Výpočetní efektivita mohla u přes to že SP byly posíleny nejméně stoupnout výraně, protože Tahiti bylo těžce limitované prostupností i u GPGPU operací. Třeba litecoin mining byl na Tahiti více o taktu pamětí než jádra a pak dobrejch poměrech frekvencí vram/jádro.
To samé běžnej výkon v SP a DP, tam měla na výkon i rychlost sběrnice. Třeba u Titanu byl rozdíl mezi PCI-E 16x 3.0 a 1.1 asi 2% kdežto u 7970 to bylo přes 10%.
I v hrách ze všech čipů u Tahiti škáloval výkon s takty pamětí nejvíce. Takže buďto tam byl bug nebo jinej bottleneck, kterej pokud odstranili (asi ano) tak se efektivita prudce zvedne. Zatím nemáme komplet testy, ale zatímco Tahiti bylo takové nemastné neslané, hlavně kvůli spotřebě (a jejímu raketovém urůstu při OC) tak Hawai zatím vypadá jako pravej opak, efektivita ve všech směrech.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Výpočetní efektivita mohla u
j j https://diit.cz/profil/doczenith
11. 10. 2013 - 16:44https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuseVýpočetní efektivita mohla u přes to že SP byly posíleny nejméně stoupnout výraně, protože Tahiti bylo těžce limitované prostupností i u GPGPU operací. Třeba litecoin mining byl na Tahiti více o taktu pamětí než jádra a pak dobrejch poměrech frekvencí vram/jádro.
To samé běžnej výkon v SP a DP, tam měla na výkon i rychlost sběrnice. Třeba u Titanu byl rozdíl mezi PCI-E 16x 3.0 a 1.1 asi 2% kdežto u 7970 to bylo přes 10%.
I v hrách ze všech čipů u Tahiti škáloval výkon s takty pamětí nejvíce. Takže buďto tam byl bug nebo jinej bottleneck, kterej pokud odstranili (asi ano) tak se efektivita prudce zvedne. Zatím nemáme komplet testy, ale zatímco Tahiti bylo takové nemastné neslané, hlavně kvůli spotřebě (a jejímu raketovém urůstu při OC) tak Hawai zatím vypadá jako pravej opak, efektivita ve všech směrech.
https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuse#comment-670485
+
Tady se ale mluví o teoretických číslech, tzn. čisté TFLOPS ku ploše. Přítomnost nebo nepřítomnost limitací na tohle číslo nemá vliv.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Tady se ale mluví o
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 10. 2013 - 16:55https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuseTady se ale mluví o teoretických číslech, tzn. čisté TFLOPS ku ploše. Přítomnost nebo nepřítomnost limitací na tohle číslo nemá vliv.https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuse#comment-670486
+
Tu ale nejde o srovnání s konkurencí, ale v rámci vlastní stáje. Tedy o kolik je teoretický výkon nového Radeon vyšší, než u toho starého.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Tu ale nejde o srovnání s
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
11. 10. 2013 - 22:14https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuseTu ale nejde o srovnání s konkurencí, ale v rámci vlastní stáje. Tedy o kolik je teoretický výkon nového Radeon vyšší, než u toho starého.https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuse#comment-670518
+
Doby kdy Radeony kralovaly v teoretických číslech už jsou dávno pryč, s nástupem architektur VLIV4 a GCN mají Radeony zhruba stejný teoretický výkon jako grafiky od Nvidie, např. Radeon 7970 i Geforce 780 v jednoduché přesnosti zvládnou 4 TFlops.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Doby kdy Radeony kralovaly v
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
12. 10. 2013 - 11:36https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuseDoby kdy Radeony kralovaly v teoretických číslech už jsou dávno pryč, s nástupem architektur VLIV4 a GCN mají Radeony zhruba stejný teoretický výkon jako grafiky od Nvidie, např. Radeon 7970 i Geforce 780 v jednoduché přesnosti zvládnou 4 TFlops. https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuse#comment-670539
+
To ne. NVidia začala teoretický výkon srovnávat až s poslední generací Kepler, kdy konečně opustila "hot-clock" a po vzoru AMD začala navyšovat počet SP v gpu.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
To ne. NVidia začala
webwalker https://diit.cz/profil/webwalker
12. 10. 2013 - 12:24https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuseTo ne. NVidia začala teoretický výkon srovnávat až s poslední generací Kepler, kdy konečně opustila "hot-clock" a po vzoru AMD začala navyšovat počet SP v gpu.https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuse#comment-670541
+
ano Webwalker má pravdu, ale i tak se zdá Hawaii efektivnější (perf/mm2) než GK110. (438mm2 vs. 560mm2)
U GK104 je sitace jiná, to je čistě herní GPU bez zbytečných DP jednotek. Kdyby stejnou filozofií bylo navrženo Tahiti (bez GPGPU) tak by to jádro bylo stejně velké nebo možná i menší než GK104 imo.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
ano Webwalker má pravdu, ale
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
12. 10. 2013 - 12:56https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuseano Webwalker má pravdu, ale i tak se zdá Hawaii efektivnější (perf/mm2) než GK110. (438mm2 vs. 560mm2)
U GK104 je sitace jiná, to je čistě herní GPU bez zbytečných DP jednotek. Kdyby stejnou filozofií bylo navrženo Tahiti (bez GPGPU) tak by to jádro bylo stejně velké nebo možná i menší než GK104 imo.https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuse#comment-670543
+
Papírové hodnoty jsou moc pěkné. Teď už jen jaká bude realita, nejen v hrách, ale také i v míře reálného využití GPGPU v podobě AMD, nVidia vložila obrovské úsilí do CUDA, ale AMD?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Papírové hodnoty jsou moc
qido https://diit.cz/profil/qido
11. 10. 2013 - 21:16https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskusePapírové hodnoty jsou moc pěkné. Teď už jen jaká bude realita, nejen v hrách, ale také i v míře reálného využití GPGPU v podobě AMD, nVidia vložila obrovské úsilí do CUDA, ale AMD?https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuse#comment-670513
+
Grafika by teda měla mít podle slajdu jednoduchým výpočtem vetší výkon (GFLOPS) oproti HD7970 GHz o 30,65% :) Docela pěkná hodnota...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Grafika by teda měla mít
Michal Veselý https://diit.cz/profil/michalos
12. 10. 2013 - 16:02https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuseGrafika by teda měla mít podle slajdu jednoduchým výpočtem vetší výkon (GFLOPS) oproti HD7970 GHz o 30,65% :) Docela pěkná hodnota...https://diit.cz/clanek/amd-hawaii-gpu-layout-slajdy/diskuse#comment-670549
+
Výpočetní efektivita mohla u přes to že SP byly posíleny nejméně stoupnout výraně, protože Tahiti bylo těžce limitované prostupností i u GPGPU operací. Třeba litecoin mining byl na Tahiti více o taktu pamětí než jádra a pak dobrejch poměrech frekvencí vram/jádro.
To samé běžnej výkon v SP a DP, tam měla na výkon i rychlost sběrnice. Třeba u Titanu byl rozdíl mezi PCI-E 16x 3.0 a 1.1 asi 2% kdežto u 7970 to bylo přes 10%.
I v hrách ze všech čipů u Tahiti škáloval výkon s takty pamětí nejvíce. Takže buďto tam byl bug nebo jinej bottleneck, kterej pokud odstranili (asi ano) tak se efektivita prudce zvedne. Zatím nemáme komplet testy, ale zatímco Tahiti bylo takové nemastné neslané, hlavně kvůli spotřebě (a jejímu raketovém urůstu při OC) tak Hawai zatím vypadá jako pravej opak, efektivita ve všech směrech.
Tady se ale mluví o teoretických číslech, tzn. čisté TFLOPS ku ploše. Přítomnost nebo nepřítomnost limitací na tohle číslo nemá vliv.
V teretickejch číslech Radeony kralovaly vždy, nad těma bych se vůbec nepozastavoval...
Tu ale nejde o srovnání s konkurencí, ale v rámci vlastní stáje. Tedy o kolik je teoretický výkon nového Radeon vyšší, než u toho starého.
Doby kdy Radeony kralovaly v teoretických číslech už jsou dávno pryč, s nástupem architektur VLIV4 a GCN mají Radeony zhruba stejný teoretický výkon jako grafiky od Nvidie, např. Radeon 7970 i Geforce 780 v jednoduché přesnosti zvládnou 4 TFlops.
To ne. NVidia začala teoretický výkon srovnávat až s poslední generací Kepler, kdy konečně opustila "hot-clock" a po vzoru AMD začala navyšovat počet SP v gpu.
ano Webwalker má pravdu, ale i tak se zdá Hawaii efektivnější (perf/mm2) než GK110. (438mm2 vs. 560mm2)
U GK104 je sitace jiná, to je čistě herní GPU bez zbytečných DP jednotek. Kdyby stejnou filozofií bylo navrženo Tahiti (bez GPGPU) tak by to jádro bylo stejně velké nebo možná i menší než GK104 imo.
Papírové hodnoty jsou moc pěkné. Teď už jen jaká bude realita, nejen v hrách, ale také i v míře reálného využití GPGPU v podobě AMD, nVidia vložila obrovské úsilí do CUDA, ale AMD?
AMD do otevřeného OpenCL.
Grafika by teda měla mít podle slajdu jednoduchým výpočtem vetší výkon (GFLOPS) oproti HD7970 GHz o 30,65% :) Docela pěkná hodnota...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.