AMD založila LiquidVR, iniciativu pro technologie virtuální reality
AMD patrně usoudila, že Oculus SDK není tak dobré, jak by mohlo být a založila iniciativu LiquidVR, která má za úkol sdružovat výrobce, jejichž cílem je co nejméně problémové a naopak co nejrealističtější zobrazování. LiquidVR SDK cílí na co nejnižší latence a co nejhladší zobrazování a dává vývojářům přístup k technologiím, které na to mají vliv.
Výčet klíčových fíčur první generace SDK zahrnuje efektivní sledování pohybu hlavy, asynchronní shadery pro snížení latencí a plynulejší pohyb, snížení latencí u vícečipových systémů a technologii direct-to display.
Na systému s více GPU AMD ukazuje, jak lze několika velmi jednoduchými úpravami na úrovni SDK výrazně snížit latence a tedy i zrychlit odezvu: V současné době systémy s více grafickými jádry používají AFR - alternate-frame rendering. GPU se ve vykreslování střídají po snímku, čímž roste framerate, ovšem na úkor latencí. Tento výkon je následně znovu dělen mezi displeje. Naproti tomu v rámci LiquidVR SDK je každému LCD přiřazeno jedno GPU, což má za následek snížení latencí na úrovni GPU až na polovinu.
AMD nebude nijak limitovat vstup připojení partnerských firem k této iniciativě - kterýkoli výrobce head-setů může společnost kontaktovat, spolupracovat s ní a využívat výhod, které LiquidVR SDK přináší. Samotné SDK ve verzi 1.0 již bylo oficiálně ohlášené; v blízké době by mělo být dostupné všem partnerům iniciativy.