Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Všechny uniklé výkonnostní výsledky Zen 3 / Ryzen 5000

Neni to spatny, ale ten pomer cena/vykon je tragickej.
Tady bych zajemcum doporucil pockat, oni to casem zlevni.

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Bojim sa že toto už nezlevni, 3950X stoji dnes 780€, tak že 5950X za 830€ bude dlhodoba realita, bez konkurencie.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ona konkurence zase bude, ja bych se toho uplne nebal. Intel sice ma problemy, ale je to velka firma, tak si myslim, ze ty problemy vecne trvat nebudou.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak Rocket Lake má mít max 8 jader a nový Intel HEDT v nedohlednu, takže tyhle AM4 12 a 16ti jádra budou opravdu ještě chvíli bez konkurence ;)

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Intel bude konkurovať Zenu 3 Meteor lake-om :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

CEO Intelu už prošmejdil všechny šuplíky, které v té velké firmě našel, a bohužel v nich vůbec nic nebylo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čím chce Intel konkurovať R9 5950X? Rocket lake-om s 8 jadrami? Alebo s hybridom Alder lake? Intel môže mať slušný počet jadier v Meteor lake, ale v tej dobe tu bude Zen 4.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

> Čím chce Intel konkurovať R9 5950X?

Kdo rikal neco o konkurovani 5950X ? komentar na kterej jste reagoval nic takoveho nerika.

Jinak v tomhle souhlasim s RedMaxem - Intel porad vydelava tuny penez. Realne to skonci tak, ze 1) vyresi problemy ve vyrobe, 2) prejdou k TSMC / Samsungu, 3) kombinace obou (muj tip). Ono uz CEO intelu indikoval ze uvazuji o vyrobe TSMC (coz bylo pred par lety nemyslitelne). Bude to mozna trvat par let ale AMD nebude mit donekonecna vyrobni vyhodu jako ma dnes.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Snajprik: R9 3950X a 5950X
RedMaX: "Ona konkurence zase bude" - t.j. RedMax reaguje na to, že bude konkurencia, ale nespomína konkr. modely. Avšak reaguje na Snajprika
Martes (aj keď som nereagoval na neho, ale videl som jeho komentár): píše o tom, že Intel nebude môcť konkurovať 12c a 16c modelom od AMD
Takže na 1 strane Intel bude mať čím konkurovať do 16t, ale nad to už nie
Veľmi neverím, že Intel prejde k TSMC. Keby chceli, mali na to dosť času, ale asi im niečo nedovolí dať vyrobiť svoje CPU inej fy. Samoz. že AMD nebude mať výhodu donekočna. Možno sa Intelu 7nm proces podarí na 1. šupu a rovno s 4+ GHz modelami Meteor lake s tým, že pri takej výrobnej technológii mu nebude robiť problém dať do desktopu 18c na 4 GHz, DDR5 na 5,6 GHz a 28 liniek PCIe 4.0 (grafika, 2x NVMe, 4 linky do 2. PCIe a 4 do chipsetu). Taký CPU by bol asi dosť zaujívavý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

'' ten pomer cena/vykon je tragickej. ''

mas recht, intel by konecne mel hnout prdeli..

12jadro 5900x (8,168) za 549usd dotahuje 18jadro i9-10980XE (8,848) za 1054usd:
https://www.amazon.com/Intel-i9-9980XE-Processor-Unlocked-Processors/dp/...

16jadro 5950x (10,360) za 799us uz dotahuje 28jadru Xeon W-3275M (11,020) co stalo 5363usd, ale radsi uz ani neni skladem..
https://www.amazon.com/dp/B086LLSKH4?tag=camelseg0-20&linkCode=ogi&th=1&...

fakticky tragickej pomer cena vykon.. ((:

https://www.cpu-monkey.com/en/cpu_benchmark-cinebench_r20_multi_core-10

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Aký pomer cena/výkon mal Intel u Kaby lake a Coffee lake? A to radšej nespomínam i9-7980XE (snáď si cenu pamätáš). Kritizoval si aj Intel vtedy tak ako dnes kritizuješ Zen 3? Ale keď delím cena/Cinebench, vychádza lepší pomer Intel (porovnávam ofiko ceny v USD pri uvedení). Ale u AMD máš PCIe 4.0 (teraz zbytočnosť, ale čo by som dal za to, keby som mal PCIe 2.0 u môjho starého PC aj kvôli USB 3.0 karte, alebo kľudne by som mohol pridať PCIe M.2 kartu), aj doska vydrží 10 rokov, aj vtedy IMHO ešte budeš mať s R9 5950X slušný výkon (ak nepríde revolúcia vo výkone).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neuvěřitelné. Po letech přešlapování na místě. Kdy intel přidával 5% výkonu na generaci. Takový skok.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Nj, nyní bude AMD i Intel srovnatelný, AMD bude stát hodně, bude o něco výkonnější a úspornější v určitých typech zátěže, Intel bude levnější alternativa pro masy. Role se holt obrátí

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Omyl, to by musel naopak Intel zlevnit. AMD aktuálně vede v každé cenové hladině. AMD nemá pouze QuickSync. I když vlastně kdo ho potřebuje, když šestijádro 5600x výkonem předčí 8core Skylake a dotahuje někde na 10core i9 10900 a to vše při poloviční spotřebě.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

mě osobně zajímají herní benchmarky, já tyhle benchmarky nehraju, i když to vypadá dobře, jsem zvědavej na poměr cena výkon, protože i ten intel trochu zlevnil oproti doporučeným cenám

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Me herni benchmarky nezajimaji. Sice na domacim PC hraju hlavne hry, ale v QuadHD a 4K se vliv procesoru temer neprojevi. Benchmarky me zajimaji jen u grafik.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

pokud máš slabej procak a silnou grafiku, tak i když máš vysoký fps, tak máš i velky propady, což je horší,
Je lepší mít konstantních 100 fps místo 120fps s dropama na 80fps.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Otazka je, co je pro tebe slabej procak. Ryzeny 1000 uz budou nedostatecny, Ryzeny 2000 maji jednojadrovy vykon na hrane, Ryzeny 3000 bohate staci. Na 4K si myslim, ze ani s Ryzenem 2000 ty dropy nemusi byt nejak zavratne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nějak se tam zapomnělo téma počtu jader:) Mě sice 6c ZEN1 na jakékoli mé hraní stačí (prakticky ignoruji dnes nejpopulárnější herní kategorii, která je na počet jader více závislá), ale přesto si nemohu dovolit do "pracovního" prostředí hodit AAA hru, CPU dostává zabrat, 6c nestačí na tak velké množství tasků a dropuje prakticky souvisle. Jasně, řeším to pozavíráním aplikací, ale je i jiné řešení:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nabídka se "srovnala" a Jirik se prave probudil s rucickou v nocniku. :-D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

bohužiaľ ani pre nich nie

Postřehy z bezpečnosti: kopněme si do mamuta
CESNET CERTS
Dnes

Klíče k mikrokódu procesorů Intelu

Průšvihů už má za sebou Intel tolik, že psát o dalším je skoro kopání do štěňátka – kdyby ovšem nešlo spíš o mamuta.

Před pěti měsíci se ale trojici podařilo přístup k IME využít k získání přístupu k „Red Unlock“, servisnímu módu procesoru, který Intel používá k ladění mikrokódu. „Červená pilulka“ (Chip Red Pill), jak ji nazvali, jim umožnila extrahovat MSROM, a po dlouhém reverzním inženýrství mikrokódu se jim podařilo získat RC4 klíč, kterým jsou zašifrovány aktualizace mikrokódu.

Už to ale minimálně umožňuje dešifrovat mnoho existujících souborů s mikrokódem, a kdokoliv se tedy může pokoušet o jejich reverzní inženýrství.

Zdá se, že pro běžné aktualizace mikrokódu hraje roli ještě druhý, podepisovací klíč, nicméně s fyzickým přístupem je zřejmě nyní možné nahrát vlastní mikrokód.
https://www.root.cz/clanky/postrehy-z-bezpecnosti-kopneme-si-do-mamuta/

A mikrokódom sa dajú robiť "psie kusy"
https://www.youtube.com/watch?v=rwbs-PN0Vpw&t=1620

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jsem rád, že jsem se zbavil intelu, na druhou stranu tohle můžou udělat i u amd, když budou chtít

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokiaľ bude mať AMD slabú šifru, tak áno....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Intel bude levnější alternativa pro masy

upvote for comedic value

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

tych 5% je optimisticke a ked aj ano, tak drviva vacsina z toho ide na vrub frekvencii (uvedommne si kde bol nehalem v roku pana 2009: base 2,66 & boost 2,93 ghz)

napriec vsetkymi benchmarkami spriemernene IPC u Intelu stuplo medzi 2009-2017 o cca 15% (ZA TAKMER DEKADU a SEDEM generacii KÓÓÓRE !!!)

v CPU svete boli DVE revolucie:
2006 Core2 vs. Netburst +60% IPC
2017 Zen vs. Bulldozer(Pilledriver) +52% IPC
dnes sme uz inde

Bulldozer/Zen = +52%, Zen/Zen+ = +2/3%, Zen+/Zen2 = +15% a Zen2/Zen3 = +19% a suma sumarum to potom je 1,52*1,02*1,15*1,19 = vyse 2,1-nasobok oproti Bulldozer (Pilledriver), kt. mal to IPC absolutne katastrofalne (asi 55-60% intelovskeho IPC)

staci si uvedomit ze 4,8/4,9 GHz Zen3 drti v 1T 10900K na 5,2/5,3 GHz so skore 640 ku 540 ... to je +28% IPC a to je uzasne (10900K je refresh refreshovaneho refreshu new stepping optimalizovaneho refreshu Sky Lake z roku pana 2015)
a Willow Cove (11.mobilna gen.) ma stale o nejake tie 2-3% nizsie IPC ako Zen3

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Trochu mě mate ten text v závorce, zato ale velkejma písmenama a s vykřičníkama. Tak je teda důležitý nebo ne??? :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme ze je :)))
vyjadruje totalnu stagnaciu x86 CPU sveta medzi 2009-2017 co sa tyka navrhu novych architektur u intelu

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Len to vyzerá, akoby to písal 16 ročný uhrovitý a zakomplexovaný nerd...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To byl výkřik ZOUFALOSTI, proto velká písmena a vykřičníky ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jo, mal by som to mat vsetko viac v pazi

ale zoberme mi Dr. Bukovskeho (ikona zdravej vyzivy na Slovesnku)
je odo mna o 12 rokov starsi a jeho psychicka potreba seba-prezentacie na YT rozdeluje na Slovesnku statisice ludi

na Slovesnku mame aj ine ikony:
ikona IT: Onder Macko
ikona varenia: Kamila Magalova

v CZ maju zasa ikonu IT gramostnosti medzi seniormi spred dvoch dekad
aj ked dnes uz nikto nevie ako to presne bolo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jasne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak vypadá to zajímavě, ten přínos zrušení 4C CCX a udělání 8C je značný. Bohužel podpora pokulhává, dokonce se AMD moc nechtělo povolit je do X470 desek a ani výrobci se s novými AGESA moc nehrnou až na vyjímky. Třeba můj Asus Prime X470 má pořád verzi 1.0.0.4 patch B.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Však to někde deklarovali že do 4xx desek budou BIOSy pro 5xxx řadu až později (po novém roce) a jenom v omezené míře jako bety (+ jsou tam další omezení)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

jo a je to docela hořké, zvlášť v kombinaci s laxností výrobců - prostě chtějí donutit k nákupu nové fošny. Poslední uefi je ale stabilní a s 3800X jsem se dostal při 1,35V na stabilních 4,4Ghz při ještě přijatelné teplotě na vzduchovém chlazení v OCCT s využitím AVX. Takže 5800X až ve výprodeji...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spíš je to kvůli omezení poptávky, chtějí asi zajistit dostupnost pro nové sestavy před Vánocemi, je tam i větší šance odbytu spolu s novými Radeony. Upgradovat se bude holt až po Vánocích.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co to s prominutím meleš ?:)
A) AMD uvedlo CPU a hned při představení jasně řekli podmínky užití ve starších deskách,2 měsíce po zahájení prodeje. Nikde nevidím "se nechtělo"?
B) Téma UEFI daných výrobců je samozřejmě téma daných výrobců, nikoli AMD.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, problém je ve velikosti paměti BIOSu jako takového, protože se to tam prostě všechno naráz nevejde. Jen pár desek má větší paměť...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kdy mají být vlastně recenze?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ve čtvrtek.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Už to vidím, je to i na konci článku, asi jsem to přehlédl. Díky ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A četl někdo co o tom napsal Obr?
A Vágner je to samé
Oni jsou opravdu asi zaujatý.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

na PCT chodi je boomeri.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

PCT nemá cenu řešit, tam je to totální tragikomedie. Zlobr co podlézá Intelu v oblasti CPU, že to z toho úplně sálá, Vágner, který zase pro změnu podtrhává jak jen může grafiky od AMD...a do toho Rybka matlající nějaké své filozofické kraviny a celé potržené reklamou na Huawei...z toho serveru se stal nečitelný odpad. Tam se nedají dozvědět žádné relevantní informace. Neříkám, že ostatní servery jsou vůči značkám naprosto nestranní, nicméně to co předvádí PCT je naprostý úlet.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jo Rybkovi články za poslední půlrok jsou dost ujetý a v podstatě nečitelný, ale jinak to je legenda. Mimochodem dělá pěkný podcasty o hardware - https://retronation.cz/kategorie/podcasty/wolfcast/

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jo já ho dřív četl hodně rád, ale to co plodí teď na PCT, to se fakt nedá. Hlavně to většinou ani s počítači a HW nemá nic moc společného.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je jeste "HungryWolf" Rybka redaktorem v hernim casopisu LEVEL? :)
on tam byl uz v roce 2004 myslim. Je to uz ale x let co to nectu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně Vágner testuje moderní grafiky na starých hrát jako AvP, který už nikdo nehraje a nikoho to nezajímá a ani ty grafiky pořádně neumí využít, ale nedá si to vymluvit...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hlavně co napsal vanger v článku o technologiích radeonů odstavec footure proof, to člověk nechápe, obhajovat malou pamět u nvidie tím, že bude umět líp raytracing, oproti radeonům s velkou pamětí, už chce hodně bujnou představivost

btw. nový watch dogs chtějí na 4K hraní 10GB paměti, takže 3070 8gb ještě ji pořádně nikdo nemá, ale se 4K se pomalu můžou rozloučit a 3080ka už je na hraně a to se stále bavíme o hře na pro konzole minulý genece

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Adam Vágner asi nemá AMD rád, protože dala HD7970 na test Ježkovi a jeho se neobtěžovala informovat :-D.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

být zapšklý takhle dlouho nesvědčí zdraví :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Evidentně, furt jsem ho měl na PC Tuzingu za normálnějšího, bohužel mě zklamal. Hádá se o hovadinách v chatu pod vlastním článkem a snaží se obhájit v tuto chvíli
věci neobhajitelné. Takových mínusů jako on nemá ani RedMax s JirkouK dohromady.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To stejny chodi delat vlastne tady..i kdyz v posledni dobe spis vyjimecne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vagner? Myslite Adams, ktery leze sem? To je trouba k pohledani. Aktualne nejspis zase leze stokama, protoze par dni zpatky taky placal nesmysly a chvilku nato byl zpravami primo od nVidie uveden v omyl :D

Je naprosto jasne, ze i co se tyce Ray-tracingu, tak AMD je future-proof karta vice, nez nVidia. Protoze i kdyz oboje pouziva stejne volani DXR, tak ty konkretni parametry (napr. pocet paprsku, atp.) se budou optimalizovat pro AMD, protoze stejne arch je i v obou konzolich.

Je mozne, ze na nVidii veskere ty nastaveni pojedou lepe, ale divil bych se, protoze kazda z firem zvolila dost jine HW reseni. Nekde bude mit uzke hrdlo AMD, jinde nVidia, bohuzel pro nVidii to ale vyvojari napasuji na AMD a tam kde bude mit nVidia vykon k dobu to neproda, a kde bude ztracet se to hodne projevi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vtipne na te 'vyhode' NV RT je i to, ze ten taky hezky papa pamet. Co si pamatuji , tak to byvalo 0.5-1.0GB Vram navic. Takze ve finale to muze byt jeste i limitujici faktor pro NV :))

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

máš pravdu
https://www.thefpsreview.com/2020/10/28/watch-dogs-legion-ray-tracing-an...
WD: Legion: píšou na fullhd ultra si vezme 7438MB s RT na fullHD 8154MB

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To Jumbo 747 Jj oni opravdu jsou... Velká většina lidí si je jistá, spíše překvapuješ ty, že to asi zjistuješ až teď?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Více sem zvědav na testy ve hrách ZEN2 VS ZEN3 .. To bude nejdůležitější parametr pro koupi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jak pre koho (lebo na svete su aj luda co nehraju hry)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Těm bude stačit i levnější zen2

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro 5700XT není bottleneck ani ZEN1:) Hry nejsou zrovna benchmark pro CPU obecně.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, že jsou. Třeba takové Factorio :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já napsal "obecně" a ty jsi vytáhl jednu hru z stovek tisíc. Ach jo.... Budeme si tady upřesňovat význam pojmu "obecně"?
Co jsem ale hodil oko na požadavky hry, tak minimem je jen 2C. E?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli je hra vhodná pro benchmark o tom rozhoduje jak udělaná a ne minimální požadavky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale téma není, zda je hra vhodná pro benchmark. Téma je, že hra jako taková nebývá benchmarkem pro CPU;) Z mnoha důvodů. Závislost na výkonu GPU, kolit jader dokáže využít, atd.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže celý to tvoje téma je mylný. 99,99% veškerého software není vhodný pro benchmark CPU :) Můžeš vybrat x her, který budou reprezentovat danou kategorii (cache, paměť, jádra, složitá simulace) úplně stejně jako to dělají vybrané programy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není pravda:)
Pokud aplikace využije jádro z 100% (tzn. nějaký výpočet), můžeš danou aplikací bez potíží benchmarkovat CPU tou aplikací. Máš úkol, který využívá dostupný výjkon na jádro/jádra a vidíš, jak rychle se ti to spočítá.
Ale pokud u hry koukáš, jak se ti většina CPU fláká, protože a) není trvale generovaná 100% zátěž na jádro (podmínky toho, co se počítá se průběžně mění), b) architekturou nebo nároky si to nesáhne na další jádra, tak prostě to CPU nebenchmarkuješ:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) V tom případě může být benchmark úplně každá hra, stačí ji spustit a zjistit za jak dlouho se nahraje a inicializuje scéna 2) Opět, úplně to samé platí pro jakýkoliv program

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Loading je ale úplně jiná disciplína :) No, nechme to být, pojďme dál...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

uvidíme, ale i když děláš na tom cokoliv jiného než hraní, tak pokud máš zen2 tak ten upgrade pro tebe taky není úplně nejlevnější s tím co dostaneš výkonu navíc, protože počet jader je stejný

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na fullHD Zen 3 vydrti i Zen 2. Na vyssi rozliseni je uplne jedno jakej moderni procak mas, vsechny dokazou grafiku nakrmit.
Pokud clovek nehraje jen hry na fullHD, tak se Ryzeny 5000 stejne proti Ryzenum 3000 nevyplati, prinos v multicore je nizsi nez navyseni ceny.

Ale zajemce si najdou, komu jde o maximalni vykon bez ohledu na cenu a doted kvuli hram kupoval Intel, ted muze minimalne na nejakou dobu kupovat AMD radu 5000. Na jare uvidime, zda Intel uder vrati nebo zda na to aktualne nema.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mě zajímá hlavně 2K... A tam si myslím že už může být zen2 občas bottleck

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aktuálně na to nemá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ked tu za dva roky bude Zen4, dufam ze prida +3% IPC a +2% frekv napriec celym spektrom, takze (aj po vynasobeni namiesto scitania a zaokruhleni) by sme mali dalsich +5% vykonu vsade, co by este zvysilo ten 2-3% naskok IPC Zen3 oproti Willow Cove

Intel zrejme nebude mat v desktope nic novsie jak Willow Cove skor jak v 2022,
od 2015 v desktope vladne refresh refreshovaneho new-stepping optimalizovaneho refreshu SkyLake z 2015 a na 2021 sa chysta IceLake so spriemernenymi +18% IPC (a nadava sa tomu RocketLake)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak Zen4 přinese min. +10 % IPC a dvě jádra navíc, to je celkem jisté podle toho, jak AMD šlape na plyn poslední roky. Mohl by být oznámen již v Q2 2022. Není důvod nevyužít 5nm TSMC výrobní proces (N5P) jako konkurenční výhodu.

U Intelu zatím počítají s tím Big.Little AlderLakem na Q4 2021 na 10 nm.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Q4 2021 sa budu v inteli snazt stihnut zubami nechtami aby stihli vianocnu sezonu
kedze ale na prelome Q1/Q2 2021 pride raketova jazero, nevidim to prilis optimisticky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Páčil by se mi 5700X jako zlatý střed

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mě nejvíc překvapuje 5600X poměr výkon/TDP.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tedy spolehlivost výsledku z CineBench R20 je tristní. Prohnal jsem to 3x skrz svůj Core i5-4590 na W10 64bit a výsledky jsou jako když pejsek čůrá: 1244-1307-1268.

EDIT: jinak tedy dodám, že mám 6,5 roku starou CPU architekturu a 4C/4T na 3,3/3,7GHz. 5950X je o 6,5 roku novější procesor, navíc 16C/32T (tedy 4x více jader, resp. 8x více vláken, řekněme orientačně 6x vyšší) na taktu až 4,9 GHz (o 1,2 až 1,6GHz více, resp. o cca 33% taktu navíc), očekával bych tedy, že kdybych měl 16C/32T 4,9GHz Haswell Refresh, dosahoval bych s ním (1307 * 6 * 1,33) skóre cca 10400 bodů.Což je cca skóre 5950X. Buď je CB R20 značně neefektivní u vyššího počtu jader/vláken, nebo Zen3 někde pokulhává?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten popis je hodně čísel, ale ty počítáš boost z dvou jader na na všechna jádra?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

super si to vsetko pekne krasne okomentoval, ale uvedom si ze cela kumulativna vypoctova sila tvojho 4C4T CPU je iba 2x vyssia ako 1C vykon Zen3 tesne pod 5 GHz

ty mas v podstate (neexistujuci) 2C2T Zen3 procak ... teda neexistujuci naj-low-endovatejsi low-end aky v desktope uz ani neexistuje, kedze tam je dnes low-end 4C4T/4C8T

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale Ježek je rebel čo už dekádu čúra proti vetru. Skôr sa čudujem, že nemá CPU VIA Eden alebo niečo podobne minoritné. Len preto aby nekráčal s davom.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

„Buď je CB R20 značně neefektivní u vyššího počtu jader/vláken, nebo Zen3 někde pokulhává?“

Nebo má ta logická konstrukce nějakou slabinu. Troufám si říct, že je to nejpravděpodobnější, neboť 16jádrový Haswell existuje, jmenuje se Xeon E5-2698 v3 a i když se osadí dva (tedy 32 jader / 64 vláken), tak dosahují skóre kolem 9000 bodů:
https://www.youtube.com/watch?v=HGwuBdy5ZEA

Což je pořád méně než u jednoho 16 / 32 Zen 3, který dosahuje přes 10 tisíc bodů (viz článek).

Jedna věc jsou papírové takty, druhá věc reálné takty. Procesory s nízkým počtem jader zpravidla mají (i několikanásobně) vyšší limit spotřeby na jádro. 65W čtyřjádrový procesor má 16,25 wattu na jádro, 105W šestnáctijádrový procesor má 6,56 wattu na jádro. Je to zjednodušené, ale taky to o něčem vypovídá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

thumbs up

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Úplně jsme si nerozumněli, tak jinak: v těch grafech chybí výsledky procesorů jako 7980XE-9980XE-10980XE. Co jsem tak koukal, 5950X zde až tolik lepší výkon nepředvádí. 7980XE je 3 roky starý procesor, 10980XE asi tak 1 rok. Ano, žerou víc, jejich poměr výkon/watt je znatelně horší než u 5950X. O tom žádná. Ale ptám se, kde zrovna Cinebench R20 tak drhne, když vlastně 5950X, nejnovější výkřik CPU trhu, nijak zásadně nezlepšuje to, co nabízely tyhle procesory, pouze to, že je výrazně levnější (všechna čest) a výrazně úspornější (všechna čest). Kdybych si chtěl rýpnout, tak dodám: bodejť by ne, když toho dosahuje pomocí vícečipového slepence.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ZEN3 brzdí 2kanálový paměťový řadič. Potřebuje 4kanál (v desktopu pomůžou DDR5-4800+). ThreadRipper by měl ukázat lepší výkon. Ale to potvrdí až recenze.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"kde zrovna Cinebench R20 tak drhne"
.. co takhle TDP limit 5950X, ktery je pro16C/32T pri cca 150W hodne nizky. Nabizi se, ze 5950X je tim limitem dost omezovan.
:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to tak je, pak já jsem příznivcem toho, aby za přijatelných okolností mohl běžet čip nad hodnotou TDP. A nevadí mi, pokud zrovna bude papat trochu víc. Radši si jako zákazník co utratil 20k+ za CPU dopřejí VŠE, co mi může poskytnout. Říkejme tomu třeba PL1, PL2...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nerozumiem, o co ti vlastne ide? co su to za kecy? "nijak zásadně nezlepšuje to, co nabízely tyhle procesory"
sak to ma ten isty pocet jadier PREBOHA (R9 3950X a 5950X), tak to co moze tak "ZASADNE" vylepsovat?
napriek rovnakemu poctu jadier/vlakien vykon R9 5950X v mutli-vlakne stupol v CB20 o 13,25% v porovani s R9 3950X
nie kazdy benchmark/test/aplikacia/typ zatazenia je rovnaky - preto sa priemeruje

panuje vseobecny uzus ze uz R9 16C32T 3950X bol v priemere (t.j. po spriemerovani v mnohych benchmarkoch) o chlp vykonnejsi jak 18C36T i9 10980XE a novy R9 5950X k tomu R9 3590X v multi-vlakne este pridava od 13 po 20% podla benchmarku/testu/aplikacie/typu zatazenia, tak nerozumiem co to furt meles

uved mi prosim priklad z poslednych 5 rokov , ked intel uviedol CPU s rovnakym poctom jadier/vlakien, frekv. stupla symbolicky o 100 MHz a vykon v multi-vlakne isiel napriek tomu hore o 13-20%

akoze relativne "signifikantny" intelovsky IPC upgrade (v desktope) bol od Nehalemu v 2009 naposledy:
SandyB
Haswell
SkyLake
vsetko dokopy dava asi tak +15% IPC
t.j. k zvyseniu IPC doslo vzdy iba s novou mikroarchitekturou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

5950X defaultně na 4,9GHz all-core určitě nepojede, to by muselo být nějaké OC a může tak být memory starved.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ty vysledky asi mohou byt rozdilen kvuli tomu, ze boost mas "az" 400MHz. A mooozna si myslis, ze si pokazde pustil test na uplne stejnem systemu, ale kdyz o tom budes chvilku premyslet, urcite prijdes na to, ze ten system zas tak stejny nebyl ;-)

A co se tyce konkretnich vysledku... ty mas ~1300
Core i9-9900, coz ma 8C16T, cili az 2x vice jader, az 4x vice vlaken, a takt az 5GHz (cca 35%) vyssi, tak uhraje jen ~4350.

Ryzen 5950 dava pri lehce mensim taktu a 2x tolika jadrech/vlaknech nez ma i9-9900 vice jak 2x vyssi vykon.

Proste obecne skalovani neni idealni, coz je proste bezny fakt, ale porad je lepsi u AMD, nez u Intelu. Navic neni mozne cekat, ze boost vsech jader bude stejne vysoky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

navrhuji uctit pamatku intelu 1 minutou ticha. RIP

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tick tock tick tock tock tock tock

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nejúsměvnější na tom je, že ránu z milosti nejspíš dostane Intel mj. vlastní propagovanou technologií (unified cache). Neměli se jim před lety vysmívat pro slepenec, to bylo krátkozraké. AMD se rady prokazatelně chytilo a CCXy po letech sloučilo. Výkonu slepených chipletů (5900X/5950X) se asi Intel nikdy moc nesmál, u nich mu patrně mrzl úsměv na rtech.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.