Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD a tříjádrové procesory, barevný výhled do budoucna

Ta cena by neměla být příliš vysoká, protože konkurence má pořád mírný náskok a po uvedení Penrynu to bude jediný možný způsob jak prodávat tyhle míň jádrové kousky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyčkejte pár hodin a vše se dozvíte, rozhodně to není o zmetcích, jak by někteří rádi slyšeli. R-G-B, Xbox360 (3* Power4)? jsou taky o třech a nikomu to nevadí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim, ono pokud samotne jedno jadro v Barcelone jako celku zabira zhruba 13%, tak by si AMD moc nepomohlo, kdyby delalo trijadro formou skutecneho trijadra, ktere by melo 86-87% plohy ctyrjadrove Barcelony. Videl jsem to nekde spocitane, ze na 300mm waferu by to bylo jenom par procesoru navic proti ctyrjadru, tusim asi misto 235 ctyrjader by se na wafer veslo kolem 255 trijader. Vzhledem ke slozitosti Barcelony bych to spis videl na vadny kus ctyrjadra, ktery by jinak byl zbytecne deaktivovan na dvoujadro. Jinak docela pochybna mi prijde i uvaha, ze by AMD vyrabelo dvoujadra ciste jenom formou vypnuti dvou jader v ctyrjadru. Rozhodne takove kusy budou, ale rekl bych, ze dvoujadra bude AMD vyrabet i samostatne, jinak by se to prilis nevyplatilo. Da se ocekavat, ze po dvoujadrech bude vetsi poptavka a tezko cekat, ze by ji AMD pokrylo pouze zmetky z vyroby ctyrjader, zvlast kdyz bude jeste produkovat trijadra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> potooczech:
No, už jsem to také zahlédl, že by tříjádro NEMĚLO být zparchantělé čtyřjádro, ale pak mi přijde vývoj vlastního tříjádra jako dost odvážný čin, hodně odvážný. A jestli i Phenomí dvoujádro bude "od píky nativní" (a ne třeba zčásti zkažený tříjádro nebo čtyřjádro), tak si podle mě AMD ve výtěžnosti své vlastní 65nm technologie věří víc, než bych byl ochoten tomu věřit já :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky už sem četl, že se nemá rozhodně jednat o nepovedená čtyřjádra, zajímalo by mě, jak to tedy je.

p.s. naplácejte šotkovi, v posledním odstavci vám tam pleskl hrubku. ....mohli stát...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

trijadra se delaj proto, ze se da na wafer nafrkat jich vic vedle sebe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ešte ma napadá 2xCPU+1xGPU, ale tie majú byť až v ďalekej budúcnosti, nie?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Slavo> To uz radsej 1x CPU+ 2xGPU v crossfire :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT: Mozna naopak ve výtěžnost své vlastní 65nm technologie neveri a trijadrove procesory budou vedlejsi efekt vyroby dvoujadrovych, ktere se normalne budou delat tak ze se vyrobi trijadro a to nejmene povedene jadro se vypne :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podporuju to vobec dnesne OS? Teda neparny pocet vypocetnych jadier.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Linux s tym nema problemy a tusim ani NT/2k/XP/Vista
musi to hlavnbe fungovat HW (totiz ak vypadne v serverei CPU takl system mus bezat)

Cop je ale zaujimavejsie je k tomu matcina doska s 3 CPU
http://www.theinquirer.net/?article=41610
3x3 je 9 jadier a ro je bomba..
Totiz niekde som cital prieskum, ze firmay maju stvorporocesorove servre, lebo potrebuju na svoju pracu v primere 2,6 CPU a kedze nie je 3 CPU server tak kupuju 4 CPU alebo 2 CPU.. 3 CPU server s 9 jadrami je pre nich genialna volba...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V podstatě prodávají "zmetky" a ještě s tím udělají díru do světa:-)))))))) Dovedete si tohle představit v jiném odvětví? Třeba se nepovede auto a bude z něj tříkolka:-)))))))))))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tomto clanku sa zabudli zmienit o jednom dolezitom fakte - a to ze trojjadra budu (ak budu) stvorjadrove procesory s vypnutym jednym jadrom. Cast procesorov bude mat to jadro vypnute kvoli tomu ze bude nefunkcne a cast z nich pravdepodobne podla toho aky bude zaujem o troj-jadrove procesory.

Inu AMD potrebuje vyuzit svoje vyrobne kapacity na maximum a u stvorjadroveho procesora je celkom vysoka pravdepodobnot ze sa jedno jadro nevydari. No a vyhadzovat takeho procesory ako nepouzitelne by bolo mrhanie prave vyrobnymi kapacitami.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Wolfsteen : však ono to v jiných odvětvích tak dělá a nikomu to nevadí. Vem si třeba, kdyby ses narodil bez ... no prostě bez. Tak je z tebe ženská.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 Wolfsteen: U aut to tak taky funguje - Folksvagen třeba rozpulí šestivál na dva tříválce nebo když má malej odbyt osmiválců, spojí dva do jednoho W16 a dva motory pak prodá v jednom autě. Dělaj auta jako stavebnici z LEGA :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

?fotoba ? 147.175.125.xxx - dnes, 17. září 2007, 14:24?
O tříprocesorovým serveru se psalo i na českých stránkách, ale není to totéž, komunikace je vždy přímá v trojúhelníku, hlavně přístup do pamětí, nemůže nastat případ, jako při zapojení do čtverce, že procesor potřebuje data uložená ob procesor. U jader to nehraje roli, ale možná půjdou spustit některé programy s Xboxu, kdo ví?
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to sdf:

Každý člověk byl jednou ženou, poté rozhodují o výsledném vývoji pohlaví chromozomy (XX žena, XY muž). Nějaké vady při vývoji už mohou způsobit deformaci periferií, ale ne úplně jejich absenci. Může se stát, že vývoj zůstane stát na mrtvém bodě, ale to je jen pro 1 jedince z miliónu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bright: Sice je to silně OT, ale nedá mi, abych nezareagoval. O výsledném vývoji pohlaví nerozhodují žádné chromozomy, nýbrž geny (a to je rozdíl, jak ukážu dále), ještě přesněji bílkoviny, které ty geny generují. Tvar a vzhled pohlavních orgánů ovšem neurčuje, jestli je člověk muž nebo žena, to právě určují ty chromozomy. Takže muž je od počátku mužem, protože už v jednobuněčném stavu má kombinaci XY, bez ohledu na to, jaké pohlavní orgány se mu ve finále vyvinou, což obdobně platí i pro ženy. Oni totiž např. existují jedinci bez chromozomu Y (tedy XX - ženy), kteří mají mutaci genu na chromozomu X takovou, že vypadají (nejenom v rozkroku) a hlavně fungují jako muži.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OMG, Federmanne:

Spustit programy z X-Boxu 360 rozhodne nepujdou, protoze ten nema x86 kompatibilni CPU a ani nic jineho. Pocet jader je to posledni, v cem by byl problem :).
Co se tyce tech jinych trojic, tak treba zrovna RGB neni ten nejlepsi priklad, protoze to je vetsinou ulozeno jako RGBA nebo RGB0 a kdyz ne, tak je pristup k datum trochu komplikovanejsi a pomalejsi (ale zase se treba usetri bandwidth nebo misto).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Federmann: Určitě, když Xbox 360 je úplně jiná architektura...

Já vím, jsem hrozně zlý, ale nemůžu si pomoct, jak se tady někteří úplně rozplývají nad tím, jak bude 3 jádro skvělé a přitom AMD se jenom bude snažit využít maximálně svoje kapacity, nic víc to nebude... A řeči fotoby o tom, že firmy potřebují přesně 3 procesorové servery jsou fakt k pousmání. AMD pouze zvýší výtěžnost a Intel bude moct nádherně konkurovat čtyřjádry, sice třeba nebudou výkonnější, ale přece 4 jádra jsou víc než 3, že? :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Honza748: To uz neni ani jina liga, to je uplne jinej sport :D

(ale co mam co rikat, kdyz jsem pod clankem o playeru od Doonia resil etymologii :)) )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jen mi neni jasne jak to bude s optimalizaci softwaru ... to se jako bude optimalizovat jedna aplikace na 1 jadro, 2 jadra, 3 jadra, 4 jadra ... to bude u desktopovych aplikaci zajimave ... se na to vsichni vys*rou (krome open source a profi softu) ... nebo to bude rozdelovat system ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tknsw: Ne, nic není potřeba nějak extra optimalizovat. Stačí ti optimalizace na 2 jádra a na tom třetím ti poběží zbytky, takže výkon se zvedne, ale rozhodně to nebude nic optimálního...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster23: dovolim si oponovat, udelat natvrdo optimalizaci pro 2 jadra je hloupost, napr. na databazich (uznavam, to neni typicka desktop aplikace) se vetsina procesu, ktere jdou bud zparalelizovat, nebo rozdelit mezi vice jader/cpu, typicky rozdeluji podle poctu jader/cpu v systemu (minimalne u nas v praci). je s tim problem, da to vice prace, ale vysledek stoji za to. u desktopovych aplikaci (treba u her), to bude zrejme versi problem, nicmene i to se da vyresit

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na to jste přišli jak, že se Celerony dělají z Core 2 Duo? CPUID jaksi nesedí a asociativita L2 cache taky ne. Tak si to opravte.
A proč by to Intel neuměl? Když může dělat dvoujádra tak, že vezme dva dvoujádrové čipy a na každém vypne jedno jádro a zachová celou 4 MB L2 cache pro jedno jádro (tj. má dvoujádro s 2x 4 MB L2 cache), tak proč by nezvládl tohle? Možná by měli problémy s rozdílnou asociativitou, ale oni by si v nejhorším nějak poradili.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ork: To máš pravdu, ale není to moc desktop aplikace :D
Eagle: To víš, WIFT má chudák poslední dobou nějak černo před očima (že by mu tam vlezl černý nápis AMD?) :D...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFTa bych nenazýval zaslepeným, naopak je podle mě neutrálním a nepodléhá fanatismu "přetaktím Core 2 Duo o 1 GHz a natřu to všem AMDčkům".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

BTW, vypadá to, že AMD trošku hrálo falešně s revizemi. Věc se má tak, že jsou v zásadě tři revize, o kterých se mluví:
DR-B1: CPUID 100F21h (stepping 1)
DR-BA: CPUID 100F2Ah (stepping A)
DR-B2: CPUID 100F22h (stepping 2)
 
Někteří testeři (např. tecChannel) dostali DR-B1 (http://www.tecchannel.de/_misc/img/detailoriginal.cfm?pk=360904&fk=1...), zatímco například Anandtech dostal DR-B2 (http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3092&p=2). A teď ta zajímavá část. DR-B1 měla údajně nějaké potíže, které měly být vyřešeny v DR-BA, což by měla být DR-B1 s minoritními úpravami. DR-BA je produkční revize a jde do prodeje (aspoň to tvrdí AMD Compare - http://products.amd.com/en-us/OpteronCPUFilter.aspx).
Naproti tomu DR-B2 je novější revize, která opravuje některé chyby (podle Revision Guide - http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/...). Mezi opravenými chybami by měla být i chyba číslo 281 (... která zatím v onom PDF není zveřejněna), která by měla zvyšovat výkon paměťového řadiče, a proto obecně zvyšovat výkon v programech - taková zmínka se objevila na XtremeSystems od uživatele AMD FAE - http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=2423416&postcount.... To by znamenalo, že testy provedené s revizí DR-B2 vycházejí lépe, než co dostanou zákazníci do rukou.
 
Mimochodem, docela zajímavá je chyba číslo 244, která říká, že pokud v programu v těsném závěsu následuje několik operací dělení, pak může dojít k chybnému výpočtu. Má se to řešit pomocí microcode update, ale to AMD nějak v posledních letech zanedbávalo, takže je vůbec otázkou, nakolik to výrobci základních desek implementují. A vyvinout procesor s takovým bugem, to už opravdu zavání, že vývoj byl trošku urychlený (mimochodem, Intel trpí podobným problémem, který ale není ošetřen v microcode update a Intel sám radí aplikovat do kódu tři NOPy, což je totální blbost a žádný kompilátor to neudělá - viz chyba AI20 v http://www.intel.com/design/processor/specupdt/313279.htm). Nějak nám ti výrobci poslední dobou produkují čím dál tím větší bastl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Natřu i bez přetaktování a taky pochybuju, že ze mě někdy tahle myšlenka takhle doslovně někdy vypadla, spíš se ti spojilo v tvé jednojádrové hlavě ;)
BTW moje C2D E6600 nikdy neběželo víc než nominálních 2,4GHz...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsi si doopravdy jistý, že to žádný kompilátor neudělá? Možná tak nějaký kompilátor ve Visual Studiu (asi nějaká CZ verze :D) ty možnosti nemá (prostě u zásadně profi jazyka basic to není potřeba) ;), ale GCC pokud vím má flagy, kterými se dá nakompilovat přesně na určitý kousek HW a tím chybičky ošetřit a tím vymáčknout maximální výkon... Zkus se občas podívat dál než za humna (rozuměj za okna) :D...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2happymaster23: A co kdyby sis napřed něco nastudoval? NOP je zkratka pro No Operation. Žádný programátor s IQ větší než tykve a obdobně žádný kompilátor nebude dávat do svého kódu NOPy jen tak pro zábavu. Tím by tak akorát zasvinil RAM, cache a zaplácnul bandwidth. Prostě se to Intelu s tímhle bugem nepovedlo (taktně řečeno) a nemá se k jeho řešení. Až revize G0 to opravuje, ale všichni majitelé těch starších jsou nahraní. A ono taky další věc je, co udělat s kódem, který už je jen jako binárka - manuálně to tam asi nikdo kvůli neschopnosti Intelu dodávat nebude. BTW, Visual C++ má jeden z nejlepších (nejrychlejších a nejspolehlivějších) kompilátorů na trhu. Microsoft ve Visual C++ vytvořil špičkový programovací nástroj.
Jinak to, že tvůj 2.4 GHz C2D překoná všechna AMDčka, je více než úsměvné. AMD je pořád v FPU mnohem rychlejší (a kdo to myslí s kvalitou videa a audia vážně, ten jede jedině přes 80bit FPU a ne přes 64bit SSE) a taky ono AMD má za velmi dobré ceny dost vysoké frekvence... a frekvence je základ výkonu. Kde aplikaci nelze dobře paralelizovat (... což není tak neobvyklé), tam se hraje výhradně na instrukční latenci a frekvenci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster23: Problém je, že gcc má flagy a leccos, ale v optimalizaci kódu je mnoheonásobně slabší a horší, než Microsofský překladač bez těchto obezliček. To je takový malý problém. Co se týká vymáčknutí max. výkonu z hw, pak první krok je nepoužívat a nepustit k tomu gcc, neboť gcc je v optimalizaci kódu jeden z těch nejhorších a nejméně povedených překladačů z těch běžně používaných.

Já osobně bych mnohem spíše důvěřovat tomu, že Microsoft Visual C++ udělá výrazně rychlejší kód a vymáčkne z hw výrazně více a to i bez jakéhokoli většího nastaování, zatímco s gcc i když si pohrajete, tak výsledek bude mnohem horší - o vymáčknutí max. výkonu z hw u gcc nemůže být ani řeči. Měl jsem skoro pocit, že s gcc vtipkujete, když jsem Vás četl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za prvé, představ si že jsem studoval http://en.wikipedia.org/wiki/NOP... Za druhé, je na zkušenosti/rozhodnutí kompilujícího, jestli bude lepší takhle ošetřit chybu a nebo to nechat tak... Za třetí - stačí nepoužívat hotové binárky, asi chápeš jak to myslím :D Za čtvrté - nic proti gustu, neříkám že kompilátor microsoftu je špatný. Za páté - bylo to myšleno trošku ironicky, ale v době vydání (a dokonce myslím i v době koupě) spolehlivě překonal AMD (tedy jejich FX-62). Za šesté - já to myslím s videem a audiem tak vážně, že si semtam pouštím internetové radio, někdy čt24 a video co stáhnu; mp3 jsem nikdy (pokud si vzpomínám) nevyráběl a moje zkušenosti s tvorbou videa začínají a končí u windows movie makeru - takže asi tak a tak mi je vysoká frekvence a lepší FPU k čemu? K ničemu... Sic je pravda, že na to co dělám by mi čistě teoreticky stačil nějaký Celeron, ale jsou tu ještě hry a taky procesor si nekupujeme kvůli tomu, když výpočetní výkon nepotřebujeme, ale když ho potřebujeme co nejvíc...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Miroslav Ponkrác: Já vám to věřím, nikde jsem žádný test neviděl a nikdo se do toho ani nechce hrnout. Problém je v tom, že každý je mířen na jinou platformu a tak se ani moc srovnávat nedají, třeba GCC bude horší, ale výsledná aplikace díky dobře optimalizovanému kernelu poběží lépe než na windows. Je to podle mě nesrovnávatelné, já jsem pouze reagoval na to, že Eagle psal, že to žádný kompilátor neumí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster23: gcc (mimo jiné) i Microsoft překladač existuje obojí existuje pro Windows - těžko můžete srovnávat výkon Microsoft překladače pro Linux, když tam Microsoft neoperuje. A Microsoft překladač je opravdu špičkový kus softwaru.

Výkon operačního systému bych do toho netahal - ono totiž vůbec není jisté, jestli je Linux kernel vždy rychlejší a lepší za všech okolností, než Windows kernel. Já osobně o tom vůbec nejsem přesvědčen, i když se to obecně tvrdí. Používám oba systémy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2happymaster23: Nějak ti (opět) došly argumenty, viď? Napřed že GCC je super a najednou, když se provalí, že je to jen průměr, couváš. To samé s NOPy - je zřejmé, že jsi vůbec nevěděl, o co se jedná, protože tvoje programátorská zkušenost je vesměs nulová. A proto dosud nechápeš, že nikdo nebude takový blbec, aby si prznil svůj kód NOPy kvůli tomu, že zrovna Intel neumí vyvinout procesor, který by neměl vážné chyby. NOPy nedělají nic jiného, než že snižují výkon. A když to ostatní procesory zvládají, tak proč se přizpůsobovat něčí chybě a snižovat výkon všem? Není důvod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já ti radím, honem začni vyvíjet vlastní procesory, protože ty zmetky co tady AMD a Intel provozují jsou naprosto úděsné... A nebo alespoň nekecej, je to to nejlepší co je... Nedošli mi argumenty, jenom se nechci zbytečně hádat a jenom tvrdím, že GCC by se tak teoreticky mohl nastavit a vývojář si nic prznit nemusí, jenom se binárka bude optimalizovat pro konkrétní procesor/jeho nedostatky. Doufám, že sis nepo... monitor, jak se neustále děláš z toho, že chrlíš různé chytré zkratky, vygooglil jsem si ji hned jak si to napsal a jestli nevěříš, tak nevěř a jestli si potřebuješ léčit svoje komplexy se zašlé slávy tak to zkoušej na někom jiném. Ty si taky nenavrhl jediný x86 procesor, ale kecáš o tom jaké firmy vyrábí zmetky a jak je to hrozné a jak by se to mělo udělat, tak proč by člověk který moc neprogramuje (tedy minimálně ne ve jazycích jako C++ apod) se nemohl bavit o kompilaci a o softwaru všeobecně. Pořád ze svojí zaslepenosti nechápeš, že většina Linuxu nasazeného na serverech se kompiluje přesně na míru procesoru a tahle věta ("A když to ostatní procesory zvládají, tak proč se přizpůsobovat něčí chybě a snižovat výkon všem?") to dokládá, prosím probuď se. Ano, hotové binárky (zavřený kód) má nevýhodu a nikdo tam NOPy dávat nebude, ale pokud kompiluju pro určitý kousek, tak si můžu dovolit maximální optimalizaci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Eagle_not_registered: AMD dodava updaty mikrokodu celkem pravidelne, posledni nekdy pred mesicem. Podle vseho jsou soucasti AGESA a zadnej seriozni vyrobce si nelajsne pouzivat nejakou prehistorickou Agesu, takze tady bych byl celkem klidnej :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tato diskuze je nyní společná i pro článek AMD a tříjádrové procesory, barevný výhled do budoucna.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tato diskuze byla založena k článku AMD podle všeho chystá tříjádrové procesory.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

aj tak sprava o torrenza je lepsia
Market-Ready AMD Torrenza Solutions Push Accelerated Computing Into Mainstream
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543~120740...
viac o nej
http://enterprise.amd.com/us-en/AMD-Business/Technology-Home/Torrenza.aspx
a najvtipnejsie je pouzitioe GPU ako koprocesora alias Stream Computing
http://enterprise.amd.com/us-en/AMD-Business/Technology-Home/Torrenza/St...

a to vzhladom na vykon GPU...

Spoločnosti Tarari sa podarilo upraviť antivírus Kaspersky SafeStream tak, aby bolo možné pri skenovaní dát využívať výkon grafického akcelerátora. Zatiaľ čo dva procesory Opteron dosahovali v teste rýchlosť skenovania 36 MB/s, grafický čip R600 dokázal dáta skenovať 21× rýchlejšie, to znamená rýchlosťou 775 MB/s. Bežné pevné disky však dosahujú len zlomok spomínanej rýchlosti, a preto by nasadenie tejto technológie do domácností pravdepodobne neprinieslo veľmi veľký pokrok, miesto toho by toto riešenie mohlo poskytovateľom internetového pripojenia uľahčiť obranu siete pred vírusmi.
http://www.itnews.sk/buxus_dev/generate_page.php?page_id=50348

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když už se tu zakoplo o ty kompilátory, vylovil jsem pár testů zaměřených spíš na výkon. Jsou sice trošku out of date, ale je vidět, že Microsoftí kompilátory nejsou ořezávátka.

http://www.osnews.com/story.php/5602/Nine-Language-Performance-Round-up-...

http://biolpc22.york.ac.uk/wx/wxhatch/wxMSW_Compiler_choice.html

Tento je spíš na JIT ale VC++ se tam taky mihne
http://www.shudo.net/jit/perf/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Eagle_not_registered: NOPy se samozrejme pouzivaji a samozrejme mohou vykon i zvysit, napriklad tehdy pokud vlozenim NOPu dosahnes toho ze neco bude zarovnane na 64bitu. Optimalizovat kod pro moderni procesory je dost fuska a jen zridka plati, ze nejkratsi kod je zaroven nejrychlejsi.

Jednim z duvodu, proc je tezsi optimalizovat v GCC nez v Micro$oftim compileru je to, ze M$C (teda vcc nebo jak se zkracuje) ma optimalizaci natvrdo na x86, zatimco GCC ma vetsinu kodu spolecnou pro vsechny procesory, tedy i SPARCy, PowerPC (stary Mac) a radu jeste exotictejsich architektur.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fotoba: Takze antivirus mi pri skenovani bude nejen vrtet diskem, ale jeste roztacet vetrak na grafice. No pekne dekuju...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TomK: Kdo si chce kopnou, důvod si vždy najde že ano ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fotoba >> mno GPU ma takyto test dost dobre predpoklady. Isto tie antiviraky netestuju heuristikou ale detekciou vzoriek. A to je IMHO len obycajne octitavanie dvoch registrov. Ked vezmeme do uvahy, ze GPU su dnes tusim 128b (neviem su uz 256b?) cipy a R600 ma 320 vypoctovych jednotiek, tak za jeden takt GPU je mozne odcitat
128b/8 = 16B
16x320 = 5120B

Taku sirku slova nema uzcite ziadne dnesne CPU. Kaslat na to, ze sa toci chladic na grafickej, vsak sa bude tocit 1min, namiesto pol hodiny tocenia sa chladica na CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TomK a NOX>

Nemusi to byt GPU, mozu to byt riesenia na baze Tarrari, DRC ci Xilix-u
http://enterprise.amd.com/us-en/AMD-Business/Technology-Home/Torrenza/To...

a DRC riesenie je OK

The DRC Reconfigurable Processor Unit
The RPU leverages the features and benefits of AMD64?s Direct Connect Architecture and HyperTransport
technology to deliver 10-100x performance improvements in many CPU-intensive applications and markets
pri spotrebe 10-40W na DRC modul, cize pri prikone 0,1 -4W to ma vypoctovy vykon duel core Opteronu, akurat musi mat nad sebou procesor, ktory "udaje prezuje" a rekonfiguruje DRC RPU na tu ulohu, ktoryu ma risiet optimalne a nasobne rychlejsie... Trojrjadrak je na to predzutie idealny...
http://www.drccomputer.com/pdfs/DRC_RPU110_datasheet.pdf

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hkmaly: To s tou optimalizací Microsoft kompilátoru natvrdo na x86 je něco, co jste asi pronesl ve stavu silné opilosti. Před několika měsíci jsem třeba kompiloval Microsoftím kompilátorem pro ARM procesor.

Nehledě na to, že před nějakým časem dokonce Microsoftí kompilátor kompiloval pro Alfu, PowerPC, MIPS zcela určitě, ale dnešní stav ohledně těchto procesorů neznám.

Závěry nechť si čtenář udělá sám, raději no comment.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Miloslav Ponkrác: A to jako crosscompilace, nebo na tech architekturach bezi windows ?

Jsem schopny se mylit i strizlivy. Zvlast pri diskuzi na tema programu, ktery jsem na vlastni oci jeste nevidel. Druhou polovinou tvrzeni (ze optimalizace gcc se pise hure nez by mohla kvuli sdileni kodu mezi platformami) jsem si jistejsi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hkmalý: Uf, omlouvám se za ten tón mého minulého příspěvku.

To pro ARM byla crosskompilace, to pro ty další procesory bylo nativní. Jinak Windows samozřejmě na ARM procesorech běží, stejně tak jako některé předchozí verze Windows běžely na nejrůznějších švábech.

Jen jsem chtěl naznačit, že Microsoft kompilátor je schopen kompilovat a optimalizovat pro řadu relativně rozličných procesorových architektur. A Microsoft dobře ví, proč to dělá, protože mít kompilátor, který je tohoto schopen je v podstatě nutná podmínka pro expanzi Windows (a nejen Windows) na různé trhy. Vezměte si, že Microsoft různé deriváty svých Windows honí na leččems - na PC, na herních boxech, v kapesních počítačích, v mobilech, v serverech - opravdu si myslíte, že všude je x86/x64 architektura?

P.S.: Ten kód co lezl ve strojáku pro ARM z toho MS kompilátoru byl velmi pěkný a velmi dobře optimalizovaný, opravdu radost pohledět. Takže i tam si dávají záležet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.