Xbox 720 ponese 32MB ESRAM a bez Kinectu nepojede
Člověk, o němž není známo více než nick SuperDaE, vzal nejdříve Xbox Durango Development Kit od Microsoftu a vystavil jej do dražby na celosvětové aukční síni Ebay. Když nechal Microsoft aukci zrušit (čímž jen tak mimochodem potvrdil, že prodejce není vtipálek), vystavil sestavu znovu a australskému serveru Kotaku předal informace o chystané konzoli, vývojovém kitu včetně separátu z oficiální dokumentace Microsoftu.
Nevíme, co k tomu tohoto člověka vede, ale ukázal dost na to, aby bylo zřejmé, že jeho informace nejsou jen náhodnou spekulací. Vezměme je tedy postupně:
Kinect
Že v každém balení nového Xboxu nebude chybět vylepšený Kinect jsme si již něco řekli. Podstatné je ovšem i to, že bez připojeného Kinectu nebude Xbox fungovat. Pokud informacím rozumíme správně, pak ani hry, které jej nevyužívají, nebudou fungovat, dokud Kinect nepřipojíte. Microsoft to údajně zdůvodňuje strategií pro vývoj her: Vývojář bude mít jistotu, že každá konzole bude vybavená kamerou a může s ohledem na ní hru postavit.
Přesto nám není jasné, proč musí být setrvale připojená. Pokud bychom chtěli být rýpaví, vysmáli bychom se současné Microsoftí antikampani proti Google-mailu. Ta uživatele přesvědčuje, že jim Google kouká do korespondence. Potvrdí-li se informace o Kinectu, bude Microsoft svým uživatelům pro změnu koukat rovnou do obýváků :-).
Úložiště a vylepšený multitasking
Podobně jako Microsoft vyřešil rozpor, který jsme znali z Xbox 360 a Kinectu, tak vyřešil i problematiku harddisku, který byl rovněž u minulé generace volitelný. Nyní každou konzoli vybaví 500GB úložištěm přístupným jak pro uživatelská data, tak - především - hrám. Podstatné je, že instalace na harddisk bude probíhat paralelně při běhu hry, takže hráči nezpůsobí zdržení.
Další příjemnou změnou se stane podpora pro paralelní běh různých aplikací. Nebude již nutné DOSovitě archaicky vypnout hru kvůli spuštění Twitteru, dokonce půjde spustit hru, dočasně ji přepnout do „suspend“ režimu a mezitím hrát jiný titul. Ač je něco takového v PC světě samozřejmostí, u starších konzolí o samozřejmost nešlo.
Hardwarové jádro
Nakonec tu máme schéma, kterým jsme vás lákali v úvodu :-). Prakticky do puntíku potvrzuje zprávy z poslední doby, tzn. osmijádrové CPU na 1,6 GHz se 4MB L2 cache a 800MHz grafiku podporující DirectX 11.x. Grafické jádro je navíc přímo napojené na 32MB ESRAM (embedded static RAM) - o principu jejího fungování zatím nemáme jasno; zdá se však, že nebude totožný s eDRAM na minulé generaci.
Krom základního procesoru přidal Microsoft několik multimediálních obvodů pro audio a video (předpokládáme, že jde o hardwarovou zvukovku a obdobu UVD / VCE jednotek, které známe z desktopových grafických karet). Zvukovka zvládne 7.1 výstup, konzole i její rozhraní nabídne i podporu pro 3D video, takže bude záležet jen na tom, k jakému zobrazovadlu ji připojíte.
Krom 500GB úložiště s přenosovou kapacitou 50 MB/s (mobilní mechanický HDD?) samozřejmě nebude chybět blu-ray mechanika o rychlosti 6× a standardní podporou 50GB médií.