AMD FSR přináší podporu pro upscaling videa
To lze vnímat jako reakci na VSR (DLSS pro video) od Nvidie. Nemá smysl dělat předčasné závěry, ale s ohledem na výsledky VSR nelze doporučit než si nastavit očekávání na velmi nízké úrovně. Připomeňme, že testy Nvidia VSR neodhalily žádné smysluplné navýšení kvality oproti zpracování obrazu standardními obvody grafického jádra, jen výsledek vypadal o trochu doostřenější (což lze provést i bez VSR prostě nastavením vyššího doostření videa). Mimo nevalného dopadu na kvalitu ale toto řešení neslo dva klíčové negativní dopady: 3D jádro je aktivní a běží na vysokých taktech, takže spotřeba při použití VSR je o řád(!) vyšší. Zatímco standardně si grafická karta řekne o ~20 wattů nebo méně, s VSR s pohybovala od ~130 do ~270 wattů, podle nároků videa (rozlišení, FPS) a modelu grafické karty. Druhým problémem je pak hluk jako ve vysoké 3D zátěži. V říjnové aktualizaci VSR Nvidia doplnila redukci kompresních artefaktů videa (i to však lze provádět při podstatně nižších energetických nárocích standardní cestou).
Přestože by FSR pro video mělo být podporováno v posledních ovladačích, na testy zatím nedošlo (může jít o nepřesnou informaci TweakTown, který zprávu přinesl - na jednu stranu mluví o posledních informacích, na druhou stranu nepřímo vyplývá, že technologie bude dostupná v ovladači chystaném na 24. leden). Upřímně řečeno, bylo by velkým překvapením, kdyby přinesly něco podstatně použitelnějšího než je konkurenční VSR. Nic světoborného bych neočekával ani s ohledem na skutečnost, že tato technologie byla na CES zmíněna tak nějak mezi řečí a nebyla jí věnována samostatná prezentace nebo předváděčka.
Osobně mi připadá, že AMD na technologii začala pracovat v době, kdy prosákly zvěsti o Nvidia VSR. Když bylo po vydání VSR jasné, že nejde o konkurenční výhodu, AMD již nechala FSR pro video dokončit a nyní ho nepříliš nápadně vypouští do světa. První implementace by měla podporovat YouTube video a přehrávač VLC.