4 roky po Xboxu přináší i Playstation 5 variabilní snímkovou synchronizaci
Úvodem nebude ke škodě, pokud si připomeneme několik dat a vytvoříme jednoduchou časovou osu, jak to šlo s variabilní snímkovou synchronizací v herním segmentu:
- říjen 2013 - Nvidia ohlásila G-Sync postavený na FPGA společnosti Altera
- leden 2014 - AMD demonstrovala FreeSync nevyžadující žádný přídavný hardware
- březen 2018 - Microsoft oznámil podporu variabilní snímkové synchronizace / FreeSync na Xbox One S/X v rozsahu 40-60 Hz
- listopad 2020 - Microsoft vydává Xbox Series S/X s podporou FreeSync v rozsahu 30-120 Hz
- duben 2022 - Sony oznámila podporu variabilní snímkové synchronizace na Playstation 5 ve 14 hrách
Čtyři roky po Xbox One S/X a 1,5 roku po Xbox Series S/X tak Sony přináší prvek, který je v herním desktopu standardem přes pět let. V tomto kontextu stojí za pozornost naprosté minimum mediální kritiky, které se za absenci podpory takto významného prvku dostávalo a možná i určitá asymetrie v tom, jak jsou četnými médii hodnoceny nedostatky na straně technologické výbavy konzolí u Microsoftu a jak u Sony.
Nyní však je podpora variabilní snímkové synchronizace ohlášená a má se týkat následujících čtrnácti her:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Vanguard
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Destiny 2
- Devil May Cry 5 Special Edition
- DIRT 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Tribes of Midgard
V jejich aktualizacích se již začínají snímky o podpoře „VRR“ (variable refresh-rate) objevovat.
Podle screenshotu, který Sony zveřejnila, bude možné podporu VRR vyžádat i u her, které ji explicitně nepodporují (jaké nedostatky nebo rozdíly v tom z pohledu hráče budou, je zatím otázka). Podpora VRR v jednotlivých hrách i globálně ze strany konzole bude přístupná do konce tohoto týdne.
TZ Sony