Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k 32jádrový procesor od Intelu do konce desetiletí

Jsem zvědavý jak to bude vypadat s licencemi na operační systém pro počítač osazený tímto procesorem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

licencie su jedna vec, a druha je cena elektriny. tadeto podla mna cesta takisto nevedie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A mrkvosoft dodá soft kterýmu bude stačit na operační systém jen 29 jader, takže zbytek bude možné použít pro programy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka je, kolik aplikaci s necim takovym bude umet pracovat. Ono napsat aplikaci pro 4 jadra je daleko vetsi problem nez pro dve. Vidim to tak na 8 vytizenych jader a 24 flakajicich se (ci dokonce vypnuta). Mozna AntiHT trosku pomuze, ale nebyl bych si tim jisty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Bespi: lol, programoval si nekdy ? Psat aplikaci pro dve jadra je uplne stejny jako pro 200 jader. Nejde to vzdy, ale pokud problem rozdelis do threadu, tak o rozdeleni uloh jednotlivym jadrum uz se stara OS (mluvim o skutecnem OS ne o tom demu od M$).

On totiz poradny OS umi i takove veci, ze muzes pouzivat nekolik samostatnych stroju, ale tobe/aplikaci se to bude jevit jako jediny stroj s mnoha procesory.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mnemeth: Je treba si vybrat system u ktereho se neresi na kolika CPU/PC bezi.
Bespi: V tom nevidim problem, evidentne neni ten procesor smerovany na domaci PC, ale do serveru. A tam jsou jiz dlouhou dobu vicevlaknove aplikace bezna zalezitost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl bych u Intelu za těžký peníze vymýšlet jména - stačí nějaká mapa a pak jen píchat prstem... chipsety jsou jezera, procesory města :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

J: Jenze nektere veci i kdyby jsi se rozkrajel nerozdelis do vic jak 2 threadu. A to ted radeji nemluvme o tech ktere rozdelit nejdou vubec. V beznych programech nenajdes moc veci, co by se daly rozdelovat. To se spis spusti jako samostatny proces na, ktery se odkazujes v pripade potreby i z vice aplikaci. Svet neni jen o vedeckych vypoctech, videu atd. Pak taky zacina byt problem odkud brad dostatecne rychle data. K cemu ti je, ze mas spusteno 32 thredu ... kdyz jich 31 ceka nez dostane neco ke zpracovani.

Pindal: Tenhle konkretni ano, ale Intel timhle smerem pujde urcite i pro domaci a kancelarska CPU ... tedy jesli nepredpokladas, ze za 3 roky budes domu kupovat opet 2GHz CPU, ktere bude o 30% rychlejsi nez soucasne 3,6GHz P4. Hlavne potom, co Intel prezentoval svuj plan sjednotit CPU pro servery, nb a desktop.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jen co se (zřejmě - conroe tu ještě pro mas není) vyhrabali z jedněchsraček, taxe chcou utopit v dalších.............. mno co, aspoň bude mít AMD čas reagovat....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bespi: Naopak, vetsina problemu, na ktere je potreba takhle vysoky vykon je bezproblemu paralerizovatelna, a ruku na srdce, 32 jader neni zas tak moc a neni problem to vytizit ... nepocitam samozrejme vyuziti v kancelari na psani textu :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pindal: Dvoujadrove Opterony jsou taky urcene pro servery a vetsina alespon u nas jich behem prvnich nekolika tydnu sla do normalnich PC

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

HejtmaMa: Je tu ale jeden problem - http://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl's_law

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

HejtmaMa: No nevim jak chces zrychlit napriklad praci s daty z databaze, kdyz data nacitac postupne podle dat + jejich zpracovani. Sice par tredu sem tam pouzijes, ale na vyuziti 32 jednotek to vazne ne. Tohle spis nahrava virtualizacim serveru, kdy na jednom fyzickem serveru bude bezet x OS, ktere si budou dynamicky pridelovat fyzicke systemove prostredky - pocet CPU jader, RAM, ... . Pak bude mozne aby mela kazda aplikace svuj OS a nemohla tak ovlivnovat jine aplikace. Jenze jak jsem uz naznacil, tady nejde ani tak o servery, ale o normalni PC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bespi: ono to asi nebude urcene pre luzrov ktory na tom chcu hrat hry a take aplikacie ako apache, mysql, pgsql threadovanie zvladaju...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bespi:Tak zrovna databáze dokážou už dnes využít víc jader velmi efektivně. Teda aspoň ty, větší, dražší,...
sdda:To je zákon o paralelizaci algoritmu. To ale neznamená, že věci, který jsou přirozeně paralelní a jedno jádro mezi nimi musí neefektivně přepínat, nelze zparalelizovat bez problémů. Samozřejmě nelze všechno paralelizovat do neknočna, o tom ten zákon je. Ale asi by ses divil, kolik je tzv. ideálně paralelizovatelných problémů (lze je rozdělit na velmi mnoho procesorů, s minimálním navýšením výpočtů). Dnes je to spíš o implementaci v SW, než o teoretickým maximu. Vem si, že máš počítače o desítkách tisíc procesorů. řešících jediný problém (předpověď počasí, termonukleární výbuch apod.).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re sdda: co tady pleteš amdahlův zákon??? ten se paralelizace dotýká jen okrajově a naopak mluví o seriovém zpracování. tedy například o tom, že zefektivnění majoritní části třeba o 2% může vést k většímu zrychlení, než když minoritní část zrychlíš o 200%. O paralelizaci se i v tom článku mluví jen jako o "special case".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co se tyce toho Amdahlova zakon, zkus se podivat na praci HILLISE W. Daniela. Ten se zabyva masivne paralelnimi systemy a jeho navrhu systemu se 64 000 procesory se taky smali a poukazovali na Am. zakon..mu to ale nevadi:o)...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jasny, dyt ty vedecky masiny jako "Simulator Zeme" (Jap.) prece taky nejsou zrovna single-core a pritom delaji na jednom ukolu a docela efektivne ho paralelizuji. Jasne je to velice specificka zalezitost od zakladu, ale proste to jde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ptipi:
 
pokud si dobře pamatuji ze školy, tak amdahlův zákon se zabývá zejména paralelizací. Na druhou stranu je také pravda, že amdahlův zákon je již dávno překonaný a vůbec nechápu jak se zmíňka o něm může objevit v diskuzi ve 21 století...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sdda: Tak zaprve, paralelizace neznamena, ze dve jednotky delaji dohromady to samy a resi jedinej problem, ale jedna dela to, druha dela ono, a dohromady udelaj dvojnasobek, asi jako kdyz dva kombajny sekaj pole, taky si navzajem nevadej kdyz si to dobre naplanujou. Nehlede na to, ze i kdyby se to vzalo z pohledu paralelizace seriovy cinnosti podle toho zakona, tak to jen podporuje muj predpoklad ze 32 jader neni problem vytizit ... :-)
 
Bespi: Databaze je v soucasny dobe naopak jedna z mala veci (spolecne se simulaci, zpracovanim obrazu, zvuku, a dalsich hromadnych dat), ktera jde paralelizovat bezproblemu, protoze naprosta vetsina operaci ve vetsine DB souvisi s prohledavanim a porovnavanim na sobe nezavislych dat, tj. neni nutno navzajem cekat na vysledky operaci, to ze to moc serveru nepouziva je problem programatoru.
 
Nutno jeste podotknout, ze pro paralelizaci (a obecne i klasickou optimalizaci) je zasadni naprosto zmenit pohled na algoritmus a v neposledni rade prizpusobit data se kterymi se pracuje architekture, a ne naopak, jak to vetsina lidi dela a sazi na vysokou hodnotu MIPS/FLOPS, ve ktere se to podle nich "ztrati".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re azazel: o tomto zákoně jsem se samozřejmě taky učil a pokud vím, tak popisuje jak zkrátíš celkovou dobu vykonávání dvou po sobě jdoucích(seriových) procesů, když jeden z nich nějakým způsobem zefektivníš. a teprv do kolonky "zefektivnění jednoho ze dvou procesů" si můžeš zařadit třeba i paralelizaci, kdy jeden z procesů(tzn třeba první) rozčleníš(ale NIKDY neběží paralelně s tím druhým procesem).
Jinými slovy paralelizace je v tom zákoně asi tak důležitá, jako je fakt, že i kov může plavat na vodě, důležitý v zákoně archimedově.
A jak se dívám na ten link na wikipedii, je to tam tímto způsobem(i když mnohem kvalitněji) vysvětleno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Bespi: Realnych uloh, ktere nelze paralelizovat, je prave relativne malo. I ty zminovane hry lze paralelizovat velmi dobre. Vzdyt uz se to i deje, kazdy ma prece v pocitaci CPU, GPU a zvukovku = 3 ruzne specializovany procesory. Je jasne ze v jisty fazi musi nejaka cast ulohy cekat na vyreseni jine casti, ale vem si, ze aktualne ti napr CPU spocita reakci AI a nasledne pocita kolize ... a teprve kdyz to vsechno je, muze to GPU zobrazit. Pritom spousta tech uloh je na sobe naprosto nezavisla.

A naprosto idelani je to pro game servery, kdy muzes velmi snadno vytvorit thread pro kazdeho uzivatele, ktery resi jen jeho + komunikuje s nejakym jadrem ktere mu predava informace od ostatnich threadu. Tudiz 32 jader = srv unese na stejnem SW temer 32x vic uzivatelu. Si predstav trebas takovy wow srv kde nebude hrat 1000 lidi ale 30 000 lidi zaroven.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.