Zrají jak víno, aneb výkon podle data hry: GeForce RTX 3080 a Radeon RX 6800 XT
Těžko říct, odkud se vzala podivná domněnka, že velká cache (Infinity Cache je de facto násobně větší last-level cache) je z dlouhodobého hlediska méně výhodná než malá cache, ale tuto teorii bylo čas od času možné narazit i v diskuzích na DIIT.
Co má tato teorie společného s realitou, docela dobře ilustrují grafy z recenze webu TechPowerUp, které porovnávají výkon GeForce RTX 3080 a Radeonu RX 6800 XT podle data vydání hry. První graf srovnává výkon ve hrách z roku 2019 - GeForce RTX 3080 vychází v průměru mírně rychlejší:
Druhý graf rekapituluje situaci ve hrách z roku 2020. Rozdíl výkonu je prakticky zanedbatelný, pod jedno procento (ve prospět devíti promile pro GeForce RTX 3080):
Třetí graf shrnující výkon ve hrách z roku 2021 už předkládá jako mírně rychlejší řešení Radeon RX 6800 XT:
Relativní výkon Radeonu RX 6800 XT oproti GeForce RTX 3080 „za dva roky“ stoupl o 7,3 %. To je přesně opačný trend, než jaký predikovali někteří kritici Infinity Cache. Samozřejmě nelze říct, zda za tento vývoj může právě Infinity Cache, nebo jiný prvek (nebo spíš souhrn prvků, ve kterém jednu z rolí Infinity Cache hraje), ale rozhodně se nepotvrzuje teorie, že vlivem Infinity Cache bude pozice Radeonu RX 6800 XT oproti GeForce RTX 3080 čím dál horší.