Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Xbox 720 ponese 32MB ESRAM a bez Kinectu nepojede

Silně podtaktované HT čtyřjádro, disk závratné kapacity 1/2 TB, to vše zakonzervované na 8 let dopředu. Pokrok se o5 může flákat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

HT čtyřjádro?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Byl bych příjemně překvapen, kdyby opravdu 8 plnohodnotných jader.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

vzhledem k tomu, ze se jedna o AMD a ta nema HT, tak to bude 8 jader a ne HT ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

... sice se s tím HT netrefil... ale jak vypadá osmijádro od AMD?... jen aby to zase nebylo něco, co již zde jako osmijádro bylo trapně prezentováno :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Môžu to byť dva slepé AMD Jaguar QuadCore v rámci jedného monolitického kusa kremíka.

Niečo podobné ako pri 16-cores Opteronoch so socketom G34, ktorý je špecifický tím, že procesory, které se do nich dávajú, sú vždy poskládané z dvoch kousov kremíka (2x 8-cores).

Vzhľadom na vyššie uvedené tak môže ísť o dva procesory v jednom, spojené vnútrne niekoľkými HyperTransport linkami. A tak je jasné, že když dáte dva štvorjadrové kúsky kremíku vedľa seba, vznikne 8-jádrový procesor.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Spis to bude neco jako buldozer jedenapul jadro takze obdoba inteliho HT

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Intelimu HT jaksi chybi ono puljadro ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nebo naopak AMD chybí schopnost přidělovat oběma vláknům kteroukoliv funkční jednotku, aby to bylo plnohodnotné SMT (aka HT).
Každopádně tento popis (jeden-a-půl/jedno-s-ht) je pouze zavádějící. Když sa na to podíváme ze spoda, tak AMD má u modulu výhodu v počtu funkčních jednotek (což by měl hasswell lehce vyrovnat) a intel má základní výhodu, že oběma vláknům lze přiřazovat všechny jednotky podle potřeby.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Imho to je také jen teorie. Největší zisky SMT přicházejí když má jeden thread stall, cache miss, nebo když je soft na SMT přímo optimizovanej.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem si jistý, jak to souvisí s tím, co jsem napsal.
Já jsem psal o tom, že fixní separování prostředků na dvě části je ze své podstaty nevýhoda (a ne jak to často lidé prezentují, jako výhodu jeden-a-půl jádra). Ostatně to jde pozorovat i na vývoji HT, kdy čím dál více prostředků není děleno fixně, ale dynamicky podle potřeby - právě pro dosažení co nejlepšího výkonu s danými prostředky. Výhoda modulu plyne odjinud.
Ale ano - je to čistě teoretické coby-kdyby byly oba přístupy vytvořeny na jinak stejné architektuře. Pokud bychom se bavili prakticky, pak jedno jádro s HT od intelu je efektivnější a výkonnější než jeden modul od AMD i ve věcech zatěžujících obě vlákna. V případě zatížení jen jednoho vlákna na jádro/modul se propast jen dále prohloubí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, je to přesně jak píšeš. SMT využívá jinak nevytížené ALU, čímž roste efektivita.
Nicméně z pohledu zpracování dvou threadů jsou nárůsty u modulárního řešení AMD vyšší.
Dvě samostatná jádra škálují lépe než CMT AMD, které zase škáluje lépe než SMT Intelu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže Haswell má IMHO čtrtou ALU právě kvůli lepšímu využití HT, jinak by totiž bylo velice obtížné dosáhnou využití všech 4 ALU v jádře HW.Už 3 ALU jsou co se využitelnosti na "hraně". Dá se tedy obrazně říct, že Intel také přidal více prostředků pro virtuální HT thread/jáddro a ten by měl mít konzistenční výkon bez výrazných poklesů , které obvykle použití HT přináší. Protože jeden fakt si lidé neuvědomují. Zatímco u modulového řešení představují obě vlákna/jádra stejně výkonný ekvivalent u HT tomu tak není. 4 fyzické jádra u SB/IB =/= 4 virtuální jádra/thready HT....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

s Haswellem došle tedy k rebalanci využivatelných prostředků/exekučních jednotek mezi threday využivajícími fyzické jádra a HT "jádra". Jsou na tom tedy s Bulldozerem podobně, jen s tím rozdílem, že Intelovo fyzické jádro je samozřejmě silnější než AMD CMT jádro. Až vyjde Steamroller, který bude umět v jednom modulu zprasovávat instrukce na AGLU (tedy 4 way), zase se výkonem na jádro o něce více přiblíží Intelu a výkobny se IMHO vyrovnají. Samozřejmě že ve vektorech ale HW Steamrolleru uteče...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

sice už od buldozeru architektura prošla úpravami, jenže stále je to procesor o 4 modulech, každý o dvou necelých jádrech. Porovnání výkonu s předchozí architurou a konkurencí bylo až podezřele podobné výkonu 4jádra s HT... prostě.. si to ta architektura vysloužila ;-)

No, ale to asi bude hlavně problém s Win platformou, pokud vím u tučňáků si tahle architektura vede lépe a u takhle specializovaného zařízení, kde bude vše optimalizované skoro na poslední tranzistor ;-) to asi nebude špatný ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale pri konzolach sa hovorilo a jadrach na architekture Jaguar. Tomu by zodpovedala aj konfiguracia bez L3 a iba so 4MB L2(512KB na jadro). Co samozrejme nebude vykonnejsie ako BD, ale urcite ovela uspornejsie.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

S tým výkonom Jaguára vs. Bulldozer a pod. na rovnakej frekvencii by som opatrný veď už aj WIFT v známej recenzii Test mikroarchitektury AMD Bulldozer a vliv Core Parkingu ve Windows 7 i Windows 8: kapitole 3. Bulldozer vs. Merom vs. Bobcat: 2 jádra, 1,6 GHz + NetBurst 1 jádro, 3,46 - 3,6 GHz, + VIA Nano X2 @1,6 GHz prišiel k zaujímavým zisteniam.
zdroj: http://diit.cz/clanek/bulldozer-vs-merom-vs-bobcat-2-jadra-16-ghz-netbur...

Pri frekvencii 1.6GHz je dôležitý hlavne atribút výkon/spotreba teda samotná efektivita 8-jadra pri optimalizácii konzolových hier práve na Multi-threaded. A hlavne 8-core Jaguár = 8x FPU (žiadne Bulldozerácko-Piledriverové zdielanie FPUčiek)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tu recenziu som cital. Narazal som skor na celkovy vykon. Kedze BD ide na vyssich taktoch ako je predpokladany strop pre Jaguar. Tiez by som to nevidel az tak zle s FX CPU, kedze aktualne su pri rovnakom takte 7-10% lepsie. Nehovoriac o tom, ze Bobcat bol v tom teste vzdy porazeny a este nik neukazal testy, ktore by ukazali vykon archytektury Jaguar. Takt na takt by musel byt zlepseny aspon o 30% aby to stacilo.
A k tomu FPU v BD, ak sa nemylim, tak pri 64 bit presnosti ho mozu vyuziva obe jadra sucasne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

což ukazuje že to ani tak není problém architektury jako takové ale spíše kompileru

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

8 jadier
8 giga ram
800 mhz

xbox 8 s windows 8 ... hotovy komplot

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Sbohem Power architekturo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsi to myslel Jirko s tím jiným použitím EDRAM ?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

eDRAM Xboxu byla samostatná kostka křemíku, která obsahovala integrované ROP. Byla využívána jako frame+Z-buffer a všechny související operace byly prováděné v rámci ní. Obraz byl zpracovávaný po dlaždicích (pokud se dané rozlišení do 10 MB nevešlo). Je tu řada možností, jak by se tento přístup mohl změnit. Např. používat těch 30 MB pouze pro jeden konkrétní účel a nedlaždicovat. Třeba pouze pro Z-Buffer (pokud by se nepoužíval čistý MSAA, ale kombinace MSAA s coverage vzorky, mohlo by se do těch 30 MB vejít při 24bit Z-Bufferu MSAA 4× bez dlaždicování nebo odlehčené formy AA při 32bit Z-bufferu - nechce se mi to teď počítat, ale odhaduju, že AA 8× v provedení 2 MSAA vzorků a dalších šesti coverage by nebyl problém). Je to samozřejmě jen jedna možnost, netvrdím, že to tak bude - samozřejmě to může být velmi podobné, jako na Xbox 360, jen poukazuju, že je tu prostor pro změny.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

no to by bylo zajímavé :) Uvidíme co se z toho nakonec vyklube. Mě spíše zajímá, pokud se potvrdí architektura Jaguar pro CPU, jak se to bude promítat do výkonu. 1,6GHz mi přijde dost málo obzváště u CPU který spadá do třídy Bobcat, Atom, Via Nano. Kdyby to byl 1,6GHz Haswell, tak by to vypadalo úplně jinak.....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S výkonem by samozřejmě ale byla jinde i spotřeba a výrobní náklady. Jedno jádro Jaguar má 3 mm². To je myslím ten nejpádnější argument, který Microsoft přesvědčil. Samozřejmě včetně důsledků jako je TDP. Pokud mají mít 4 jádra Jaguar na 1,8-2GHz včetně grafiky TDP kolem 25 wattů, přičemž grafické jádro většinou zodpovídá za 50-70 % plochy i spotřeby APU, tak by čistě osmijádrový Jaguar na 1,6 GHz neměl mít víc než 20 wattů. Mno a pokud jsou dosavadní informace o Haswellu pravdivé, tak 18W modely budou opět dvoujádra. Z čeho se dá vyždímat víc výkonu, z osmi jader Jaguaru nebo dvou jader Haswellu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jaké TDP měla PS3 ? 200W ? Proč by nutně musel mít čip v nové konzoli 25W ? I kdyby měl 65W pořád by to byl znatelný pokles ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože dnes chteji lidi multimedialni centrum s moznostmi hrani - proto se tak hraje na spotřebu. Ono i ten x360 lidi vyuzivali vice na prehravani medii, nez na hrani her a to mel stalou spotřebu 150w...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

co to je za pitomý argument ?? Konzole není tablet nebo ULV notebook aby výrobce něco nutilo k dosažení nízkého TDP. Konzole může mít klidně 100W a pořád bude na tom o 100 % lépe než předchozí PS3. Já si myslím, že čtyřjádrový Haswell by si ten 8 jádrový Jaguar dal k obědu (a možná i ten dvoujádrový s HT). Stejná filozofie se AMD nevyplatila ani v serverech, kde si mysleli, že hodně slabých jader bude lepší než méně silných a je to krásně vidět, že je drtí CPU s menším počtem jader, dokonce i předchozí generace Magny -cours s 12ti jádry leckdy 16ti jádrové Bulldozery porazila...
Vždyť už dnes se dá sehnat FX CPU osmijádro s TDP 90W a nové APU Richland A10-6700 čtyřjádro i grafikou má TDP 65W a to běží na frekvenci 3,7GHz (4,3 GHz turbo) ! Osobně by mi taková kombinace dvou A10 dávala větší smysl při stále velmi pěkném TDP než 8 Jaguářích "jadýrek" běžících na 1,6GHz...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a co vysledna cena?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Retailové APU stojí něco málo přes dva tisíce kc. Nejsilnější A-10. 2900Kc. Opravdu si myslíš, že by takové APU nějak neúměrně zvedlo cenu konzole ?? Sony při patricnem odběru může mít cenu úplně jinde než retailovy zákazník co si APU koupi v Alze nebo CZC....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nemluvím o celém čipu, jen o CPU části. Čím je spotřeba menší, tím lépe parametry na papíře vypadají, tím menší chlazení lze použít a tím levnější je konzole na výrobu (a zároveň má nižší rozměry). Stačí si vzpomenout, jaké problémy museli MS a Sony s prvními verzemi minulé generace řešit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ano já to chápu, ale jeden chladič navíc už v ceně konzole nemůže hrát žádnou významnou roli. Problém PS3 bylo, že čip se už v základu hodně zahříval a samotné chlazení nebylo moc dobře navržené.... Sony ani Microsoft nic neomezuje od navržení skříně s dobrým airflow, není to mobil ani tablet, kde jsou rozměry předem dané.Proč by skříň nemohla vypadat třeba takto ? http://www.appliste.cz/wp-content/uploads/2013/02/370535371.jpg

To je jako by mělo AMD spasit, kdyby k svým procesorům přestala dodávat box chladič. Ta cena chladiče je opravdu zanedbatelná.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vůbec nechápeš jak ti dementi ve velkých firmách přemýšlí. V automotive se běžně mění dodavatel kvůli 1$ rozdílu v ceně velké součástky, protože 1*2miliony aut už jsou dva miliony na nákladech, a zodpovědná osoba může říct že "ušetřila" a dostat prémie. Co na tom že levnější součástka má 1/4 životnosti té původní, to už si vyřeší zákazník.

Osobně bych byl raději, kdyby firma řekla "cena je taková, levněji už to kvalitně vyrobit nejde, smiřte se s tím", ale takhle svět nefunguje, čína by okamžitě vyrobila levnější shit a kvalitní výrobce zkrachoval.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no já bych si troufnul tvrdit, že po problémech s přehříváním u PS3 si na takové věci dají asi lepší pozor, protože následné řešení problému je přišlo daleko dráž než dosažená úspora na extra cheap chlazení ...
ale jinak souhlasím, že lidská blbost je věčná.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ona se přehřívala jenom ta první verze když jí člověk otočil obráceně. Že je něco špatně člověk zjistil do minuty protože to začalo hned hučet (skoro jako XBOX360). Každopádně s chlazením měl problém především XBOX360 až do Jaspera a přehřívalo se především GPU ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

By mě zajímalo co z toho bude plynout pro PC trh. Zda si u AAA her bez kvalitně taktovaného 4jádra a 8GB RAM neškrtnete. Zda budou hry běžně vycházet jen na BD. Zda se opustí DX9,10 a novým minimem bude DX11.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Troufám si tvrdit, žes to plus mínus vystihl - stačí si vzpomenout, jak vypadaly PC hry řekněme rok po vydání předchozího (DX9+) Xboxu. Hry, kterým by stačila DX8 grafika (nebo by na ní vypadaly slušně) prakticky zmizely. Čtyřjádro ani 8 GB nejsou finančně problém už teď, takže za rok, kdy se na PC dostanou konzolové tituly, to určitě nebude problém. Záhul ale dostane grafika - i když se zdá, že ten 800 MHz čip bude výkonem někde mezi HD 7750 a HD 7850, může ta ESRAM výrazně pomoci výkonu, takže pro dosažení něčeho obdobného třeba nebude stačit ani HD 7870 nebo 7950.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že s tím CPU to nebude nijak žhavé. I pokud přiznáme jaguaru o 20% vyšší IPC (přeháním) proti Bobcatu, tak ho hravě překoná jakékoliv dnešní čtyřjádro. Dokonce i dvoumodulové AMD a dvoujádra s HT u intelu budou rychlejší ve většině věcí.
Pro hrubé srovnání - 1 GHz SB celeron si bez problému podá 1,6GHz Bobcat. A co by bylo rychlejší - 1GHz osmijádro SB, nebo 3,3GHz SB dvoujádro s HT? Já bych vsázel na druhou možnost.

Jak tu bylo několikrát řečeno - to CPU bude stavěno na nízkou spotřebu, ale i když osmijádro zní brutálně, ve skutečnosti to žádný rychlík nebude. To všechno samozřejmě je pouze můj odhad podle dosud známých informací.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle bych rekl ze uz nejakou dobu plati - bez ctyrjadra uz nejakou dobu nejde prehrat narocnejsi HD video (3D 50P z 3D kamer), 8 GB RAM je dnes v pocitaci standardem a her pro DX9 je stale mene a mene. Pri konverzi her z XBOXU a PS4 na PC - a to bude v pripade PC ktere ma proti konzolim nejmensi podil na trhu bude vetsina her - nejakou zvlastni optimalizaci nikdo delat nebude. Nicmene, konfigurace PS4 i XBOX 720 je stejna jako u dnesniho prumerneho noveho PC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bude záležet na tom, jak dobře se povede optimalizovat herní engine pro vícevláknové zpracování. DX11 multithreaded rendering by k tomu měl významně dopomoct :o)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Me by celkem zajimalo k cemu tam je hdmi in.
Ze by novy Xbox umel i nahravat video?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To spíš bude pro nějaké hrátky typu zobrazení něčeho přes video.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Skor mam pocit ze Ms a asi aj Sony si zratali dve a dve a uz sa im proste nechce dotovat Hw ak uz na nom nezarobia chcu ho mat zaplateny rovno z predaju.Predsa len aj to dolhe dozivanie aktualnej generacie konzol je vdaka dobiehaniu strat ktore malo Ms aj Sony s pociatocnym dotovanim hw. Tak snad aj vdaka nizsim nakladom na hw budu moct rychlejsie prist pripadne z dalsou generaciou. A dalsi dovod je asi jednoznacny tlak mobilnych a tabletovych hier. "mudre" mamagerske hlavy vidia ako zaraba minecaft,angry birds a podobne ktore nestavaju na grafike tak naco posuvat technicke moznosti, natlacime im tam kinect a zakaznici budu poskakovat ako nakoksovane vevericky pred TV...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano v noci ti bude chodit Kinect do loznice kontrolovat co tam delas...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

muj patent ani vymysl to neni... ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, pěkně to do sebe zapadá.

Vaše nová hra byla definitivně spárována s vaší obrazovou identifikací...
Zaznamenán pokus o neoprávněné užívání... kinect nezaznamenal žádnou osobu v zorném poli... (sundejte pytel z kinectu ať vám vidíme do xichtu)

V budoucnu se bude crack dodávat jako 3D soubor + textura pro vytvoření falešné hlavy, kterou si postavíte na stul a XBOX vás rozpozná jako majitele hry :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Heh trefné :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vy si z toho děláte legraci, ale tohle se plánuje při sledování filmů on-demand. Podívá se kolik lidí sleduje film a pak podle toho zaplatíte.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ze to nejaky troll hodi na net neznamena ze je to pravda ;)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

zabavni prumysl ti dekuje a smeje se ti

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.