Alibaba hledá cestu ven z Yahoo!
Největší C2C a B2B místo v Číně, webový portál Alibaba.com se snaží vymanit ze spárů Yahoo!, aby se nedostal pod křídla Microsoftu v případě, že Microsoft nakonec Yahoo! opravdu koupí. Situace se má nyní tak, že Alibaba Group hledá investory, kteří by koupili jejích 39 %, které vlastní Yahoo. Alibaba tak nepřímo vyjadřuje své obavy z toho, že by nakonec Microsoft přeci jen za nabízenou částku Yahoo! „vysoutěžil“ a v případě, že by se tak stalo, by Alibaba ráda zůstala nedotčena. Vkládá ještě také důvěru ve smlouvu z roku 2005, kdy Yahoo podíl koupilo, podle níž by měla mít právo první nabídky jeho odkoupení, k čemuž by došlo právě momentem převzetí Yahoo Microsoftem.
Na druhou stranu Microsoftu by se v Číně v případě koupě Yahoo! rozhodně líbilo, neboť asijsko-pacifický region v současné době zaznamenává větší nárůst uživatelů oproti severní Americe. Pokud by se však Alibabě povedlo vykoupit z Yahoo, Microsoft by už prakticky nemusel nabídku zvyšovat. A právě o zvýšení se v současné době snaží tři nejvýše postavené osoby z Yahoo: nejvyšší šéf Jerry Yang, prezidentka Susan Deckerová a šéf přes finance Blake Jorgensen.