Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD Arcturus vypadá na výpočetní GPU spíš než na herního nástupce Navi

a nebude to GPU z
https://diit.cz/media-gallery/detail/79677/282777

Epyc vydán, nabízíme 182 stran prezentací a 4k wallpaper
22. 6. 2017
https://diit.cz/clanek/prezentace-k-vydani-epyc#gallery

Lebo tým pádom by bolo párom k Epyc kódové meno Rome/Rím
keď už to bolo ako budúcnosť pri Epyc kódevého mena Napples/Neapol

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná ano, ale IF podporuje i Vega 20.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jasne, tu skôr ide o náhradu všetkého okrem CU

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

" je ovšem potřeba mít na paměti, že verze GFX neoznačuje architekturu (hardware), ale softwarový model"

GFX neoznačuje softwarový model, ale je to název hardwarového bloku (shaderu) v GPU, u kterého konkrétní číslo naznačuje jaké instrukce ten HW blok podporuje a s tím je spojené použití konkrétního ISA. Doposud byly oficiálně uvedeny čtyři GCN ISA (GCN, GCN2, GCN3 a GCN5) Je vidět že s uvedením Polarisu v tom samo AMD udělalo pěkný bordel a dodnes to někteří nedokáží pochopit :-)

"To that end the Polaris architecture will encompass a few things: the fourth generation Graphics Core Next core architecture, RTG's updated display and video encode/blocks, and the next generation of RTG's memory and power controllers. Each of these blocks is considered a seperate IP by RTG, and as a result they can and do mix and match various versions of these blocks across different GPUs, such as the GCN 1.2 based Fiji containing an HEVC decoder but not the GCN 1.2 based Tonga. This, consequently, is part of the reason why AMD has always been slightly uneasy about our unofficial naming. What remains to be seen then is how (if at all) RTG goes about communicating any changes should they update any of these blocks on future parts, and whether say a smaller update like a new video decoder would warrant a new architecture name."

https://www.anandtech.com/show/9886/amd-reveals-polaris-gpu-architecture/2
https://www.phoronix.com/forums/forum/linux-graphics-x-org-drivers/open-...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

„GFX neoznačuje softwarový model, ale je to název hardwarového bloku (shaderu) v GPU“

Opět si protiřečíš. Naposledy jsi tvrdil, že i když má Stoney Ridge vyšší GFX level než Polaris, tak to není Polaris, ale má o generaci starší jádro. Což - podle toho, co píšeš nyní - není možné. :-)

GFX level je softwarový model. Právě Polaris je ukázka toho, že se architektura může změnit, ale pokud jsou změny z hlediska softwaru transparentní, může zůstat GFX level beze změny.

ISA = instruction set architecture = podpora pro určitý instrukční set. Dvě odlišné hardwarové architektury mohou podporovat totožný instrukční set (totožnou softwarovou architekturu). Je to stejné, jako kdybys tvrdil, že když mám dva x86 procesory a oba podporují MMX, SSE2 a AVX, tak musejí být po hardwarové stránce postavené na stejné architektuře.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

>ISA = instruction set architecture = podpora
>pro určitý instrukční set. Dvě odlišné
>hardwarové architektury mohou podporovat
>totožný instrukční set

Podľa mňa je
1.architektúra- ako sa správa programovateľný čip navonok - teda ISA
2. mikroarchitektúra je spôsob ako je architektúra realizovaná

A toto chápanie potvrdzuje

https://wisemotors.ru/cs/zhelezo/history-of-x86-processors-how-arm-diffe...

aj
https://cs.stackexchange.com/questions/29460/what-is-difference-between-...

Ale inak skutočne tá istá architektúra sa môže realizovat rôznou mikroarchitektúrou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@no-x: Neprotiřečím, je to jasné jako facka. To jen ty to nedokážeš pochopit. Vysvětlováno to bylo už tolikrát, že je zbytečné to opakovat....

btw, jakou architekturu má Stoney Ridge chápou všichni ostatní, a všichni se shodují na tom že se jedná o Volcanic Islands, kromě tebe. Podívej se na Ananda, nebo na jiné weby. Ty jediný tvrdíš že Stoney Ridge je postavený na Polaris architektuře ačkoliv pro to nemáš sebemenší důkaz, kterým bys to mohl podpořit :-)

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-r5-mobile-graphics.c3215

Ostatně to samé jsi tvrdil o "Vega" gpu v Kaby Lake-G. Ty jediný proti celému světu, zatímco i na Beyond 3D fóru kam sám chodíš už všichni akceptovali fakt, že se jedná o Polaris a ne Vegu :-) Psal ti to tu i Mumak a stejně jsi to dál ignoroval ....

Ten příměr s procesory je sice trefný, a chápu kam se tím snažíš mířit, ale v souvislosti s tím co píšu je to naprosto irelevantní. Právě ten výše citovaný text z Anandtechova článku o Polarisu to krásně popisuje.
AMD používá u GPU ruzná IP, která kombinuje dohomady. Je tedy vlastně jen na zvážení AMD, zda když vezmou bloky například z Tongy a dají tomu nový paměťový řadič a nové UVD jestli to pak hodlají nazývat "novou architekturou" nebo jen nějakým updatem :-) Každému je jasné, že AMD nemělo moc peněz na vývoj GPU a zároveň každý člověk který někdy pracoval v marketingu pochopí, že "nová architektura" se prodává lépe, než "facelift" předchozí GPU architektury. Z tohoto hlediska se právě nabízí otázka, kterou už položil Anand, zda vůbec měl Polaris být legitimně nazýván jako 4.generace GCN, protože v podstatě se jedná jen o 14nm VI s radikalne vylepsenym UVD/VCE a rizenim spotreby. ( díky použití FIN -Fet tranzistorů )

https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?p=9045489#p9045489

PS: a nemusíš mi dělat přednášky o ISA , protože tuhle problematiku jsem studoval poměrně dlouhou dobu .-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

AMD si může pojmenovat co chce jak chce... U RTG po tom chaosu co tam vznikl (proto odešel Koudri) bude ještě chvilku bude trvat než se to sjednotí. Každopádně gfx značí jen podporovanou instrukční sadu a ne jak to gpu vykonává... Může být i jen sw překlad v driverech. Řešení je na výrobci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

viz můj přispěvek nahoře :

"GFX neoznačuje softwarový model, ale je to název hardwarového bloku (shaderu) v GPU, u kterého konkrétní číslo naznačuje jaké instrukce ten HW blok podporuje a s tím je spojené použití konkrétního ISA. Doposud byly oficiálně uvedeny čtyři GCN ISA (GCN, GCN2, GCN3 a GCN5)"

samozřejmě že GPU jako takové je mnohem více než jen GFX (shader core). GPU je daleko složitější a sestává se z mnoha dalších IP, frontendu, geometrie, cache, ROP´s , které se dají zcela samostatně optimalizovat a vylepšovat. Nicméně s každou novou generací GCN zvedlo i označení onoho bloku, což lze velmi snadno dohledat (kromě jediného případu a tím je Polaris). Bridgman k tomu sám podotknul, že tentokrát nešlo o přidávání feature či nových instrukcí (proto zůstalo GFX stejné jako u VI), ale o efektivitu ( která, ale převážně spočívala v přechodu z 28nm Bulk procesu na 14nm Fin-Fet). Samozřejmě že AMD udělalo v rámci celého GPU i jiné změny (geometrie, command procesor, L2 cache, UVD, DCC, memory controller) Další velká změna poté přišla až s GFX9 (Vega) a s Navi (GFX10).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.