Zájem o Apple Watch spadl na polovinu, prognózy se nenaplní
Aktuální prognózy začínají být výrazně opatrnější co do zájmu o hodinky iWatch. Pro analytiky bylo poměrně obtížné odhadnout, kolik by se jich mohlo prodat - nebylo možné zcela objektivně vyhodnotit, do jaké míry se objednávky u Applu kumulují z důvodu vysoké poptávky a do jaké míry z důvodu potíží s výrobou. Ty byly způsobeny nedostačující kvalitou displejů, pomalejší montáží a podle Wall Street Journal také poruchovostí zařízení taptic engine, které má na zodpovědnost především generování vibrací.
Aktuální analýzy KGI hovoří o 5-6 milionech kusů pro třetí kvartál letošního roku a 15 milionech za celý rok. Pokud vynecháme divoké prognózy z počátku letošního roku, které hovořily i o 60 neb 80 milionech a zaměříme se na čísla od renomovaných zdrojů z doby uvedení na trh, pak můžeme říct, že většina předpokládala prodej 20-30 milionů hodinek. V dubnu byl ještě tento rozptyl mírně vyšší, například Wall Street mluvil o až 32 milionech, naopak ke konzervativnějším patřil výhled od Analytici Pacific Crest: 20 milionů a nejpesimističtější prognózu z renomovaných zdrojů vydala UBS předpokládající 16 milionů. Po téměř třech měsících se ukazuje, že právě tato bude zřejmě nejblíž realitě.
Pokles zájmu patrně pomůže Applu odbavit poslední nevyřízené objednávky a další vyrobené kusy již bude možné distribuovat do sítě 360 Apple Store(s) po světě. Zda bude mít fyzická přítomnost hodinek v kamenných obchodech, kde si je zákazníci mohou prohlédnout a otlapkat, jakýkoli pozitivní vliv na další prodeje, si za současné situace netroufám odhadovat. Vraťme se ještě jednou k nové analýze - krom informaci o konzervativnějších výhledech přišla ještě s jedním zajímavým zjištěním: 80 % prodaných Apple Watch tvoří větší 42mm model, menší 38mm, který byl chápán spíše jako dámský, objednávají zákazníci minimálně.