Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Vítání občánků: OpenGL 3.0, GLSL 1.30

OpenGL logo

Khronos Group, uskupení stojící za grafickým rozhraním OpenGL včera na konferenci SIGGRAPH 2008 v Los Angeles uvedlo v život novou verzi 3.0 rozhraní OpenGL a shaderového jazyka GLSL 1.30. Pracovní skupina OpenGL současně definovala potenciální novou funkcionalitu grafických čipů pro nadcházejících 12 měsíců, kdy přijde nová verze OpenGL. Snad ani netřeba připomínat, že se, narozdíl od DirectX, jedná o multiplatformní rozhraní. Není v silách této krátké zprávy zmínit vše důležité, proto zájemce rovnou odkazujeme na kompletní specifikaci OpenGL 3.0 čítající 500 stránek, stejně jako na stostránkovou specifikaci GLSL 1.30.

Pracovní skupina OpenGL pak velmi úzce spolupracuje s pracovní skupinou zformovanou kolem nového standardu pro GPGPU, který je znám jako OpenCL (Open Computing Language), provázanost obou systémů bude pro vývojáře velmi přínosná. Podporu tomuto standardu již vyjádřila společnost AMD (dle TG Daily opouští vlastní Close-to-Metal ve prospěch tohoto nového otevřeného standardu).

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Vítání občánků: OpenGL 3.0, GLSL 1.30

Pátek, 15 Srpen 2008 - 19:32 | Anonym | fotoba: diky za upresneni a rozdeleni directx. o...
Čtvrtek, 14 Srpen 2008 - 00:13 | Anonym | > fotoba : Už to nehul chlape. Jasně, že...
Středa, 13 Srpen 2008 - 12:00 | Peter Fodreknickfotob | Ork> na zvuk jke OpenAL OpenAL (Open Audio...
Úterý, 12 Srpen 2008 - 20:55 | Anonym | Tak zatím jsem pročetl jen kapitolku '...
Úterý, 12 Srpen 2008 - 20:01 | Anonym | Derryk: jo, jenze directx neni jen o grafice, ale...
Úterý, 12 Srpen 2008 - 19:48 | Derryk | MildaIV: OpenGl bylo spíš skoro vždy před DirectX...
Úterý, 12 Srpen 2008 - 17:39 | Ren1 | MildaIV> Nebo Visty...V zasade je to jak...
Úterý, 12 Srpen 2008 - 17:09 | corwin78 | MildaIV: bohužel jsem četl, ze OpenGL 3.0 je...
Úterý, 12 Srpen 2008 - 16:27 | V3N3C | MildaIV: No já teda vim o OpenGL a o DX úplný prd...
Úterý, 12 Srpen 2008 - 16:11 | Milan Bačík | Nevěděl by někdo s jakou verzí DirectX se dá...

Zobrazit diskusi