Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

3D Mark 11 - graficky náročná nuda pokračuje?

FutureMark logo
V tuto chvíli čtete na mnoha a mnoha webech zprávy a články o nové verzi 11 benchmarku 3D Mark. My jsme jej přestali používat s verzí 2006, neboť následná Vantage vyžadovala neustálou otravnou registraci (nebo zakoupení) a navíc vypadala "divně" a nepřitažlivě. Možná proto budou tato slova o verzi nové trochu jiná.

3D Mark 11 je nicméně zde a skládá se z šesti testů. První dva na scéně "Deep Sea" demonstrují různé druhy vytížení systému: žádná tesselace + velmi detailní nasvícení a stínování versus střední tesselace + střední nasvícení a trocha stínování. Třetí a čtvrtý test jsou opět na shodné scéně a liší se mírou tesselace a světly/stíny. Vůbec tesselace (a hrátky s hloubkou ostrosti) je vděčným tématem této verze číselně shodné s poslední generací DirectX.

Předposlední test má na krku fyziku. Konečně se tvůrci oprostili od PhysX a sáhli po otevřeném systému Bullet Physics, testují se kolize a chování pevných těles. Následný kombinovaný test vše završuje, kombinuje spoustu fyziky počítané mimo jiné přes DirectCompute na GPU se středně náročnou tesselací a světly. A jak 3D Mark 11 vypadá a co si o něm myslíme?…

Celý 3D Mark 11 je po visuální stránce upřímně nuda. Máme tu již velmi dlouho kupříkladu Unigine Heaven a Stone Giant, obojí prezentující DirectX 11 novinky a hlavně tesselaci velice statně, máme tu i spoustu přitažlivějších her, 3D Mark 11 zkrátka nenabízí nic zajímavého, to řada letitých 64kB dem vás přiková k židli spolehlivěji.

Fyzikální test vypadá jako nějaké rané demo Ageia z roku 2004, marně přemýšlíme, proč je takto "jednoduché" a testuje jen něco málo z fyzikálních schopností současných enginů. Vzpomínáte na hru Red Faction z roku 2001? Pak na ni vzpomínejte při pohledu na fyzikální test o téměř 10 let novějšího 3D Marku 11 a ptejte se s námi, jestli je to "v pořádku". To raději ani nepřipomínáme 14 let starý Magic Carpet 2 s jeho dynamickým prostředím běžícím na procesorech řady 486.

Navíc celý benchmark prosviští velice rychle, spíše máme pocit, že je to jen nosič reklamy pro MSI a Antec (upřímně, reklama ve 3D Marku je jistě pro tyto firmy dobrý nápad, musíme jejich PR oddělení pochválit). Na druhou stranu se to dá vysvětlit i tím, že benchmark je nastaven tak, aby vyhodil výsledek netrpělivému taktovači co nejrychleji. Nic to však nemění na tom, že celkově nás 3D Mark 11 ani trochu nenadchl.

Každopádně 3D Mark 11 je opět v základní verzi k dispozici zdarma bez nějakých výraznějších omezení, takže pokud chcete, můžete rovnou stahovat. Minimální požadavky zahrnují Intel Core 2 Duo E4300, 1 GB paměti a DirectX 11 grafiku - samozřejmě to bude chtít i operační systém s DirectX 11 samotnými.

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku 3D Mark 11 - graficky náročná nuda pokračuje?

Čtvrtek, 9 Prosinec 2010 - 11:23 | DRK | Nech ho být on je přece "pravičák" a to...
Čtvrtek, 9 Prosinec 2010 - 11:11 | ukuIeIe | Ale já nejsem komunista, chápeš to, nebo jsi...
Čtvrtek, 9 Prosinec 2010 - 10:24 | terrorist | to nemas pravdu. prave ta cast s ponorkou, kterou...
Čtvrtek, 9 Prosinec 2010 - 10:20 | Jaroslav Brümmer | No nevím, když přicházel DX10 tak hlavní přínos...
Čtvrtek, 9 Prosinec 2010 - 10:18 | MACHINA | no ehm lojzo, ještě že všichni lidé tíhnoucí ke...
Čtvrtek, 9 Prosinec 2010 - 02:05 | Lojza Suchánek | Existuje na to jedno prislovi, povida neco o...
Čtvrtek, 9 Prosinec 2010 - 00:08 | ukuIeIe | Já se také bavit nechci, ale navážet jsi se začal...
Středa, 8 Prosinec 2010 - 23:48 | MACHINA | bože lidi, vás tu poslouchat... jsem rád, že lidi...
Středa, 8 Prosinec 2010 - 23:16 | Lojza Suchánek | Dobre, asi jsem se spatne vyjadril..Myslel jsem...
Středa, 8 Prosinec 2010 - 23:08 | JVc | okna maji taky nejaky minimalni pozadavky, ale...

Zobrazit diskusi