 10ms) je jeden z největších problémů současných DAW systémů založených na PC i MAC. Důvodů je několik. Předně karta musí mít uzpůsobené I/O buffery, aby bylo možné co nejefektivněji protlačit daný balíček vzorků z ní (a nebo do ní). Nějakou dobu taky trvá samotný proces obsluhy PCI sběrnice a nutno zdůraznit, že ta karta se o PCI dělí s dalšími zařízeními. Pak tu máme další megaproblém, který se zove multitáskový operční systém. Ten neustále přepíná mezi desítkami procesů a lehce se stane, že zrovna ve chvíli, kdy je potřeba z/do karty natlačit pravidelnou dávku dat, se bude zabejvat něčím zcela jiným => dropout v nahrávace.

Pro ilustraci si stačí vzít kalkulačku a spočítat si, kolik dat je třeba po té sběrnici tlačit při nahrávací session s kartou co má 8 vstupů a 8 výstupů v režimu 24/96 (bežný průměr) a požadované latenci, plácnu, 6ms. To je 3byte na vzorek, 96000 vzorků za sekundu, tj. 281.25 KB/s na kanál. Tj konstantní datový tok je přes 2MB/s tam a 2MB/s zpátky. A teď si to rozsekej na "pakety" nutné k dosažení latence 6ms, přičemž žádný z nich se nesmí ztratit ani spozdit! A takhle to musí běžet furt, přičemž pochopitelně počítač je při tom zatížen příslušnými aplikacemi, efektovými pluginy, intenzivními diskovými transfery atd. Zkrátka dosažení takto nízkých latencí je netriviální úkol i pro dnešní velmi výkonné počítače.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2ALL: ne ze bych byl hnidopych, ale souhlas, ze nejvice se na vyslednem zvuku projevi D/A prevodnik a analogova cast "kolem nej", nicmene (!) i ten kontroler sehraje svoji roli. Pokud se na nem mixuje zvuk, tak hraje roli jakym zpusobem se mixuje a jestlize resampluje z ruznych rozliseni (kvantizace,samplerate) tak samozrejme hraje roli to jak provadi toto resamplovani, jak ma napr. kvalitni dithering, atd. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2phanatic: rozepsals to naprosto podrobne, ja se snazil to napsat lidsky srozumitelne, tvuj popis je vystizny a "hypertechnicky" :-) ten nickname fakt sedi :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2klenot,,,,zapominas na veci jako latency,,,rekl bych ze tvoje kombinace(slusnej prevodnik a mizernej svab) by se umistila na jednom z prvnich mist (v Hall of Shame) ale pro poslech to neni uplne blby reseni,zalezi na cene prevodniku (x0000 kc -zalezi na vkusu:))
k te karte: mam strach ze za cenu toho aby to udrzel v nejake ruzumne cenove relaci budou muset ubrat na kvalite,,,,no zlaty M Audio

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.