Zdrojové kódy Doom 3 enginu uvolněny
John Carmack vyřešil ony problémy týkající se patentovaného mechanismu známého jako "Carmack's Reverse". Kód celého enginu je tedy nyní venku, a to pod GPL licencí. Součástí textového souboru jsou samozřejmě i licence dalších dílčích částí, které engine ve hře používá, jmenujme třeba JPEG knihovnu, Ogg Vorbis, OpenAL, MD5 či knihovnu pro ZIPy.
Doufejme, že se enginu okamžitě chopí nadšení vývojáři open-source her. Přiznejme si, že v případě Quake enginů jsme se časem dočkali velmi pěkných modifikací a her jako Nexuiz (založen na DarkPlaces, silně modifikovaném Quake 1 engine), Alien Arena (založena na CRX enginu vycházejícím z id Tech 2/Quake 2) či Tremulous (založen na ioquake3, vylepšeném id Tech 3/Quake 3 enginu). Nadcházející měsíce a léta tak budou na Linuxových či BSD (a dalších) systémech z hlediska hraní zase o něco zajímavější.
Na závěr se ale sluší zmínit něco, co je sice jasné, ale mnozí by to přesto mohli špatně pochopit: uvolněn pod GPL licencí je pouze samotný engine, nic z toho se nevztahuje na komerční hry Doom 3 a další, jejich obsah (textury, modely, hudba atd.) je nadále uzavřen a prodáván. Ostatně Doom 3 si v mnoha variacích můžete koupit třeba na Steamu.