VirtualDub 1.9.7
Další VirtualDub řady 1.9 je na světě a opět jde převážně o stabilizační a chyby opravující vydání. Nejdůležitějším je bezpochyby změna v kódu zodpovídajícím za načítání hierarchické struktury ukazatelů v AVI souborech. Normálně jsou tyto ukazatele přítomny jen do hloubky druhé úrovně, kde je hlavní index v hlavičce a bloky subindexů nepokrývají více než 4 GB. AVI ale umí hlubší struktury, Avery se nyní zabýval například 46GB AVI souborem, který měl strukturu ukazatelů hlubokou 20 úrovní. Zde bývají bloky subindexů uspořádány v degenerovaném stromu a každopádně načítání takových souborů u VirtualDubu 1.9.6 vedlo jen a pouze k pádu programu, protože Avery kdysi hackoval načítací kód kvůli pomalému indexování po síti. Nyní tedy zvětšil I/O buffer zásobníku, ve kterém docházelo k přetečení, nová rutina má ale logicky opět výrazně pomalejší použití tohoto zásobníku, byť si tedy poradí s velkými AVI soubory.
Avery se dále zabýval ve vývojové větvi programu pokusy o podporu nových RAW formátů, kde zatím řeší problémy s YCbCr maticemi. Všechny pokusy končily s rozmazaným videem, bylo potřeba zvýšit testovací matici z 17×17 na 37×37, takže se v budoucnu můžeme těšit, že si VirtualDub na vstupu poradí s novými formáty (Avery ale žádné konkrétně nezmiňuje, takže nejásejte předčasně). Další opravy se pak týkají jistých kombinací grafických karet a ovladačů, které dělaly problémy pod DirectDraw a Direct3D a také došlo na nějaké ty regrese (chybové hlášky filtrů, pád při dekódování PNG, pád při otevření dialogu s filtry). Stahujte na obvyklém místě.
Diskuse ke článku VirtualDub 1.9.7