Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Vydáno OpenGL 3.1

OpenGL logo

Khronos Group po devíti měsících od vydání OpenGL 3.0 a GLSL 1.3 přichází s novou verzí tohoto otevřeného rozhraní. Spolu s OpenGL 3.1 přichází na svět i GLSL 1.4 (GL Shading Language). Mezi novinkami jsou texture buffer objects, signed normalized textures, uniform buffer objects, primitive restart, instancing a CopyBuffer API. Posledně jmenované bude důležitým pojítkem pro sdílení bufferů mezi OpenGL a OpenCL (jehož implementace se má objevit již brzy).

Kromě toho Khronos skupina představila OpenSL ES 1.0, nové rozhraní pro mobilní/embedded zpracování zvuku. Podporuje kromě jiného i 3D poziční zvuk a další volitelné prvky. Do třetice pak skupina pracuje na dalším standardu, tentokrát mají v plánu rozhraní pro 3D webovou grafiku, na kterém s ní spolupracují firmy jako Mozilla a Google.

Podporu OpenGL 3.1 zahrne AMD v nejbližší verzi ovladačů, nVidia již vypustila beta verze včetně třeba linuxové verze 180.37.04. Plná podpora OpenGL 3.1 a GLSL 1.4 je v plánu pro řadu 185.xx.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Vydáno OpenGL 3.1

Žádné komentáře.