Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

4 roky po Xboxu přináší i Playstation 5 variabilní snímkovou synchronizaci

Sony se po čtyřech letech vytrvalého ignorování existence variabilní snímkové synchronizace (FreeSync / G-Sync) rozhodla vzít uživatele svých konzolí na milost…

Úvodem nebude ke škodě, pokud si připomeneme několik dat a vytvoříme jednoduchou časovou osu, jak to šlo s variabilní snímkovou synchronizací v herním segmentu:

  • říjen 2013 - Nvidia ohlásila G-Sync postavený na FPGA společnosti Altera
  • leden 2014 - AMD demonstrovala FreeSync nevyžadující žádný přídavný hardware
  • březen 2018 - Microsoft oznámil podporu variabilní snímkové synchronizace / FreeSync na Xbox One S/X v rozsahu 40-60 Hz
  • listopad 2020 - Microsoft vydává Xbox Series S/X s podporou FreeSync v rozsahu 30-120 Hz
  • duben 2022 - Sony oznámila podporu variabilní snímkové synchronizace na Playstation 5 ve 14 hrách

Čtyři roky po Xbox One S/X a 1,5 roku po Xbox Series S/X tak Sony přináší prvek, který je v herním desktopu standardem přes pět let. V tomto kontextu stojí za pozornost naprosté minimum mediální kritiky, které se za absenci podpory takto významného prvku dostávalo a možná i určitá asymetrie v tom, jak jsou četnými médii hodnoceny nedostatky na straně technologické výbavy konzolí u Microsoftu a jak u Sony.

Nyní však je podpora variabilní snímkové synchronizace ohlášená a má se týkat následujících čtrnácti her:

  1. Astro’s Playroom
  2. Call of Duty: Vanguard
  3. Call of Duty: Black Ops Cold War
  4. Destiny 2
  5. Devil May Cry 5 Special Edition
  6. DIRT 5
  7. Godfall
  8. Marvel’s Spider-Man Remastered
  9. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  10. Ratchet & Clank: Rift Apart
  11. Resident Evil Village
  12. Tiny Tina’s Wonderlands
  13. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
  14. Tribes of Midgard

V jejich aktualizacích se již začínají snímky o podpoře „VRR“ (variable refresh-rate) objevovat.

Podle screenshotu, který Sony zveřejnila, bude možné podporu VRR vyžádat i u her, které ji explicitně nepodporují (jaké nedostatky nebo rozdíly v tom z pohledu hráče budou, je zatím otázka). Podpora VRR v jednotlivých hrách i globálně ze strany konzole bude přístupná do konce tohoto týdne.

Zdroje: 

TZ Sony

Diskuse ke článku 4 roky po Xboxu přináší i Playstation 5 variabilní snímkovou synchronizaci

Pátek, 29 Duben 2022 - 07:29 | BlackRider | To ze ty hry vysli jak na PS4 tak na PS5...
Čtvrtek, 28 Duben 2022 - 17:16 | Waffer47 | BlackRider - cili odpovedels sis pekne sam, ano...
Čtvrtek, 28 Duben 2022 - 15:35 | BlackRider | Myslis u tech PS5? I kdyby, tak porad je to...
Čtvrtek, 28 Duben 2022 - 14:55 | Zoubek | Jestli na to koukam spravne tak dobra 1/3 jsou...
Čtvrtek, 28 Duben 2022 - 14:47 | BlackRider | Jak neni co hrat? Jestli ti je tech 480 her primo...
Čtvrtek, 28 Duben 2022 - 03:52 | ASHNOBE88 | Zdarec. Chci se zeptat. Bude mít nějaký vliv VRR...
Středa, 27 Duben 2022 - 10:15 | Waffer47 | No u te PS5 by Sony mohla udelat podstatne vic...
Středa, 27 Duben 2022 - 10:13 | Lotrandor | A proč jen u vybraných titulů? Rozumí tomu někdo?
Středa, 27 Duben 2022 - 10:12 | Lotrandor | Jak se to vezme. Pokud to provozujete s monitorem...
Středa, 27 Duben 2022 - 10:07 | Lotrandor | Zkus to na 4k upscale na 43 inch panelu, ideálně...

Zobrazit diskusi