Vítání občánků: OpenGL 3.0, GLSL 1.30
Khronos Group, uskupení stojící za grafickým rozhraním OpenGL včera na konferenci SIGGRAPH 2008 v Los Angeles uvedlo v život novou verzi 3.0 rozhraní OpenGL a shaderového jazyka GLSL 1.30. Pracovní skupina OpenGL současně definovala potenciální novou funkcionalitu grafických čipů pro nadcházejících 12 měsíců, kdy přijde nová verze OpenGL. Snad ani netřeba připomínat, že se, narozdíl od DirectX, jedná o multiplatformní rozhraní. Není v silách této krátké zprávy zmínit vše důležité, proto zájemce rovnou odkazujeme na kompletní specifikaci OpenGL 3.0 čítající 500 stránek, stejně jako na stostránkovou specifikaci GLSL 1.30.
Pracovní skupina OpenGL pak velmi úzce spolupracuje s pracovní skupinou zformovanou kolem nového standardu pro GPGPU, který je znám jako OpenCL (Open Computing Language), provázanost obou systémů bude pro vývojáře velmi přínosná. Podporu tomuto standardu již vyjádřila společnost AMD (dle TG Daily opouští vlastní Close-to-Metal ve prospěch tohoto nového otevřeného standardu).